Hvad spiser du af mærkelige ting?

[QUOTE=DK Thomani;800307]Nåh ja, Thomas spiser torskerogn med remoulade og ristede løg :uha:

Der skal da mayonaise og salt og peber på :savle:[/QUOTE]

i har begge ret, se nu hvad du har gjort, nu er jeg nød til at lukke en dåse torskerogn op uhmmmmm og så friskbagt brød

:tihi:

Ristet toast med skinkeost og så et spejlæg oven på…det lyder sært men jeg lover det smager godt :smiley:

Nårh ja…det er vist ikke helt almindeligt at spise drenge :høhø:

Ak ja, det var dengang…det er nok for farligt at spise i dag, tror heller ikke at børn gider det, der skal vist mere til at imponere dem :tihi:
Ja, puddersukker spiste jeg også :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;799538]Spegepølsemad med ketchup.
Spegepølsemad med remoulade og ristede løg.
Leverpostej med ketchup.
Leverpostej med ristede løg.

Altsammen mam! :savle:

Det er da ikke særlig mærkeligt noget af det - smager alt sammen godt:D

[QUOTE=DK Thomani;800307]Nåh ja, Thomas spiser torskerogn med remoulade og ristede løg :uha:

Der skal da mayonaise og salt og peber på :savle:[/QUOTE]

Sjovt du skriver det, for torskerogn var min middagsmad!
Det var med Remoulade…dog ingen ristede løg, da jeg tror, det vil gøre lidt for ondt på mig, at føre dem på madlog :høhø:

[QUOTE=Coon Danica;800419]Ak ja, det var dengang…det er nok for farligt at spise i dag, tror heller ikke at børn gider det, der skal vist mere til at imponere dem :tihi:
Ja, puddersukker spiste jeg også :)[/QUOTE]

Vi fik Amagermadder…rugbrød og franskbrød klappet sammen…for det meste med puddersukker imellem.
Eller en franskbrød mad med honning og mariekiks klasket ovenpå…:savle:

[QUOTE=Sannela;800429]Vi fik Amagermadder…rugbrød og franskbrød klappet sammen…for det meste med puddersukker imellem.
Eller en franskbrød mad med honning og mariekiks klasket ovenpå…:savle:[/QUOTE]

Uhm ja…det var guf :savle:
Eller hvad med et udhulet franskbrød fyldt med flødeboller…DET var guf.:tihi:
Det tror jeg heller ikke at børn kender i dag.:slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;800432]Uhm ja…det var guf :savle:
Eller hvad med et udhulet franskbrød fyldt med flødeboller…DET var guf.:tihi:
Det tror jeg heller ikke at børn kender i dag.:)[/QUOTE]

Det var meget brugt, da jeg var barn…men har dog aldrig selv smagt det!!

[QUOTE=Coon Danica;800432]Uhm ja…det var guf :savle:
Eller hvad med et udhulet franskbrød fyldt med flødeboller…DET var guf.:tihi:
Det tror jeg heller ikke at børn kender i dag.:)[/QUOTE]

Da jeg gik i de store klasser i folkeskolen, og vi selv måtte gå til bageren, så købte vi altid et kvart franskbrød med kochokolade (=Minimuh. Det var dengang kochokoladen kostede 1 kr. - i dag koster den 4 kr. :uha:), eller hvis det skulle være luksusudgaven, så var det et kvart franskbrød med trøfler. Klamt at tænke på i dag, men dengang syntes man jo, at det var guf :slight_smile:

Jeg spiser hest med stor fornøjelse.
Dét er nærmest en forbrydelse i manges øjne - selv i ikke-hestemenneskers.

[QUOTE=PiaR;800440]Jeg spiser hest med stor fornøjelse.
Dét er nærmest en forbrydelse i manges øjne - selv i ikke-hestemenneskers.[/QUOTE]

:savle:
Men jeg har heller aldrig været en hestepige.

I det hele taget tror jeg godt, jeg vil være på kost hos dig et stykke tid, Pia
Hvis du har plads!!
Syntes det lyder til, at du spiser godt og spændende!!

