Hvad skal vi spise i februar

Manden skal have lasagne, og jeg vakler lidt mellem frikadeller af sojagranulat, revet persillerod, løg og hvidløg, eller lasagne af de samme ingredienser:gruble:.

Hvis det bliver frikadeller, er det nok med kartofler til og måske brun sovs.

Vi får gæster :slight_smile: til forret en lille anretning af varmrøget laks rørt med lidt rejer og citron/mayonnaise og dild, på en bund af sprød salat. Pyntet med lidt rødt æble og granatæble kerner.

Til hovedret langtids stegt porchetta med kartofler som har ligget under stegen. Dertil en bagt tomat, grønne bønner salat og stegte rosenkål med valnødder og grønt drys.

Til il dessert god kaffe og div. Lækre chokolader.

Okseroster på en rodfrugtbund og grønkåls salat

Andelår med kartofler og hvidkåls/appelsinsalat

Venligst
Dorthe

Fransk hotter fra Shell tanken!! Fra imorgen står den på ordentlig mad igen, men jeg orkede ikke idag…
VH
Susanne

Manden er ved at lave rådyrshakkebøffer med ovnbagte rodfrugter og svampesovs.

Pølser m. hjemmelavet kartoffelsalat

Pulled pork med ovnkartofler, salat og champingonsovs

Laks, pakket i staniol & tilberedt i ovn. Kartofler, også tilberedt i ovn. Tilbehør, rå blomkål.

Lavede svensk pølseret. Havde ikke selv lyst til mad, men manden min var glad :slight_smile:

Lidt spidsbryst med peberrodsssauce, kartoffelmos og masser af grønkålssalat - resterne spiser vi mandag. Suppen kødet braiserede i har jeg frosset, så kan vi få oksekødssuppe i næste uge

Vi har spist hos datter og svigersøn…vi fik…oksesteg af tyndstegsfilet…DEN var god :savle:…råstegte kartofler…ovnstegte rodfrugter…en sovs som var nedkogt til bare :savle:…og til dessert fik vi…citron/lakridsfromage…DET er godt…jeg siger ikke hvor mange portioner jeg spiste :høhø:

Idag bliver det til oksesteak m blåskimmelost og grøn salat.
Måske en chokomousse til dessert - det er jo søndag :slight_smile:

I dag laver vi falafler og bager pitabrød

Planen er mørbradbøffer i champignonsovs med rodfrugtmos.

Venligst
Dorthe

I dag skal disse bages : Empanadas - opskrift - Alletiders Kogebog

Har en ide om at “finger-mad” måske kan få mig til at spise igen…

Her bliver det rester fra i går. For mit vedkommemde Sojafrikadeller, kartofler og brun sovs. Manden skal have cordon bleu til kartoflerne.

umm, dejlig stykke pizza bliver no0k nødt til at tage et stykke mere for ellers har jeg nok ikke kræfter nok til at sy nullerputsenge :fløjte::patchwork:

Håber Sejr gider at lave mad idag .
Grill kylling med kartoffelmos og dertil porre .

Min gave til kæresten skal indløses i dag :thumbup:
Skal på La Bello og spise med kæresten i aften… på trods af, navnet på den restaurant irritere mig :venter:. Bortset fra det, så glæder jeg mig meget :smiley: