Hvad står menu'en på i juni?

Vi fik flæskesteg hos svigermor i dag og bagefter var der frugtsalat med flødeskum til :smiley:

Flæskesteg! med utrolig dårlig brun sovs … forsøgte med en mere ‘sommerlig’ (slanke)udgave (= ingen fløde …), som blev jævnet med maizena - det var ikke noget hit :dokdok: I morgen står den på flæskestegssandwiches :slight_smile:

Idag har jeg fået hakkebøffer med majskolber og hjemmelavet tzatziki. Imorgen skal jeg have rester fra igår - ris med svinekød i paprikasauce :slight_smile:

Vi har fået grillet bacon-indpakket svinemørbrad med speltkernesalat, og der er heldigvis nok til aftensmaden i morgen også :slight_smile:

Vi har været til fødselsdag og der fik vi en lækker buffet.
Forretten bestod af laksemousse med rejer, kaviar, salat og en god dressing.
Der var noget flæskesteg af en art med noget bacon på, noget oksesteg, kylling med gedeost og bacon.
Kartoffel/rodfrugmos, flødekartofler,skysovs,et par tærter, salatbar og desserten var jordbærlagkage :savle:

I går var grøn salat m feta og butterdej m skinke og smøreost - det var ret lækkert! Dog havde vi besøg af svigermor om
eftermiddagen, og hun bragte flere rigtig lækre kager - så vi var slet ikke så sultne til aften. :wink:
I dag skal vi have jensens mørbradgryde m pasta og resten af salaten. :slight_smile:

Koteletter med nye kartofler, porrer, gulerødder og smørsovs :slight_smile:

Hjemmelavet burger og danske jordbær til dessert

I dag skal vi ha’ rødspættefileter med nye danske kartofler. Og persillesovs.

Og (tyske) jordbær med fløde til dessert :savle:

Low’n’slow spareribs.
Med nye kartofler, microsmå gule tomater, coleslaw og vandmelonsalat :slight_smile:
Og flute selvfølgelig.

Sådan her så de ud for en time siden, efter at have været i smokeren i 4 timer:

Noget rod sammen med kylling, grøntsager og pasta på panden :slight_smile:

Pølser, kartoffelbåde, salat og hvidløgs brød :slight_smile:

Ovnbagte løg, gulerødder og kartofler med olie o masser af krydderi. Dertil kalkunsnizel og rødvinssovs :slight_smile:

Jeg tager i biffen og ser Prometheus én gang til… har billetter til popcorn og cola - usundt!! I know - men jeg spiste altså salat i går!

Oh rædsel… vi var inde omkring Juelsminde Fisk, der er en dejlig butik, hvis ikke det var fordi jeg faktisk ikke bryder mig alverden om fisk :slight_smile: Så det blev havtaske, og gemalen var såååå glad. Jeg synes det var rædselsfuldt, så Mikkeline fik mit stykke - og så tankede jeg ellers op på friske jordbær bagefter, det ved man da hvad er :ok:
VH
Susanne

Sådan så det så ud på tallerknen.

Jeg starter på kur på mandag, så har lige lavet en madplan for ugen:

tomat, kikærter, æg
kyllingewok med karry og kikærter


tomat, bønner, æg
bønner med bolognese


kyllingewok med bønner
hønsesalat el. tunsalat, bønner, gulerodssalat


tun, hytteost, bønner
frikedeller med linsemos og gulerodssalat


omelet med tomat, rødløg, spinat og linser
tøm køleskab


snydedag


linsesuppe med kylling
tøm køleskabet


Jeg ender godt nok med at blive træt af bønner :o

Oksesteg

[QUOTE=PiaR;865534]Low’n’slow spareribs.
Med nye kartofler, microsmå gule tomater, coleslaw og vandmelonsalat :slight_smile:
Og flute selvfølgelig.

Sådan her så de ud for en time siden, efter at have været i smokeren i 4 timer:
[/QUOTE]

Hvis I laver det der på søndag, så hanker jeg altså op i Jan og kører til Skibby, så han endelig kan få noget ordentligt at spise… han ææælsger spareribs - næsten lige så meget som han æææælsger stegt flæsk :smiley:
Jeg kan godt nøjes med salaten :wink:

Det bliver kylle, hvide asparges og kartofler idag. Og noget kryddersmør siger gemalen…