Jeg kunne aldrig drømme om at spise hest, og har sagt til min familie at hvis de nogensinde serverede det for mig (uden at fortælle hvad det var) ville jeg aldrig tale til dem igen.

Et stykke vaniljeis i et højt glas overhældt med sodavand af eget valg. Det er lækkert og så skummer det :smiley:

Så enig! Jeg er gammel hestepige, og man spiser ikke sine venner! Det er mig lige så fremmed som tanken om at spise kat eller hund! I det hele taget er jeg ikke den store kødspiser - bevars jeg kan da godt lide en mør, rød bøf nu og da, men hvis ikke det var for Claus, så kunne jeg sagtens nøjes med kød bare en gang imellem.
Tror ikke jeg spiser ret mange mærkelige ting - i det hele taget synes jeg jo det er underligt nok at nogen overhovedet kan klemme ostemadder ned, nutella eller sennep eller marmelade til trods :slight_smile:
VH
Susanne

Det ville dælme også være mere end tarveligt at gøre!
Tænk at få serveret noget man ikke har lyst til at spise, spise det - og så bagefter få at vide hvad det var. FØJ for pokker da!
Det ville være et tillidsbrud der vil være overordenligt svært at komme over.

Jeg har forresten haft hest selv, fra jeg var 6 til ca 25 år.

Men jeg har heller aldrig været en hestepige.

I det hele taget tror jeg godt, jeg vil være på kost hos dig et stykke tid, Pia
Hvis du har plads!!
Syntes det lyder til, at du spiser godt og spændende!![/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Jeg tror nu vi spiser meget almindelig her i huset.

Mums - det fik vi hos min mormor da jeg var barn :slight_smile:
Hvad er det nu, det hedder?

edit: det hedder Ice Cream Soda :slight_smile:

Hvor er det altså en skøn tråd! Hellere snakke og more sig end at skændes - nå, hver sin smag :wink:

Åh ja - det er den eneste gode grund til at skrælle kartofler :wink:

Og det er helt normalt i Middelhavslandene (og i mexi-mad), så det er ikke spor mærkeligt :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;799490]Nutella og ost er altså ikke mums selvom der åbenbart er flere der tror det. tsk tsk!

Jeg vil så gerne give Jane ret i at en klat stærk sennep til en gang spegebørge og åååst er helt i top!

Kom lige i tank om at min svoger elsker leverpostej med ost… i toast-jerne og med varm kakao til… det ville jeg ikke engang give katten altså![/QUOTE]

Jeg har heller ikke fidus til den med Nutella og ost, synd for begge dele IMHO.
God, stærk sennep er godt til ost, forskellige slags sennep (en tid var jeg oppe på mindst 6 forskellige) til forskellige oste - spegebørgen må I godt beholde :slight_smile:

“Toast-jerne” - så er man ikke så kvik :gruble::?
“Ikke engang give katten” :gruble::? Næh, de skal da have det bedste af det, de kan lide og har godt af :regler:

[QUOTE=PiaH;799491]Ost med rå løg er super godt.[/QUOTE] Ja!! På en fed jule-bytur med min mor fik vi noget rigtig godt: Et værtshus i Krystalgade havde et lokkende tilbud på smørrebrød, så os ned at spørge, om der kunne brygges vege-smørrebrød?
Den flinke “krofatter” - en hygsom udgave af ham tjeneren fra Matador - svarede, at han netop havde en masse til det, fordi han havde skullet lave en større anretning til et firma. Så vi fik nogle rimeligt almindelige madder (tomatmad, kartofler, æg f eks) i luksusversionen (og masser af purløg, tak) og så oste - Gorgonzola til min mor, hendes favorit, da det kom til DK. Krofatter kom med fadene og sagde “Sig lige til, når I kommer til gammelosten” :?:? Det gjorde jeg så, og vupti, så kom han ned til bordet med en flaske sort rom og et målebæger - og så blev der hældt bredfuldt mål over vores ostemadder! Wow, det smagte godt! Ingen fedt og sky, tak, bare ost og rom yessss :savle:
Det var en skøn stund. Det var ikke igår, men den findes endnu, og de er ikke blevet kedeligere: http://cafehalvvejen.dk/forside/

