Hvad skal vi spise? Nov + dec 2019

Er det ikke lang tid siden vi har haft denne tråd?

Jeg ved godt vi går ind i den søde juletid, men måske skal der også andet indenbords?

Mexicansk chorizo er bare ikke til at opdrive så jeg har lavet min egen

og i morgen tidlig står den på chorizo omelet :grin:

4 Likes

I dag har vi fået en krondyr hakkebøf, med bløde løg, Haselbagte kartofler og smørsovs

3 Likes

Vi har fået ‘Det med låget’ :hoho:

Que?

1 Like

Jeg er forkølet og kan ikke smage ret meget, så det blev bare til en købe-suppe, nu der var tilbud :slight_smile:

1 Like

Navnet siger da sig selv :stuck_out_tongue:

Det er noget oksekød med tomat og peber med et låg/top af kartoffel, creme fraiche og ost.

2 Likes

slagterens hemmelige udskæring…+ det løse

1 Like

Shepherd’s pie?

1 Like

Ja at jeg ikke kunne se det :joy::joy:

Det er sæson for billig ribbens steg, så vi skal have ribbens burger i aften

1 Like

Nej, det er med kartoffelmos :slight_smile: Og generelt en noget anderledes opskrift, synes jeg.

1 Like

Ah, okay - jeg forstillede mig ikke, man kunne lave et låg af hele kartofler. Men det kan man så :slight_smile:

1 Like

De er kogt i forvejen (ok, vi køber på glas), skåret i skiver og lagt i et godt lag. Så de skal egentligt bare varmes op i ovnen :slight_smile:

2 Likes

Hvad vi har spist :joy:

4 Likes

På min liste over ting, der burde formenes adgang til samtlige køkkener, står kartoffelmos-pulver og glaskartofler højt - lige efter dåsehakkebøffer… :confounded: :sunglasses:

3 Likes

Det kan vel med rette kaldes papmad… med mindre det da var indmaden i den kasse I spiste… :wink:

Jeg kan egentlig godt følge dig, men jeg må også indrømme at jeg har både pulver kartoffelmos og glaskartofler i skabet, fordi det bare er nemmere, når man ikke gider stå og lave mad til én i hverdagen og rugbrød godt kan blive for kedelig :joy:

I aften står den så rent faktisk på madlavning med medister, hvide kartofler, gulerødder, sovs og rødkål :slight_smile:

3 Likes

pulverkartoffelmos plejede jeg også at have, men det er godt nok lang tid siden jeg har spist det. Kartofler på glas bliver kun brugt her i huset og kun til brunede kartofler - det bliver jeg simpelthen for magelig til at gide skrælle de små runde kartofler.

1 Like

Jeg bruger også kun glaskartofler til brunede og i mener desperate situationer til svensk pølseret, men der gør de også bare nogengange tingene nemmere :slight_smile:

Altså - med mindre måltidet udelukkende består af en af de 2 vederstyggeligheder, så er kartofler stort set selvkørende; de koger mens man alligevel er i gang med det andet… :wink: