Race: Huskat
Vægt: ca 2,5
Køn: hunkat
Alder: 1 år og 6 måneder
Fertil, chippet eller neutraliseret: hun er chippet og steriliserede da hun var 1 år.
Opfatter du vægten som typisk for den race:
Det ved jeg skisme ikke en døjt om
Det var gået forbi min opmærksomhed, at hun var sådan en lille kat. <3 Det kan være svært at se på billeder.
Race: Kurilean Bobtail Agatha
Vægt: 4560g
Køn: kastrat hun
Alder: 6 år d. 17 oktober
Opfatter du vægten som typisk for den race: Hun er lidt for rund, burde nok tabe sig 500g
Race: Kurilean Bobtail Mik
Vægt: 4215g
Køn: Kastrat han
Alder: 4½
Opfatter du vægten som typisk for den race: Han er for bette for racen, burde som min have vejet 1½ kg mere og været lidt større
Race: Kurilean Bobtail Cassie
Vægt: 4165g
Køn: fertil Hunkat
Alder: Knap 2 år (19-11-2019)
Opfatter du vægten som typisk for den race: Hun er et rigtig pænt eksemplar for racen
Race: Kurilean Bobtail Oda
Vægt: 4265
Køn: Fertil hunkat
Alder: 1 år og 4 mdr
Opfatter du vægten som typisk for den race: Hun er stadig i udvikling, vejer pt nok 300-400g for meget
Race: Kurilean Bobtail Queen
Vægt: 4435g
Køn: Fertil hunkat
Alder: 1 år og 1 mdr.
Opfatter du vægten som typisk for den race: nej, hun burde smide 500g, men hun er ung og ikke færdig udviklet
Race: Kurilean Bobtail Klinger
Vægt: 2030g.
Køn: (Fertil) hun
Alder: knap 5 mdr
Opfatter du vægten som typisk for den race: hun er gennemsnitlig for racen
Race: Kurilean Bobtail Smiak
Vægt: 4480g.
Køn: fertil hankat
Alder: 1 år og 8 mdr
Opfatter du vægten som typisk for den race: han er alt for tynd i forhold til hans størrelse, burde veje mindst et kilo mere
Race: Kurilean Bobtail Benn
Vægt: 3520g.
Køn: Fertil ahn
Alder: knap 9 mdr.
Opfatter du vægten som typisk for den race: Nej han er alt for slang i forhold til hans størrelse burde veje 500g mere
Race: huskat
Vægt: ved sidste dyrlæge vejning 22. 09 6.025 kg er på slankekur nu. Skal meget gerne ned på 5 kg. Normal er der sommer vægt og vinter vægt. Sommer vægt er 4600 -4800 kg. vinter vægt er 5300 - 5400 kg .
Køn: kastrat
Alder: 15
Fertil, chippet eller neutraliseret: kastreret
Opfatter du vægten som typisk for den race: ?
Vil du ikke have alt det med jeg har skrevet i vægt Enki. Så sig lige til og jeg sletter det
Med venlig hilsen beimis ejer
Nej endelig ikke slette, det er da kun interessant at der kan være forskel på vægten alt efter årstid. Jeg tænker det nok mest forekommer hos katte der er fritløber, eller har en stor indhegning, hvor de kan bevæge sig en masse.
Ja det er det jeg forbinder med den udsving, den gamle dyrlægen/ dyrlægen som der har fulgt beimis siger det er meget normal, med fritløber der er ude - inde. Har fået det forklaret på fagsprog og over sat til almindelig af dyrlægen
Med venlig hilsen beimis ejer
Ja det er jo logisk nok. Jeg mindes dog ikke at mine egne katte svingede i vægt, men de kan selvfølgelig havde svinget lidt uden jeg bemærkede det. Jeg er selv opvokset med fritløber, og havde indtil jeg flyttede i lejlighed for 15 år siden.
Nu sidder jeg og tænker om indi er tyk…
Race: kurilean bobtail
Køn: han
Kastreret som nok 16 uger
Alder: 7 år og 5 måneder
Vægt:5.2 kg
Race: Europe
Kastreret som baby
Alder: 1 år og 4 måneder
Vægt: 5,54
Synes bestemt ikke han er undervægtig, om det er normalt ved jeg ikke. Må dog tilstå vi synes han er lidt øh rund
Race:balineser
Køn: hun
Fertil
Alder: 2 år
Vægt 4 kg
Og lettere tyk, men
Og næsten en kopi
Race balineser
Fertil
Alder: 4 år
Vægt: 3.7
Og ganske pæn figur
Resten gad ikke lige vægten
Race: Huskat (Chili)
Vægt: 6,4 sidst hun blev vejet.
