Fyldte ovnbagte squash med revet ost:)
Rugbrød - og måske sådan en camembert med solbærsyltetøj til dessert.
Venligst
Dorthe
Jeg kan godt se på min madlaving at jeg bor alene nu for jeg giiiiider ikke lave noget rigtigt.
Sidste 2 dage har været rugbrød og kyletter, I dag vakler jeg mellem rugbrødsmadder, frostpizza eller rugbrøg med spejlæg…
Kan jo nyde, at Sejr skal lave mad de næste par dage ![]()
Fandt sidste dag friske snitbønner , så med lidt vejledning skal Sejr lave snitbønner sovs med kartofler og krebinetter og syltet græskar ![]()
Forloren hare, for det vil Casper gerne have… Med hasselback kartofler, brun sovs, og så skal jeg have fundet på noget salat eller grøntsager til… Og så pønser jeg lidt på om vi mon har en rødvin et sted vi kan åbne, eller om vi skal have købt en ![]()
biksemam igen i aften
Denne gang med spejlæg til!
og fordi jeg har nogle æg som SKAL spises i dag, så bliver der vist bagt pandekager til dessert ![]()
Pølsehorn
Jeg tror faktisk ikke at jeg har skrevet i de her tråde før nu, men jeg ville bare lige blære mig over at jeg lavet noget super dansk og OG med en twist: Tarteller med champignon-sødemajs-fyld, og hold nu fast hvor var de bare gode!
Jeg er totalt stolt af mig selv lige nu! Og ved I godt hvor billigt det var og ved I godt at Føtex altid har tartelet-bunde? Tartelleter er fandme en gave! ![]()
[QUOTE=Sheer;1159050]Jeg tror faktisk ikke at jeg har skrevet i de her tråde før nu, men jeg ville bare lige blære mig over at jeg lavet noget super dansk og OG med en twist: Tarteller med champignon-sødemajs-fyld, og hold nu fast hvor var de bare gode!
Jeg er totalt stolt af mig selv lige nu! Og ved I godt hvor billigt det var og ved I godt at Føtex altid har tartelet-bunde? Tartelleter er fandme en gave! :D[/QUOTE]
Tarteletter er gooooodt ![]()
Nu har jeg lyst til tarteletter med høns i asparges ![]()
Osso buco efter en opskrift jeg fik af PiaB
Nu dog med rødvin i stedet for hvid + champignon. Gider ikke at lave hverken risotto eller mos, så det bliver nok bare med jasminris
Og hvidløgsflute måske ![]()
Vi tager ud at spise lige om lidt. Vi tager nok herhen:
http://restaurantmango.dk/menu
Hjemmelavede bacon-burgere og fritter…lavet af Tommy og det var rigtig godt ![]()
Nem aftensmad. Tog nogle store bøffer, pebersovs, bearnaise, salat og hvidløgsbrød med ost med hjem. Kartoflerne står lige nu og bager i ovnen og bøfferne bliver smidt på panden når manden engang indfinder sig. Hertil en god rødvin ![]()
Champignonschnitzel med dagens kartoffel…dagens kartoffel var noget med brasede kartofler, noget æg og ost blandet sammen…smagte rigtig godt…sovs og salat til…lækkert…vi spiste ude i dag ![]()
Min Mor kom på besøg i dag
Hun havde hendes hjemmebagte boller med til eftermiddagskaffe, og til aftensmad havde hun gammeldags oksesteg med kartofler mm med
Det har været en smadder hyggelig dag, og hold da op hvor jeg kan godt li´ min mors mad
jeg har også lidt til i morgen ![]()
Ja Sejr laver jo mad i øjeblikket.
Igår fik vi benløsefugle med ris og broccoli .
Vi havde ris og broccoli over , det blev brugt i dag til
En krydret ris ret med svine strimler og grønsager.
Og vi har noget brun sovs over fra benløsefugle
Så i morgen skal vi have en hakkebøf med bløde løg , brunsovs og grønsager .
Farserede porre (jeg ELSKER porre), og mos af kartofler og gulerødder og en halv peberfrugt. Lige nu står den på PAPkorn…popkorn bliver nemlig til papkorn når man glemmer at lukke posen
Kyllinge brystfilet, med halve kartofler i ovnen og bearnaise sovs:)
I morgen står den på endnu et foredrag i UNF regi, hvilket er lig med sandwich, med kylling og bacon eller kalkun og bacon:)
Mørbradgryde med kartoffelmos:)
Sejr siger dagens menu står på krydret kalkunstrimler stegt på panden med grønsager .
og dertil et ristet stykke rugbrød.