Hvad skal vi spise i februar

Besluttede mig for at vi burde smage restaurantens marinerede ben som vi jo selv laver, så jeg har taget to portioner med hjem som blot skal i ovnen. Hertil bagekartoffel og hvidløgssmør.

Til frokost fik jeg superlækker kalvesteak med pernaisesauce :slight_smile:

Mad, regner jeg med…

Ej, spøg til side - skal have gjort noget ved de kilo der har sneget sig ind de seneste måneder, så i dag bliver det æg, avocado, hytteost, skalotteløg og edamamebønner.
Det hele bliver blandet sammen til en slags salat.

Spændings hovedpine har holdt sit indtog, så det blev til burgerboller med frikadelle og cordon bleu, nemt.

Vi havde et par peberfrugter, der var begyndt at se lidt runkne ud, så det blev til en gang wok med kyllingefilet og så ris og peanut satay sauce til. Mums :slight_smile:

Min sparrerunde har resulteret i en velfyldt fryser med færdigretter, og ikke ret meget i køleskabet. I morgen skal jeg lave fennikel/mandel suppe og så skal der ellers laves råkoster af hvad der er af rester på køl

I da finder jeg lige om lidt noget i fryseren at tage med på job

Gemalen spiser resten af spidsbrystet fra i lørdags, jeg snupper et par ostemadder, når jeg kommer hjem fra træning

Uhhmmmmmm… Det er godt nok længe siden vi har fået det :slight_smile:

Det er derfor jeg elsker denne her tråd :smiley: Man kan finde inspiration fra andre :slight_smile:

Resten af mørbradbøfferne og rodfrugtmosen fra i går:)

Venligst
Dorthe

:thumbdown: har glemt at tage noget op…

  • hmm så står den på vand og brød :tihi:

Kartofler og brun sovs og to af sojafrikadellerne blev lige tryllet om til bøf med løg. Manden fik rigtige hakkebøffer med løg, brun sovs og spejlæg og rugbrød til.

Det kan sagtens lade sig gøre at spise low carb/high protein på en italiensk restaurant… i hvert fald når der er et lige så lækkert menukort som der er på Da Claudio på Frederiksberg :slight_smile:

Havregrød lavet på instant oatmeal - bare gryn i en skål, kogende vand henover - så er aftensmaden klar et par minutter senere. Nej, det står ikke lige på listen over ordentlig mad, men jeg kom til at sove til kl. 19,00 idag :uha: Vi prøver igen imorgen med konceptet “ordentlig mad”.
VH
Susanne

Hjemmelavede burgere

Venligst
Dorthe

skal i fryseren og finde en ret der passer til resten af den gulerod/persillerods råkost jeg lavede i går og så skal der laves både frokost og aftensmad til i morgen

Jeg skal til madklub med mine folkeskole veninder, så jeg ved ikke hvad vi skal have.
Det plejer dog at være noget lækkert! :slight_smile:

Pasta m. kylling og grønt :savle:

Hvid- og grønkålssuppe

Peber fadkoteletter dertil hvidløgs flødekartofler og bønner