Hvad skal i have på påskebordet af lækkerier?

Synes jeg mangler lidt inspiration og håber derfor i er mere kreative:D

Nå, det ser ud som i er lige så lost som jeg er:klapper:

Så bliver det skidne æg!:tihi:

Jeg og min mand skal hjem til Pia og Michael Robdrup påskelørdag og aner ikke hvad vi skal have :slight_smile: Så det bliver spændende :slight_smile:
Det er vidst noget der kan svømme og noget der kan flyve :slight_smile:

Skal godt nok ikke lave påskefrokost i år, men tidligere har jeg sat følgende på… Marinerede og stegt marineret sild. Æg og rejer. Lun leverpåstej med bacon, små deller og varm kartoffelsalat. Dertil naturligvis hvad der hører af garniture.

Til dessert/kaffe har jeg ofte lavet marengsfuglereder med frisk frugt og cr. fraiche. :slight_smile:

Som ved hver påske, skal jeg nyde familiens store påskemiddag med alverdens lækre påskeretter bla. min mors ultra lækre hjemmelavede leverpostej :slight_smile:

Her står der nok følgende på menuen
æg med hjemmelavet hvøgløgsmayo
Hjemmelavet leverpostej med bacon og agurk
fiskefilet med hjemmelavet remoulade
hjemmelavede porresild
Frikadeller og kartofellesalat
hjemmegjort brød og til kaffen/dessert en kage af en art jeg ikke helt har bestemt endnu:)

Ummm, det lyder også læækkert alt sammen, så nogle af ideerne vil jeg da tyvstjæle…

Synes det er svært, men tror bare jeg laver noget af det samme jeg laver til julefrokosten, og så måske en lammekølle, selvom min mand har et noget anstrengt forhold til lam…og så de skidne æg:D

Jeg skal ikke til nogen påskefrokost i år, men får en veninde til frokost i morgen hvor jeg regner med at lave følgende:
Saltbagte nye kartofler
Bagte tomater med revet emmentaler
Hytteost-salat
Ovnbagt laksefilet
Dampet broccoli

Vi skal have tarteletter med høns i asparges :savle:

Vi skal have tarteletter med kylling i asparges.
Laksesalat
Lammekølle
Kartoffelsalat
Forskellige sild
Laks
Rejer
Æg

Mums glæder mig til vi skal spise imorgen :slight_smile:

[QUOTE=Rikke Lillevang;582890]Jeg og min mand skal hjem til Pia og Michael Robdrup påskelørdag og aner ikke hvad vi skal have :slight_smile: Så det bliver spændende :slight_smile:
Det er vidst noget der kan svømme og noget der kan flyve :)[/QUOTE]

Vi glæder os meget til besøget :slight_smile:

Og vi skal ganske rigtigt have noget der har svømmet en gang - opskriften er en der har været med BBQlandsholdet i Memphis :slight_smile:
Det der kan flyve er fra Hopballe, og den skal nydes med bla chorizo og bønner.

Vi gør ikke så meget ud af påsken.
Fredag skal vi hjem til min forældre , så der ved jeg ikke hvad der giver, men det finder jeg nok ud af for jeg har tilbudt at komme et par timer før og hjælpe det er så hyggeligt :slight_smile:

Søndag skal vi have stjerne skud om middagen og om aften skal vi har lammekølle på grillen med lidt forskellige salatter.

I morgen skal vi ud til min søster og spise, jeg ved ikke hvad vi skal have men jeg er sikker på at det smager :savle:
Ellers skal vi en af dagene have en gammeldags grydestegt oksesteg med tilbehør og så er der også indkøbt en hamburgryg som vi skal have med grøntsager og aspargessovs, de sidste dage ved jeg ikke endnu…måske noget grill :savle:

Jeg har haft besøg af Hrönn (Skattekat) idag, som har hjulpet mig med at få nye havemøbler hjem. I den anledning (og lidt pga. påske) lavede jeg langtidsstegt lammekølle med kartofler og hjemmelavet tzatsiki. Udover at jeg er inviteret til “frokost på kroen” af mine forældre på fredag bliver det nok det mest påskede, jeg får (men det smagte nu også dejligt og der er rester til imorgen :))

her afholdes Ragdollvenners påskefrokost jo i næste weekend og her vil menuen bestå af følgende:

Hjemmelavet tunsalat
Kinesiske frikadeller med salat
Oksefilet
Tomater, æg, karse
brød i både mørkt og lyst
ørredsalat
kartoffelsalat
hvidløgsmayonaise

senere på dagen ankommer flere og der står den på kage, kaffe, chips, slik, og min mors hjemmelavede is.

[QUOTE=Vandoll;583312]her afholdes Ragdollvenners påskefrokost jo i næste weekend og her vil menuen bestå af følgende:

Hjemmelavet tunsalat
Kinesiske frikadeller med salat
Oksefilet
Tomater, æg, karse
brød i både mørkt og lyst
ørredsalat
kartoffelsalat
hvidløgsmayonaise

senere på dagen ankommer flere og der står den på kage, kaffe, chips, slik, og min mors hjemmelavede is.[/QUOTE]

Hvornår skal jeg være der ?? :savle:

Eller komme og hente resterne … :tihi:

[QUOTE=PiaR;583236]Vi glæder os meget til besøget :slight_smile:

Og vi skal ganske rigtigt have noget der har svømmet en gang - opskriften er en der har været med BBQlandsholdet i Memphis :slight_smile:
Det der kan flyve er fra Hopballe, og den skal nydes med bla chorizo og bønner.[/QUOTE]
Weeee vi glæder os :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;583380]Hvornår skal jeg være der ?? :savle:

Eller komme og hente resterne … :tihi:[/QUOTE]

Resterne er jo kun hvis nogen efterlader dem. Kan jo være folk tager det med hjem igen.
Men tunsalaten laver jeg så der burde du nok kunne få lidt rester :wink:

Vi skal holde påske frokost på søndag hos min fars familie.
Det er en meget gammel tradition i deres familie. Først spiser vi boller og kage

Så går vi hen til en bakke og triller med æg vi har malet… (vi kaster dog mest efter hinanden istedet for at trille):høhø:

Så går turen hjem igen hvor vi spiser koldt bord… (flæskesteg,pølsebord,sild, leverpostej osv)

Og så til det vigtigste snaps og og påskebryg er der masser af. :muhaha:

Jeg tror vi ca er 30 mennesker… Så vi tager alle sammen lidt mad med hver så det ikke bliver for dyrt…

Mine forældre havde inviteret til frokost på Reersø Kro idag :slight_smile:

MUMS, for noget mad…:savle:

Sild, røget laks med friske asparges, ål med røræg, fiskefilet med remoulade, æg med rejer og kaviar, lammekølle med myntegelé, mørbradbøffer med champignons og bløde løg og tilsidst brie med jordbær og frisk frugtsalat.

Bortset fra, at jeg ikke rører brie og lignende oste, var det en suveræn frokost og jeg kunne næsten trille væk fra bordet :wehu::wehu: