Hvad spiser du af mærkelige ting?

Det her sker sjældent, men I ved godt den der store røde syntestiske og meget salte 3-stjernet salami?
Den smager vidunderligt på hvidt brød og med solbær-syltetøj på!

Og jeg er også typen der synes marmelade (helst jordbær) smager super godt på ost (gerne en lagret)
Og ellers ost med rå løg og sky (det skal være en ekstra lagret ost) eller ost med dijon-sennep (også en lagret ost)
Ok, indrømmet: Jeg er ret glad for ost! Og det smager også rigtigt godt sammen med avokado på rugbrød.

Jeg er forøvrigt ikke kostfornægter - men tror nu jeg ville takke pænt nej til testikler, hjerne, insekter og visse former for gærede fisk!

Jeg vil være ærlig og sige at jeg nok går under kategorien let kræsen…
Jeg er meget glad for MAD, med der er simpelthen emner jeg ikke vil betegne som mad…
Jeg har lært vores datter man skal smage på tingene før man siger det ikke er noget for ens gane, men der er altså ting som østers, snegle, og i den kaliber, hvor jeg mener man burde have haft væsentlig mere pels, større tænder eller skæl for at indtage. Sorry, men har stor respekt for de mennesker der nyder den slags… bare jeg kan blive fri :slight_smile:

Mørk chokolade med et meget tyndt lag af den blå colgate tandpasta. Det var en stor delikatest hos mig i mange år, især når jeg var på spejdertur :wink:

Ewwwww og :lol: det tager nok alligevel førstepladsen over underlige madvaner :smiley:

Det er vel bare det samme som After Eight :cool:

Hvis det er mærkeligt, så er der vist mange andre klassiske franske retter, jeg kan komme i tanke om, der er mere mærkelige … En sådan Croque Madame, som sandwichen med spejlæg på hedder, kan fås på stort set enhver fransk café med respekt for sig selv :slight_smile:

Hvis vi sommetider ikke gider at lave mad så steger vi noget toastbrød på panden og smider et spejlæg på.

Jeg rister som regel lidt bacon og putter i midten sammen med noget ketchup.

Thomas skærer nogle pølser ud og rister på panden, for Thomas kan nemlig IKKE LIDE BACON!!! :uha:

[QUOTE=DK Thomani;800790]Hvis vi sommetider ikke gider at lave mad så steger vi noget toastbrød på panden og smider et spejlæg på.

Thomas skærer nogle pølser ud og rister på panden, for Thomas kan nemlig IKKE LIDE BACON!!! :uha:[/QUOTE]

KAN THOMAS IKKE LIDE BACON :uha:
DET lyder alvorligt :tihi:

[QUOTE=DK Thomani;800790]Hvis vi sommetider ikke gider at lave mad så steger vi noget toastbrød på panden og smider et spejlæg på.

Thomas skærer nogle pølser ud og rister på panden, for Thomas kan nemlig IKKE LIDE BACON!!! :uha:[/QUOTE]

Jamen, jamen, jamen… IKKE LIDE BACON!!!
(Til gengæld er der så mere til dig!)

Ja, det er MEGET alvorligt, for som Lone nævner betyder det jo at jeg bliver nødt til at spise det hele! :uha: :tihi:

Ej…HVOR er det synd for dig…ærgerligt at jeg ikke er gift med sådan en…Bacon er Tommy’s livret…:tihi:

Det gør mig ondt Lisbeth :trøste:

:tihi:

[QUOTE=DK Thomani;800822]Det gør mig ondt Lisbeth :trøste:

:tihi:[/QUOTE]

Tak Annie
Endelig en som kan se at det er hårdt som jeg har det…:tihi:

Jeg spiser torskerogn på rugbrød, og jeg putter mayonnaise under (i stedet for smør) og så remoulade ovenpå. Så… både mayo OG remo, tak L

Nåh ja og så sidder jeg og kommer til at tænke på noget jeg ELSKER men som får de fleste til at løbe ud og kalde på ulrik… rå svinelever… ummenamme… DET er godt!

Se så kommer vi til for lidt pels og for små tænder tanken :wink:

Den der med nutella og ost lærte jeg af min gymnasiekærestes familie… De spiste også kogte æg og makrel… Den havde jeg det lidt mere svært ved, for brød mig ikke rigtig om enkelt delene :tihi:
Det var i øvrigt også faderen i den familie der fik lært mig at spise sild… Og så lige en OT tankegang - hvor var den familie god for mig i de 2½ år vi var sammen… Forholdet, tjaeh… men familien :hjerte:

Casper siger, at han synes, at det er mærkeligt, at jeg kan lide lever, hjerte og blodpølse, men at det måske ikke er så mærkeligt generelt :høhø:

Jamen jeg ELSKER osse østers. Og snegle. Og frølår… Og de få gange jeg har smagt hestekød har jeg også godt kunnet li’ det. Jeg trækker grænsen ved hunde og katte, man spiser ikke rovdyr ellers så hvorfor lige netop de to?

Hunde og katte ville jeg bestemt heller ikke gerne have på menuen, men hellere dog det en diverse insekter, østers osv… Det går ind under kategorien VIL ikke smage :slight_smile:
Hest, har jeg dog aldrig smagt, men selvom jeg har haft min egen, vil jeg dog stadig gerne smage det… wierd… sikkert. :slight_smile:

Men at vi ikke spiser rovdyr… nej det gør vi måske ikke, men vi spiser ådselsædere…(i den kategori findes bl.a. hunde og ål) og bare tanken kan simpekthen gøre mig kvalm :slight_smile:

Åh ja, frølår er godt! :savle: Krebs i øvrigt også…

Snegle har jeg ikke prøvet, da jeg kun har set det som de frosne pakker i Aldi, og min fornuft siger bare at som med al Aldi mad, så ville jeg nok se sådan ud :brækkesig: (mangler en der bare bliver grøn i hovedet)

Østers har jeg heller ikke rigtig… Men det er bare pga prisen ifht maden :slight_smile:
Hest heller ikke, men selvom jeg er hestepige så gjorde jeg det gerne… har klappet og nusset med mange kalve/køer, lam og smågrise (og kaniner), og de er også dejlige… Så ville synes det var hykleri at skelne, og heldigvis er jeg da heller ikke sart… :slight_smile:

Lagret, stærk ost med enten sky, sennep eller jordbærsyltetøj
Gorgonzola med en rå æggeblomme
Stærk sildesalat med en benfri sild og et spejlæg
Skinke med tomater og et spejlæg
Ristet spagetti med lidt kinesisk soja

Husker I gul sagosuppe med romsmag … og rød sødsuppe (begge med “frøøjne”?