[QUOTE=Sannela;799493]Tror ikke jeg spiser noget decideret unormalt…
Men har lagt mærke til, at der ret faktisk er nogen, der syntes det er underligt, at putte marmelade ovenpå ost!!!:?
Det har været normalt her hvor jeg bor altid…[/QUOTE]

Jeg lærte det først, da jeg blev stor nok til selv at kunne cykle de 6-8 km landevej eller mere - der var langt mellem gårde med jævnaldrende børn. Ligeså puddersukkermad. I mit hjem var det utænkeligt at bruge mere end een slags pålæg på et stykke brød. Sukkermad var også utænkeligt.

[QUOTE=Ann K;799530]Desværre nåede min mor at lære Jan at følgende er en stor delikatesse:
Rugbrød m tandhøj leverpostej, tandhøj remoulade, masser af spegepølse og mindst halvdelen af et lillle hakket løg…
Jeg er stået helt af på den mad!!!
Det er næsten lige så vammelt som en af mine amerikanske venner, der mener at varm leverpostej med solbærsyltetøj er en gudespise bvadr

Selv sætter jeg stor pris på kartoffelmos m rå revne gulerødder, der lige har fået lidt saft fra citron over sig…[/QUOTE]

Jeg kan til nød forstå Jan - fra før jeg blev vegetar - men leverpostej med syltetøj, adddd altså!
Personligt synes jeg at det er en vederstyggelighed at blande frugt i en salat. De revne gulerødder med citron er lidt af et barndoms-“mareridt”. Min mor elskede især kogte gulerødder, så der var gulerødder til snart sagt alt.
Jeg kan fint spise gulerødder idag, men jeg er kræsen med dem.

Det er en klassisk spejder-ret. Min mor fortalte om det, men vi fik det aldrig.

[QUOTE=Camilla;799584]Peanutbutter and Jam :smiley:

Synes oprindeligt tanken om det var vildt klamt, men blev overtalt til at prøve og det smager faktisk super :ok: Er dog ikke lige noget jeg spiser hver dag, for køber stort set aldrig peanutbutter, da jeg tænker det er usundt - men det er måske ikke så meget værre end nutella :? [/QUOTE]

Det gjorde jeg på kollegiet. Og de hylede aaaddd, som de gjorde over snart sagt alle mine vege-retter. Og så gik ingeniørstud. og andre nørder over og købte frosne frikadeller - men skreg jeg aaddd? Nej da.

[QUOTE=DK Lindvig;799658]
Her fortalte én, at det bedste hun ved, er et stykke brød med smør, spegepølse, rygeost, rabarberkompot og purløg :S[/QUOTE] :uha: OK :?

[QUOTE=Anne Korsbakke;799821]Åh… Sidder jo og får helt lyst til en mad med røget makrel, mayonnaise, spejlæg og rå løg… Nå det må blive til frokost i morgen :thumbup:

Nårh ja. Jeg syns jo (rå) løg passer til alt - næsten. Smeltet ost er også et hit på stort set alle retter[/QUOTE]

Makrel, mayonnaise OG spejlæg :uha:

Jah, rå løg hitter også her - og smeltet ost :savle:

[QUOTE=Johnny;799810]uhmmm, leverpostej med russisk-salat på,

jeg oplevede engang en franskmand som puttede marmelade i sin the, det syntes jeg var mere end vammelt[/QUOTE]

Jeg kunne godt lide italiensk salat, men i dag er købe-salaterne alt for fede for mig - selv den magreste kartoffelsalat smager af fedt, og det er mig alt, alt for vammelt. Æv. Man burde kunne lave en let italiensk salat selv :?

