Vi slæber det fineste pulverkartoffelmos med hjem fra USA! De fåes i flere smagsvarianter, og det smager forbavsende meget som… karftoffelmos En favorit her i huset om vinteren, hvor vi savner de nye kartofler. (Og ja, jeg har endda opkaldt en killing efter skidtet, et ordentligt læs af en bimse-bamse der kom til at hedde… Idaho Potato!)
Du har da også alle de gode sager
lack of energy …en delle på et stykke brød
Naboen havde lavet de lækreste hakkebøffer med et bjerg af bløde løg, kartofler, blomkål, gulerødder, ærter og chips. Og med en yderst delikat og blød australsk rødvin til. Nøj det var godt nok lækkert
Manden i huset har lovet at invitere mig ind igen, når han skal lave noget af det vildsvin, han har i fryseren. Jeg glæder mig allerede
Har lige haft et par dage med nem wokmad, ganske vist lavet på rådyr
Det er altså bare den letteste måde for mig at huske de der grøntsager om vinteren
I aften står den dog på dyrekølle med kartoffelkroketter og ovnbagt butternut med masser af hvidløg og timian på
man skal i hvert fald ikke spise de der “plante/hakket kød” produkter også forvente at det smager som en hakkebøf. Jeg elsker hakkebøf normalt, det er en livret (når den er hjemmelavet). Så var der tilbud på et blandet produkt af 60 % hakket okse og 40 hakkede grøntsager, mener det var gulerod og rødbede. Øv hvor var det bare en trist smag. Jeg gør det aldrig igen. Det var overhovedet ikke i nærheden af en hakkedreng. Beklager hvis jeg træder nogen vegaterer over fødderne her, men det er bare ikke en hakkedreng. Så skal det kaldes noget andet…
Her bruger jeg ofte de små nemme kartofler eller vildmose der er vasket (tror jeg) fra fabrikken. Skrællen er så tynd at vi fint spiser den. Og kan vi ikke få dem, så er det bare 0 kartofler. Min sensorisk udfordrede mund hader glas kartofler, konsistens er helt forkert.
Pulver kartoffelmos er okay. Og Idaho modellerne ser virkelig spændende ud.
Min erfaring med diverse plante produkter er også lunken. Det skal steges forsigtigt og have godt med smag, ellers bliver det nemt tørt og trist. Så hellere planterne i ren form.
Vi er også mega fan af conv. Grønt. Får ting jeg ellers ikke ville købe, fordi jeg ikke gider brænde inde med en halv af alt muligt.
En anden ting jeg slet slet ikke magter er rugbrød der har været på køl. Det bliver så hårdt og trist. Især hvis det så oven i købet er en kedelig model uden lidt kerner
Jeg har ikke smagt det endnu, men det er lidt i protest og så meget fordi det ser virkelig uappetitligt ud.
Jeg spiser gerne hummus og falafel og andre grøntsagsretter som vegetarer spiser som hovedmåltid. Men at lave noget ærtebaseret (mener jeg det er) og så kalde det kød, det rammer helt ved siden af for mig.
Find på nogle retter med deres eget navn og gavn og lad nu være med at kalde det hot dogs eller hakket kød eller eller.
Helt enig!
Livret i aften, mad som andre laver til mig
Min veninde og jeg spiser sammen hver tirsdag og så skiftes vi til at lave mad
hvis jeg skal ha’ grønt i mit kø’ ska’ jæ denondelyneme nok sæl fylde det i…så er det da ikke vissent
glaskartofler …jeg har ikke motorik nok i fingrene til at skrælle de små …og gider heller ikke koge dem og vente til de er kolde og tørre før de kan brunes …så ja …
perleløg…elsker dem direkte fra glasset
Jeg hørte lige den anden dag, at brune kartofler ikke skal koges først.
Jeg hverken laver eller spiser brune kartofler, så jeg ved ikke, om det er rigtigt. Men det var en kok, der udtalte sig
så bliver de godt nok pænt uspiselige hvis de ikke er kogt inden;-) De bliver jo bare karamelliseret ikke noget der tager så lang tid og i den tid, heller ikke selv om det er små kartofler, kan de ikke nå at blive møre.
nå…men…så er der lagt et saltet slag i køleren…så der skal rulles en pølse i morgen …og så kommer den til stå på en friseret porre
Han lider vel bare, i lighed med visse andre, under den vildfarelse, at brunede kartofler skal laves af… glaskartofler…
I aften kommer den til at stå på frisk bagte boller med smør
Menuen i morgen kender jeg ikke, men eftersom der er julefrokost med arbejdet så satser jeg da på, at den står på god mad
Vi har lavet råmarcipan i dag, så jeg smed en kamsteg i ovnen. Den blev gooooo’ Det gjorde marcipanen også!
Lige den sort skræller faktisk sig selv
Knud lavede i går en stor portion boller i karry, det gav nem mad i aften, hvor vi er landet i Albertslund
Noget pasta halløj, der blev ganske cremet i konsistensen, men som smager af noget nær ingenting fordi jeg blev optaget af at bage pebernødder