Min datter er på visit, så vi blev enige om at smovse og fik indisk take away. Nøj som det smagte ![]()
Der var lige en kavletournedo på tilbud, så det blev sådan en sammen med en salat med blomkål, rucula, forårsløg, pære, feta og ristede mandler, dressing var ½ citron og lidt olivenolie, krydret med salt og peber. Mums ![]()
Stegt flæsk med persillesovs ![]()
Venligst
Dorthe
Den står på sushi idag
Hamburgerryg, med kogte kartofler og gulerødder til, sovs og bønner og ærter ![]()
Til dessert nybagte kanelsnegle ![]()
igår kylling i karry med ristet kokos og banan.
Idag, farsbrød med feta og persille, tomat sauce og … pasta tror jeg
Jeg ved ikke hvad jeg skal have i dag, men jeg skal til fermeteringskursus hos Aarstiderne med efterfølgende fællesspisning. Forventer det bliver lige så spændende og godt som deres madkasser jeg af og til køber.
en delle på nybagt
Functional food igen: Indbagt laks og stuvet spinat. Jeg har det fint med spinaten, men godt nok stramt med laksen… Imorgen skal vi simpelthen have noget ordentligt så ![]()
HVORFOR laver du mad som du ikke kan lide? Ja fisk er sundt men er det virkelig så godt at du skal kløjes i det? ![]()
Medister med gulerødder, kartofler, sovs og hjemmesyltede rødbeder. Og der er rigeligt til i morgen, hvor jeg skal have vagten. Så er det rart med mad der bare skal varmes i mikro’en ![]()
Tortilla med oksekød, så i morgen står den på salat med oksekød til både frokost og aftensmad ![]()
Noget protein skal man jo have, og kød fra forskellige dyr er trods alt det nemmeste ![]()
Altså 1 uf af 10-12 stykker laks smager faktisk næsten godt
Resten smager fra næsten antageligt til afskyeligt. Claus kan langt bedre lide det end jeg kan - denne her var sådan lige antagelig
Og ja, så røg der jo lidt protein ned. I virkeligheden kunne jeg leve af kulhydrater og ikke meget andet
Jeg har 2 pæne stykker varmrøgte laks liggende i køleskabet - de plejer faktisk at være OK. Ikke så jeg glæder mig til dem, men så jeg synes det er OK aftensmad ![]()
Men hvis det er for protein, så er der jo meget andet end fisk.
Jeg elsker laks og vil gerne spise de varmrøgede men jeg synes simpelthen at de er for dyre ![]()
Måske det også er for at få sin fisk/omega3
Vi har i hvert fald planer om at skulle have mere fisk, men vi kan cirka finde på laks og fiskefilet ![]()
Pandestegt torsk/kuller/enhver hvid fisk er også fantastisk letspiseligt ![]()
Skær det ud i lidt mindre stykker, vend det i mel og steg i smør … muuuums!!! ![]()
Hvidvinsdampet fisk er også højt på min favorit, når det står på hvid fisk ![]()
Skagen Food har 1000-vis af opskrifter med fisk - helt frit tilgængeligt. Jeg prøvede en del af dem, mens jeg fik deres fiskekasse, og de er gode, synes jeg. De beskriver meget udførligt, hvordan fisken skal tilberedes - for dummies som mig, der ikke ved den slags.
EDIT: Jeg kan se, der står “mere end 500 lækre opskrifter”, men det må være en gammel SEO-tekst, de ikke har fået rettet ![]()
Altså en del af det med den “gode” fisk hænger jo primært sammen med at jeg ikke er verdens dygtigste til at spise ordentligt! I nogle perioder dribler jeg vældigt med bolden og spiser functional food fordi jeg KAN, ikke fordi jeg bryder mig om det - det er derfor det hedder functional food
Men om lidt ved jeg godt at jeg taber bolden igen og spiser dum mad… Jeg siger altid nej tak til slik og kage hvis jeg KAN! FORDI jeg kan… og nogle gange kan jeg så ikke sige nej, og så æder jeg både slikket og kagen, og for god ordens skyld et ekstra stykke kage…
Jeg synes det er dødsvært hele tiden at holde fokus på bolden, det kræver simpelthen for meget fokus bare på mad og fylder alt for meget i mit liv, og det har jeg slet ikke lyst til - for mig er det bare brændstof, og jeg er tilpas med bare at hælde noget ned. Men så let er det ikke, hvis man skal have det der elendige blodsukker til at fungere fornuftigt. Så i perioder dribler jeg med bolden som en pro og så glider det der møg-laks ned - og om lidt bliver det noget andet mad, måske ligefrem fisk og fritter og remul ![]()
Varmrøget laks: Netto har i resten af denne uge pæne og velsmagende (for laks altså!) stykker varmrøget laks med peber til en halvtredser - store nok til 2 ![]()
VH
Susanne
Jeg forstår sagtens at man skal spise sundt og også at man skal spise ordentligt når man har sukkersyge, det skal man ikke undervurdere. Men det er mere det at spise noget man ikke kan lide.
Jeg kan ikke fordrage champignon så jeg spiser det bare ikke. Ej heller kunne jeg drømme om at putte majs i en salat for det smager afskyeligt.
Jeg tænker bare at der er så mange andre gode og sunde ting så hvorfor gøre det værre for én selv?