Den med syltetøj i teen er der en forklaring på: Efter de russiske revolutioner i beg. af 1900tallet flygtede rigtig mange russere til Paris - simpelthen fordi russisk overklasse lærte fransk som første fremmedsprog. Måske som følge af Katarina den stores inspiration fra Versailles’ storhedstid, og de oplysningsfilosoffer, som inspirerede hende til meget godt for Rusland. Nå, til sagen, det er åbenbart almindelig russisk skik at søde sin te med syltetøj og ikke sukker.
Det ser man også i det berømte “Russian Tea Room” i New York. Ikke, at jeg har været der, men det var vist nærmest koreografen Balanchines stamcafe. Også han “hoppede af” med den bølge af russiske dansere, som Diaghilev bragte til Paris. Snart var alt russisk på mode…

[QUOTE=Miau;800231]Jeg ved ikke, om jeg spiser underlig mad. Som en sagde, så spiser man som regel ikke noget, med mindre man har lyst til det, og så er det vel ikke underligt.
Synes det er mere skræmmende, at folk kalder det “ulækkert”, når det afviger fra deres egne forestillinger eller oplevelser.

Jeg har dog godt lagt mærke til, at alm. pli ikke altid er forekommende, når nogle tager mindre delikate emner op ved et spisebord. Skam jer.[/QUOTE]

Enig, enig, enig! :thumbup:

[QUOTE=DK Thomani;800307]Nåh ja, Thomas spiser torskerogn med remoulade og ristede løg :uha:

Der skal da mayonaise og salt og peber på :savle:[/QUOTE]

Som lille var jeg med på besøg hos min svigerindes mor, og smagte hele tre nye, ukendte ting: Torskerogn, med remoulade, og karse. Det var et hit! Også fordi det var så helt nyt for mig, hvad hendes øvrige familie så smilede lidt over.

[QUOTE=Coon Danica;800432]
Eller hvad med et udhulet franskbrød fyldt med flødeboller…DET var guf.:tihi:
Det tror jeg heller ikke at børn kender i dag.:)[/QUOTE]

Hæ, nu begynder jeg igen med “da jeg var meget lille” - så vi noget i fjernsynet, vistnok om, hvad der var almindeligt blandt børn og unge. Så fortalte de om den med franskbrødet og vi sad bare sådan her:uha::uha::uha:
Købe et franskbrød - fra bageren :uha:
Og smide det meste ud :uha: Og så fylde flødeboller i :uha::uha::uha: Flødeboller, jo, min svenske onkel havde vist nogle med til os engang…

Jeg kan ikke have været meget yngre, da vi besøgte min mormor i Randers, og en af mine mostre tog mig med, da hun skulle til bageren. Hun bød mig på en flødekage efter eget valg, og hun var lidt paf over, at jeg ikke vidste, hvad det var.
Der skulle gå ca 10 år mere, da kostskoleopholdet gjorde det muligt for mig at gå i normale butikker med veninderne. Men det var mere studenterbrød og frugt. Store, flotte købe-æbler :savle:
Hjemme hos os blev der sjældent købt noget færdigt, alt blev lavet selv, og helst af noget hjemmedyrket - for det var det billigste.

Og her kommer så den hyppigt serverede ret, som har fået andre til at skrige addd, hvor ulækkert:
Paneret flæsk (fedt flæsk) med hvid sovs og kartofler.

Min svigerinde gjorde det, og fortalte det først, da jeg havde spist op. Og så er der nogen, der ikke forstår, at jeg ikke kan med min familie :?
Det var under den tid, hvor stalden var det tryggeste sted med de få, dejlige avlsheste vi havde. Og hvor skolen var et sandt helvede.
Så jeg er egentlig ret glad over, at jeg aldrig behøver at se den lede kvind’ igen!

Mærkelig mad? Det er da sjovt at eksperimentere med mad!
“Det kan man ikke”, f eks pille ved kendte opskrifter - hvorfor ikke, når man enten kun gør det for sig selv, eller serverer for venner, der også er med på den værste :smiley:
Men jeg kunne godt nok aldrig finde på at komme gulerødder og selleri i en ratatouille. Selvom det står i en af mine veninders kogebog.

[QUOTE=PiaR;800624

Mums - det fik vi hos min mormor da jeg var barn :slight_smile:
Hvad er det nu, det hedder?

edit: det hedder Ice Cream Soda :slight_smile:[/QUOTE]

Det er lækkert! Og alt for lang tid siden jeg har fået det :stuck_out_tongue: