[QUOTE=DK Sugieh;800841]Hunde og katte ville jeg bestemt heller ikke gerne have på menuen, men hellere dog det en diverse insekter, østers osv… Det går ind under kategorien VIL ikke smage
Hest, har jeg dog aldrig smagt, men selvom jeg har haft min egen, vil jeg dog stadig gerne smage det… wierd… sikkert.
Men at vi ikke spiser rovdyr… nej det gør vi måske ikke, men vi spiser ådselsædere…(i den kategori findes bl.a. hunde og ål) og bare tanken kan simpekthen gøre mig kvalm :)[/QUOTE]
Uhmm… Ål… Stegte eller røgede… det er bare en Mumseguffefisk!
Jeg har haft marsvin og jeg ville VANVITTIGT gerne smage stegt marsvin. Det er nok rewt sært men omvendt… hvorfor ikke? De marsvin man i givet fald spiser er jo opdrættet til det (og er større end typiske kælemarsvin lissom “spisekaniner” heller ikke er kæledyr.)
Skulle der blive hungersnød i morgen har jeg 10 fede rotter i to bure ovenpå De smager sikkert osse fint L
[QUOTE=Eife;801441]Det var nu ikke for at kalde dig sart, fordi du ikke vil spise hest. Min at jeg heldigvis ikke er sart, henførte til, at jeg netop er vokset op på landet, hvor jeg har nusset og hygget med mange af dyrene, som så endte på middagstallerkenen når de blev lidt ældre. Og har været med til at slagte og plukke/flå mange af dem…
Men jo, jeg forstår ikke hvorfor man vælger f.eks. hest fra, når man glad og gerne spiser kalv… Eller kanin… eller for den sags skyld rådyr…
Hund eller kat… Jamen jeg ville heller ikke spise ræv, eller bjørn… Eller mår… Det er for mig et rovdyr, og det er ikke noget jeg spiser…[/QUOTE]
Jeg har nu heller ikke set dig skrive at man er sart hvis man ikke spiser hest
Vil lige indskyde at jeg heller ikke ville kunne spise kanin, der har jeg det på samme måde. De vil altid være kæledyr for mig.
Vidste I at det at spise - eller rettere IKKE at spise heste stammer helt tilbage til kristendommens indførelse i Danmark? At det var de kristne munke der forbød det, fordi netop hesteofringer med tilhørende hestespisning var en meget indgroet del af et ordentligt blot? Og at den nye religion naturligvis ville lægge afstand fra det gamle så meget som muligt. Og at det lige siden har været anset for at være… … adr at spise heste? Helt på samme måde som muslimer ikke har spor lyst til flæskesteg, ikke fordi man i nutiden bli’r syg af det (det var en reel risiko i forne tider med trikiner) men fordi at et gammelt forbud, bakket op af den forhåndenværende religion gjorde det til tabu
Det er lidt sjovt synes jeg at det stadig ligger dybt i så mange mennesker der ALDRIG har haft en hest at “det er ikke noget man spiser”
Min far elskede “røget indianerpigeinderlår” som var røget … øh… hestefilet velsagtens, fra den i byen værende hesteslagter. Han tog gladeligt afsted til den anden ende af byen efter sin yndlingsdelikatesse og det er derfra jeg har lært at spise hest. Nåh ja og så fordi … og det er ikke længere siden end i 80’erne… at hakket hestekød var en DEL billigere end hakket [nogetsomhelst andet kød] - så vi fik det en del da jeg var flyttet sammen med Manden, for det var det der var råd til…
[QUOTE=DK Thomani;801463]Jeg har nu heller ikke set dig skrive at man er sart hvis man ikke spiser hest
Vil lige indskyde at jeg heller ikke ville kunne spise kanin, der har jeg det på samme måde. De vil altid være kæledyr for mig.[/QUOTE]
Ok, det var bare fordi jeg skrev noget om at spise hest, og så sluttede af med at jeg heldigvis ikke var sart, så kunne godt være at det kunne misforståes sådan
Men jo, jeg er jo netop nok vokset op med at kæledyrene altså blev spist, og det var det de var der for (hos mine bedsteforældre, og moster og onkel. Min egen kælekanin Ninus, døde selvfølgelig en naturlig død i en høj alder, og blev begravet da hun gik bort)
he he sjovt at læse hva i andre har af anderledes spisevaner
selv har jeg ikke de store, som lille fik vi altid rugbrød med pålægchokolade og banan det er altså godt, og så en agurk som vi kunne putte i en skål med sukker og sidde og gnave af, selv den dag i dag gør jeg det stadigvæk og Emil er også begyndt med det
[QUOTE=Leumica;801500]
selv har jeg ikke de store, [klip] en agurk som vi kunne putte i en skål med sukker og sidde og gnave af,[klap]
Varm toast med pålægchokolade og så remolade til :)[/QUOTE]
Hestekød bryder jeg mig ikke om - Det er for sødt.
Pottkäse - UHMM, selv om det trækker huden af ganen
Frølår og snegle - Smager kun af kylling
Græshopper - Bliver bare til støv i munden
Brisler - Smager godt
Ristede nyrer - MUMS
Østers - UHMM, selv om onde tunger påstår, at det smager som at kysse en forkølet dreng
Men kat og hund: ALDRIG - Det lader jeg grækerne og kineserne om
Jeg har lige siden jeg var lille æææælsket pernille fiskefars, jeg spiser altid en masse råt imens jeg steger, og engang har jeg faktisk spist sådan en hel bøtte.
Måms.
Baconost i toast og pasta smager altså også sindssyg godt!
Hm. Min mor spiste omelet (æggekage) og friske tomater med sukker på. Så det var desværre sådan jeg lærte fra barn at det skulle smage.
Idag kunne jeg ikke få den blanding ned, tror jeg Heldigvis. Jeg er såmænd rigeligt lækkersulten i forvejen :rulleøjne:
[QUOTE=solveig;801175]Min mor var også vild med blodpølse, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig, nogensinde at tage det i min mund. Alene lugten når det bliver stegt på panden…
Til gengæld kan jeg godt li’ stegt lever og hjerter.[/QUOTE]
Jeg har ikke fået den danske stegte version, men jeg har smagt tysk blodpølse, der ligner meget mørk salami, nærmest. Det smager fint
Til gengæld kan jeg ikke med nogen slags indvolde - hverken smagen eller konsistensen. (med mindre du regner pølseskindet, selvfølgelig :))
Sjovt, for jeg kan lide de frosne melboller Eller det kunne jer i hvert fald som barn
Men frosne pommes frites, dem gnasker jeg altid nogle stykker af inden de smides i ovnen.
Og vanillekransdej - hvem elsker ikke det
Frikadellefars har altid været guf. Jeg elsker at smage den til inden stegning
Rå røget bacon er også en ting, jeg altid smager (en del) på inden stegning - egentlig underligt, for svinekød er ikke mit store hit, når det er tilberedt (kedeligt) Det er rødt oksekød derimod MUMS. Det kan man ikke få for meget af!!