Hvad skal vi spise i Februar ?

Hvor har du ret! Jeg ved godt, du har alvorligere problemer end mig, men jeg kender det alligevel fra de gange, hvor det er lykkedes mig at tabe mig. Til sidst orker man ikke mere, for der er stort set ikke plads til andet.

Det er svært at få lige præcis det, som fisk kan give dig, på anden vis. Det er jo ikke det samme at indtage fiskeolie i pilleform. Siger sagkundskaben.

1 Synes om

Alt det snak om varmrøget laks har fået mine tænder til at løbe i vand. Så aftensmaden bliver kartoffel på rugbrød - det er bare genialt. På den anden rugbrød kommer så den varmrøgede laks.

Fisk er jeg virkelig ikke gode venner med men lige varmrøget laks nyder jeg faktisk.

2 Synes om

Chili con carne, mums! :smiley:
Og efter en opskrift, som gør den til andet end en en-dimensionel ret, som jeg ellers synes det tit har været når jeg har fået det rundt om :slight_smile:

4 Synes om

Det blev til hjemmelavet burger :sunglasses:

1 Synes om

Var der ikke chokolade i? Så er det vist ikke rigtig chili con carne :wink:

1 Synes om

Der står chokolade nederst i opskriften?

Vi bruger opskriften på Chili con carne fra Madbanditten… Så slipper jeg for de åndssvage bønner :hoho:

1 Synes om

Ah, det overså jeg :slight_smile:

… jeg har helt glemt at tage noget som helst op af fryseren til i aften … Så det bliver nok enten en af de kyllingebryst eller øko svinekotelletter, som er hurtigst at tø op til i aften :ups:
Køleskabet bugner af div. grøntsager - jeg lever i den her uge fedt på, at min mor fik handlet ind som hun plejer til en uge, men ikke lige havde husket at de nærmest ikke er hjemme om aftenen i denne uge. :tihi: så hun afleverede lige en masse lækkert nede hos mig, frem for at smide det ud :smiley:

så mon ikke jeg bare stikker hånden ind i køleskabet og tager et blandet udvalg af grove grøntsager og smider i ovnen, så det passer sig selv i 25 minutters tid til det er godt og lækkert :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har omvendt dag i dag, åbenbart, sidder i hvertfald og spiser Shepards Pie aka køleskabsrydning. Det smager også godt til morgenmad. :slight_smile:

1 Synes om

Her bliver det biksemad i aften, af de sidste kartofler og medister.

1 Synes om

Jo, og det hedder opskriften også i overskriften :smil:

1 Synes om

Jeg har fået mig en ny hobby - fermentering.
Det smager bare godt og så er det lidt hyggeligt at have til at stå og boble og syde på køkkenbordet.
Mit køkkenbord er midt inde i huset dvs i skygge og det er jo lige guf for fermentering.

I morges havde jeg så godt nok kåljuice et godt stykke ud på køkkenbordet. Det havde haft fest i nat det glas, så det må bare luftes to gange i døgnet indtil det slapper lidt af. Og jajaja de havde sagt på kurset at det var en god ide at stille det på en tallerken eller lign. Det havde jeg valgt at overhøre, så må jeg jo tørre op istedet… Der var bare tryk på da jeg åbnede, så selvom jeg havde det nede i vasken, så lærte jeg også på den hårde måde at holde låget godt nede på de patentglas… jeg er sikker på at mine underarme har godt af kålsaftbad :wink:

Skal have købt ind til “indisk citron pickles” holymoly det var lækkert. At det så tager 3 mdr at fermentere må jeg så bare tage med.

2 Synes om

gærrør og fermenteringsbeholdere …?

gærrør = luk CO2 ud manuelt, bare lidt oftere end 1 gang i døgnet den første ugestid. Gummiringen agerer gærrør og derfor der bare var kåljuice på bordet og ikke et knust glas. Det høje tryk var blevet lettet ved at væske havde presset sig ud under gummiringen - som er helt ok at det gør. Og hvis egentlig også en anelse forventet, vel derfor de så mange gange gentog det med at stille på en tallerken…

Fermenteringsbeholdere = patentglas. Hvilket er ok, jeg skal bare lære at åbne dem lidt mere “med kontrol” :slight_smile:

1 Synes om

har rodet en karbonade sammen …samler energi til at stoppe den ind …har helt seriøst fortrudt at jeg har taget en culotte op til weekenden …men får den vel lavet på en eller anden måde …

1 Synes om

CO2 :yikes: - det er simpelthen det rene klimaattentat med de der grøntsager, sikkert værre end at køre dieselbil :slem:

2 Synes om

uhuuu det havde jeg slet ikke tænkt på, jeg må hellere få søgt nogle CO2 kvoter hjem fra EU… :wink:

2 Synes om

Frikadeller lavet på økopoppelgris, øko mandelmel, øko piskefløde, økoæg og økoløg. Engang imellem skal man jo leve lidt. De smagte SÅ godt - og heldigvis er der til 3 dage mere! Heldigvis, fordi de smagte godt, og fordi det trods alt bringer prisen (:besvimer:) lidt ned, når jeg kan fordele den over 4 dage :slight_smile:

2 Synes om

Indbagt laks :pray:t3:

1 Synes om

Fisk er nu bedst tørret med en kold bajer :grin::upside_down_face:

Jeg har i dag lavet work med kylling, work blanding fra netto, der var toppet med rød peber og bladselleri. Hertil ris og flytes.