Hvad står menu'en på i juni?

Vi skal have krebinetter med timian kartofler, kogte gulerødder og bearnaisesovs :savle:

[QUOTE=Ann K;865883]Hvis I laver det der på søndag, så hanker jeg altså op i Jan og kører til Skibby, så han endelig kan få noget ordentligt at spise… han ææælsger spareribs - næsten lige så meget som han æææælsger stegt flæsk :smiley:
Jeg kan godt nøjes med salaten ;)[/QUOTE]

Søndag er vi på Roskilde dyrskue, så der er ikke tid til at lave ribs :slight_smile:
De skal jo have 4-6 timer på grillen.

Den bagerste bane har ikke fået glace på, derfor ser den så kedelig ud.

[QUOTE=PiaR;865886]Søndag er vi på Roskilde dyrskue, så der er ikke tid til at lave ribs :slight_smile:
De skal jo have 4-6 timer på grillen.

Den bagerste bane har ikke fået glace på, derfor ser den så kedelig ud.[/QUOTE]

Av ja, for søren… det er jeg jo også selv :klapper:
Så får staklen nok ikke andet end rugbrødsklapsammen dén aften :wink:

Men det er virkelig en af de retter, som han er glad for… tilbehør spises udelukkende fordi han er høflig :wink:

I går fik vi pizza fordi en eller anden var så fræk at poste et billede af den lækreste pizza på min FB væg :venter:

I aften har svigerinden bestilt frikadeller med spinatsovs og franske kartofler :savle:

Lørdag lavede jeg wok med kylling i lime og karry, med friske asparges, forårsløg, rødpeber, chili, hvidløg og nudler :slight_smile: Det var bare lækkert med de letstegte friske grøntsager, mums :slight_smile:

Søndag var vi i min storebrors campingvogn og der fik vi nye kartofler, salat, feta, sommer dressing og de andre fik grillet flæskesteg, jeg fik grillet kylling filet :slight_smile:

Idag står den på hjemmelavet koldskål med hjemmelavet knas, glæder mig allerede :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;865923]
I aften har svigerinden bestilt frikadeller med spinatsovs og franske kartofler :savle:[/QUOTE]

Annie, jeg er nødt til at spørge… Franske kartofler? Er det hvad man også vil kalde chips? eller er det en speciel måde at tilberede kartoflerne på?
Spørger fordi min moster altid konsekvent har omtalt chips som franskekartofler og aldrig har spist anden slags kartofler end dem :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;865938]Annie, jeg er nødt til at spørge… Franske kartofler? Er det hvad man også vil kalde chips? eller er det en speciel måde at tilberede kartoflerne på?
Spørger fordi min moster altid konsekvent har omtalt chips som franskekartofler og aldrig har spist anden slags kartofler end dem :)[/QUOTE]

Ja, det er chips med salt :slight_smile:

Ok…tak :slight_smile:
Jeg vil nu hellere have brasede kartofler til stuvet spinat :savle:

[QUOTE=Ann K;865940]Ok…tak :slight_smile:
Jeg vil nu hellere have brasede kartofler til stuvet spinat :savle:[/QUOTE]

Det er SÅ lækkert at side og dyppe de franske i spinatsovsen, ligesom hvis det var dip :savle:

Ja, jeg kunne da hurtigt overbevises :slight_smile: Men den er vist også på no go listen :slight_smile:
VH
Susanne

Nahhh… så glad er jeg heller ikke for chips :smiley:
Brasede kartofler derimod og tyk fed stuvning, der nærmest skal skæres ud…MUMS

Pølser med kold kartoffelsalat

Rester af gårdagens spareribs :slight_smile:

Et eller andet lavet af oksefars og misserne skal have rå kyllingelår

I går fik vi biosonpølser, salat fra haven, flute og kartofler m. spinatpesto.

I dag skal vi have et eller andet af hakket svinekød.

Vejret er til chili con carne .
For jeg fryser .:S

Vi har fået frikadeller med grønærter med masser af persille i :savle:

kyllingdeller , stuvet spidskål, dampet gulerødder og nye danske kartofler

Sådan en mikroovns thai-box til en 20’er, orker ikke lige så meget med mad pt.