Hvad skal vi spise? Nov + dec 2019

Det gør de mange steder - hvilket formentlig er den væsentligste årsag til, at jeg aldrig har har brudt mig om brunede kartofler… :face_with_raised_eyebrow:

Jeg spiste julemad på Fuglebjærg Kro (det hedder den, selv om byen hedder Fuglebjerg i dag) for nogle år siden og blev SÅ forarget - nærmest krænket- over at de brugte glas-kartofler :doh:
Havde forventet at standarden var højere …

2 Synes om

Det kunne måske også være hele ideen med at dække kartofler med sukker? :nauseated_face:

Tjooo…men det smager stadig af… glaskartofflel… :thinking: :laughing:

2 Synes om

Claus har været så heldig, at konen har haft ørle-weekend! Jeg er retur på noget medicin, der giver bølger af voldkvalme (og nogle gange lidt mere…!) de første par dage efter jeg har taget det, så de planlagte oksemørbradbøffer igår blev hans både igår og idag, mens jeg igår fedtede med et par små forårsruller fra ovn og idag lidt havregrød… Han så ikke spor utilfreds ud :slight_smile: Jeg håber dæleme det jævner sig hen ad vejen så jeg også kan tåle tanken om bøffer igen! For der er flere af dem i fryseren endnu :slem:
VH
Susanne

God bedring :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Jeg har aldrig oplevet, at de skræller sig selv. Men måske vi bare har de forkerte sorter heroppe :gruble:

5 Synes om

Tænkte det var på tide med lidt mere rigtig mad, men da jeg ikke orkede det store blev det til en let omgang for mig. En rest kogte kartofler, færdigkøbt svinemørbrad m. bacon og brie (første gang jeg prøvede den, men ikke sidste) og en gang færdigkøbt grøntsagsblanding. Lækkert og let. :ok:

Dagens%20mad

2 Synes om

Jeg havde en gang kødsovs min søn havde lavet. Der var ikke tid til at koge spagetti, for jeg har haft så travlt med vagttlf. Men så havde jeg en rest grøntsags/kartoffelmos i stedet. Kødsovsen i bunden af et fad, grøntsagsmosen bredt ud over, et par skiver ost på toppen og ind i ovnen 20 min. Det smagte simpelthen så godt :savle:

1 Synes om

Jeg fik min yndlingsret i dag og så faktisk to gange.
Yndlingsret er: “Gratis mad andre har lavet” :wink:

Til frokost fik jeg tarteletter med hønsekød og asparges og til aftensmad fik jeg ovnbagt laks, kartofler og en blandet salat.

Tror jeg skal til at gå rundt til mine naboer noget oftere sådan omkring aftensmadstid… :wink:

3 Synes om

nu hvor jeg slås med dårlig ryg og det er en udfordring at stå med madlavning i længere tid, så er jeg altså blevet glad for både pulverkartoffelmos og glaskartofler, da det gør tingene meget nemmere.

Jeg har tidligere været ret flittig i køkkenet, med både hjemmebag, syltning, hjemmelavet saft osv Men det hænger desværre bare ikke sammen med en dårlig ryg, så her i huset er det hjertelig velkommen sammen med færdig snittede grønsager osv og fik får stadig lækker velsmagende mad.
En sidegevinst ved at købe færdigsnittet er at vi smider ikke nær så meget mad ud :slight_smile:

Dem har jeg dog aldrig købt

3 Synes om

Jamen, jeg har skam slet ingen problemer med convenience food - vi bruger det også selv - men lige præcis de 2 nævnte produkter smager i min optik ringe, og langt fra originalen, at jeg går langt udenom. :wink:

Nåe, ja - 3 produkter, men “hakkebøfferne” er udenfor kategori… :sunglasses:

Jeg må lige bidrage til en mere “udenfor kategori” :slight_smile:
Forloren skildpadde på dåse… Det ligner simpelthen kattemad af endnu ringere kvalitet :grimacing:
For mange år siden var vi til et MC-træf, hvor aftensmaden var ovennævnte med kartoffelmos. :flushed: Vi stod i kø og talte om det llignede Whiskas med mos, hvilket der så stod på skiltet næste år vi var afsted :laughing:

3 Synes om

Nemlig! Jeg haaader at skrælle kartofler, og er egentligt ikke ret begejstret for at spise dem heller, så fik som noget af det første, da Casper og jeg flyttede sammen, fikset at hvis han ville have kartofler, så måtte han selv skrælle dem :hoho:

1 Synes om

helt almindelig hvide kogte kartofler gider jeg kun hvis jeg lige henter dem ude i haven om sommeren. Der syntes jeg faktisk de smager dejligt. Resten af året skal der gøres noget ved dem. Jeg koger gerne en stor portion så jeg har til et par dages biksemad. Stegte syntes jeg de smager så meget bedre.

1 Synes om

Brasede kartofler skal man ikke undervurdere :smiley:

2 Synes om

Jeps - dem er kommer i glas… :sunglasses:

1 Synes om

Det er de værste, for så forventer folk man gider spise dem uden sovs til :uha: :tihi:

1 Synes om

Jeg skal have min livret i aften: Gratis mad jeg ikke selv har lavet :grin: Naboen har inviteret på aftensmad og det plejer altid at være godt :savle:

1 Synes om

Tænk, at kartofler kan vække så mange følelser hos folk :tihi:

Hakkebøf på dåse er helt sikkert ikke gode. De smager bare - mærkeligt. Der er en slags generisk dåsemadssmag, der går på tværs af alle retter.

Da jeg blev opereret, skulle jeg handle hos nemlig.com og skulle jo så købe for 400 kroner. Da jeg ikke kunne finde på mere, købte jeg tre dåser boller i karry fra Beauvais. Jeg siger bare - man skal VIRKELIG være nærig og imod madspild for ikke at smide de 2 af dåserne ud, når man har smagt den første.

Jeg er både nærig og imod madspild, så jeg tvang mig selv til at spise dem alle 3. Men det var lidt af en overvindelse de sidste 2 gange.