Hvad skal vi spise i Februar ?

wienerschnitzel…og i dag er det vist store bagedag

1 Synes om

Har levet af chili con carne i 3 dage og i aften skal jeg over og spise hos min veninde :slightly_smiling_face:

1 Synes om

I aften spiser jeg på Café Peace i Aalborg :smiley:
Forhåbentligt sammen med @Pernille_DL :tihi:

3 Synes om

Chorizo, som er den mexikanske frikadelle, kan ikke sådan lige købes færdiglavet i DK eller jeg ved ikke hvor den kan. Så lavet en ordentlig portion af det og så er det jo nemt fryser mad.

Eller pakket ind i kartofler og ostesovs - what not to like :slight_smile:

1 Synes om

Så skidt da :wink::grin:

1 Synes om

Jeg troede, chorizo var en spansk pølse? Eller rettere - det er det i hvert fald også, for det har jeg spist rigtig meget af :slight_smile:

1 Synes om

Biks af frikadellerester fra i går :blush:

1 Synes om

Årh mand, nu fik jeg lige mega-cravings efter biksemad :venter: Og jeg skal have pasta, hvis jeg ellers kan spise det, når jeg først har kogt det. Madplanlægning som gravid er altså et kapitel for sig… :roll_eyes:

4 Synes om

Nah, det er bare at lade være med at være kvalm :stuck_out_tongue:

Vi havde det nemt med mad… Jeg havde længe mest lyst til råkostsalat :joy:

1 Synes om

Det er også en spansk pølse, men den er tørret.
Mexicansk Chorizo er blød som frikadelle fars, det her er den opskrift jeg bruger, der er ca lige så mange opskrifter som der er familier

2 Synes om

mere comfort food her i kulden og blæsten - Shepards Pie No-fuss shepherd's pie recipe | BBC Good Food

Eller som det bliver i min variant, oksekødssovs med diverse grøntsager som i den grad skal bruges aka køleskabstømning og så med kartoffelmos på toppen :wink:

1 Synes om

farseret porre

1 Synes om

Det er også en populær reste-anvendelse herhjemme… :wink:

2 Synes om

Køleskabstømning er altid en god ret og aldrig den samme - principielt umulig at blive træt af :wink:

1 Synes om

Vi har faktisk en anden britisk inspireret variant - frit over Cornish pasty…
En rest gryderet, evt. kød og sovs, og diverse grøntsager, bagt i færdigrullet tærtedej fra køl - det er sgu’ heller ikke så ringe :yum:

1 Synes om

I går en håndfuld mandler og et glas vand. Havde en lettere dårlig mave, så det var hvad det kunne blive til. I dag den lækreste møreste skaftekotelet med kartofler og sovs, som min søn havde lavet :hjerte: Dertil syltede drueagurker.

1 Synes om

Hvis den smager lige så godt, som den ser ud … :savle:

7 Synes om

mou svup…asparges

1 Synes om

Og hvordan laver man sådan en lækker sag? :+1:t2:

Planen var egentlig nem - tø noget asparges suppe op, kaste noget flutes i ovnen og finde på en grøntsag, så jeg ikke dør af sult. Men så kom jeg valsende ind igennem brugsen i Hedensted for lige at hente kaffefløde til kattene. Og sååååå nærmest faldt jeg over en stor oksemørbrad til 295 for +2 kg - der er jo til mange måltider i sådan en fætter! Så pludselig blev det til bøf på en torsdag aften, og der er bøffer i fryseren og lidt småkød af det sidste :slight_smile: Gulerødder er ved at blive bagt i ovnen, og Claus skal sikkert have nogle pommes også :slight_smile:
VH
Susanne

4 Synes om