Hvad skal vi spise i marts?

Har Aarstidernes ketokasse i denne uge - dagens menu er torsk og glaskål. Det smager faktisk ok, men godt der ikke er så meget glaskål :wink:

1 Synes om

Igår var det kikærtegryde, en af vegetaropskrifterne fra Valdemarsro, og idag ville Casper meget gerne have flødekartofler, så det bliver det sammen med en bøf og grønne bønner

1 Synes om

I går flæsk med kartofler og persillesovs
I dag hjemmelavet burger

Får Aarstidernes madkasse de næste 6 uger, så har jeg alle deres ketoopskrifter og prøvet dem med de tiltænkte grøntsager inkl. glaskål som i aftes.

Får til 2 personer så har jeg til aftensmad og frokost, nemt :slight_smile:
I dag står den på: Kalvehakkebøf og grøn salsa samt stegt grønkål og spinat og det smagte rundt regnet 1000 gange bedre end glaskål…

2 Synes om

Det blev til 1,5 “pita” med Rema 1000s Napoli brød, noget blandet salat, snack peber, lidt ost og stegt rådyr småkød med en masse gode krydderier og til sidst lidt dressing. :slight_smile:

Det kunne være mere usundt, det kunne være mere sundt, men til aftensmad efter en lang tung torsdag, så var det alt jeg kunne mønstre i dag af kreativitet på madfronten …

2 Synes om

I går søndag, lavede jeg en gullasch lignende vegetargryde bestående af bla. sojafilet stykker, i stedet for oksekød, og kartofler til.
:yum: det smagte rigtig godt.
I dag skal vi have resterne, måske tilsat lidt champignon og rød peber :thinking:.

Igår var det en mega nem ret med noget pasta, laks, edame bønner, Buko pikant ost, citronsaft og -skål, samt en håndfuld krydderurter.
Idag foreslog drengene spaghetti med kødsovs, så det bliver det så :slight_smile:

1 Synes om

Trængte til lidt comfort food dd så det blev hjemmelavet mac’n’cheese efter ny opskrift Our Favorite Macaroni and Cheese Recipe | Epicurious

Jeg har aldrig før brugt panko; det blev henregnet som pjat, rasp er vel rasp. Og det er det så ikke. Panko er min nye yndlings ingrediens.

1 Synes om

Mørbradbøf i fad med bløde løg, blomkål og kartofler, der er lavet så meget så der er nok til på lørdag efter show, der vil vi dog have ris til i stedet for :savle::savle:

Stegte ris ala Valdemarsro, det har jeg til herhjemme, så jeg ikke behøver handle

Hvilken opskrift bruger du… Jeg synes ikke lige jeg kunne se den og det lyder lækkert

Den er også rigtig god :slight_smile:
Stegte ris med æg og masser grøntsager - få en lækker opskrift her

Nu røg planen med rugbrødsmadder i vasken, så det blev pizza på en af de der færdige pizzabunde :slight_smile:

1 Synes om

det er ikk pizzabunde…det er paptallerkner :laughing:

1 Synes om

De er noget sprødere end de pap tallerkner jeg har spist lidt af i årenes løb :joy:
Det er bare ikke alt mad, der kan spises af sådan en og når man så snakker, kan man pludselig opdage at det man har gnasket i ikke er maden :joy:

1 Synes om

Jeg skal have Okonomiyaki som reelt set er revet grøntsager i en pandekage dej. Det er min version af “tøm grøntsagsskuffen”.
Havde lidt aioli som fik et skud chili og noget hoisin sauce.

Der findes et væld af opskrifter på det, men denne har jeg brugt før og kan anbefale Opskrift

1 Synes om

noget med oksehak…hvis det når at tø…skulle bare ha’ været i petworld Vejle …men endte i maxizoo Horsens

Vi har 2 små bøffer liggende, så det bliver det sammen med hasselbach kartofler og gulerødder i “strimler/stave” stegt på panden med noget hvidløg, og bearnaisesauce. Det har vi til herhjemme

Jeg brugte igår på at lave en rigtig god lasagnesovs fra Valdemarsro - nøj, den blev god :smiley: :smiley: Jeg undlod kun bladselleri, men jeg tror, at det skal i næste gang :+1:

Knap 6 timer stod den og simrede på komfuret, og den blev så blød og lækker til sidst, at ikke engang jeg kunne få øje på squashen og gulerødderne :smiley: Sammen med mornaysovs, lasagneplader, cheddar på toppen og en grøn salat blev det et kongemåltid :sunny:

5 Synes om

Jeg laver mørbradgryde i aften :slightly_smiling_face:

1 Synes om