Køn: Hunkat
Alder: 9
Fertil, chippet eller neutraliseret: neutraliseret
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ikke for en kat af hendes statur og bygning. Hun burde nok veje ca. 4,5 kg. Selv om årsagen var kedelig, så hun faktisk pæn ud, da hun tabte sig meget som en konsekvens af diabetes.
Race: Abyssinier (Asani)
Vægt: 5+ kg
Køn: Hankat
Alder: knap 11
Fertil, chippet eller neutraliseret: Neutraliseret siden han var 12 uger.
Opfatter du vægten som typisk for den race: Nej, Asani er en stor (ikke fed) aby og vejer vel mindst et kilo mere end gennemsnittet. Se også Caithlin og Rags - den langhårede udgave - som måsk er nærmere gennemsnittet?
Race: Norsk skovkat
Vægt: 4,245
Køn: Hun
Alder: 12
Fertil, chippet eller neutraliseret: Neutraliseret
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ja
Race: Europé
Vægt: 6,2
Køn: Han
Alder: 3
Opfatter du vægten som typisk for den race: Jeg ved det ikke, han er stor men ikke overvægtig.
Vægt: 3,74
Køn: Han
Alder: 4
Vægt: 3,5
Køn: Hun
Alder: 4
Race: burmeser, Ralf
Vægt: 4,9 kg ved sidste vejning
Alder: 4 år, 10 mdr
Fertil, chippet eller neutraliseret: kastrat
Opfatter du vægten som typisk for den race: ja jeg tror faktisk ikke han er atypisk stor for en hankastrat. Han har omplaceret en stor mave fra killing til nu at være i god form af en hankastrat, så han er tung af muskler nu, men stadig en “blød” dreng flere steder
Race: burmeser, Rappe
Vægt: 2,4-2,5 kg
Alder: 7 år
Fertil, chippet eller neutraliseret: hankastrat
Opfatter du vægten som typisk for den race: mit indtryk er ikke, at hendes krop/ramme egentligt er til den lille side, men hun fylder den bare ikke så godt ud.
Hun har altid haft svært ved at holde vægten oppe og har været nede på 1,9 kg inden hun blev kastrat men hun er gået fra tynd til slank nu. Hun mangler ligesom noget tyngde/vægt i muskler til ligesom “at fylde sin krop ud”. Hun må i hvert fald ikke tabe sig det mindste.
Der skal jeg se ham, når jeg tænker vægt, ser jeg også på kattens størrelse generelt, da de jo skal have størrelsen i forhold til vægten.
Mik kender du han er jo ganske harmonisk, men en bette dreng, hans max vægt i forhold til hans størrelse er ca 4,5 kg. Men han burde være større med en vægt på ca 6-6,5 kg
Smisk er jo væsentlig større end Mik og kan bære vægten på 6-6,5 kg uden at være tyk
Ja… hun vejer 2,2 smda vi købte hende. Og der var hun ikke som sådan tynd. Men hellere ikke tyk. Hun får 40 g Hills steriliserede foder morgen og aften, så det virker til at det er fint.
Uden iøvrigt at blande mig i din fodring Hvis hun spiser op, ville jeg ikke tøve med at servere lidt mere for hende
Hun er stadig i voksealder lidt endnu
Nok fordi jeg sammenligner hende lidt med min Emina (som jeg desværre har mistet), både p.g.a. hendes farver, men også fordi hun kan se noget så sur/bestemt ud, og det kunne Emina absolut også. Emina lå for det meste på 5 kg plus, så i mit hoved var Mille i samme vægtklasse.
Race: British Shorthair - Muffe
Vægt: 6,4
Køn: Mega
Alder: 9
Fertil, chippet eller neutraliseret: Kastrat
Opfatter du vægten som typisk for den race: Han vejer for lidt, måtte gerne komme i nærheden af 7 kg. Han er en stor dreng, men vist ikke unormal for tiden han er fra. Har hørt flere opdrættere snakke om at de er blevet mindre med tiden.
Race: Hellig Birma - Otto
Vægt: 4,5
Køn: Tøsedreng
Alder: 4 år
Fertil, chippet eller neutraliseret: Kastrat siden cirka 1 år gammel.
Opfatter du vægten som typisk for den race: Han er vist nok en stor dreng. Ikke tyk, men stor.
Race: Europé - Hugo
Vægt: 4,2
Køn: Lidt slank til min smag
Alder: 7 - hvordan er det dog sket?
Opfatter du vægten som typisk for den race: Han måtte gerne være tungere til sin statur. Mere bred og muskuløs. Vi kalder ham semitaleren, fordi han bare er lang og tynd.
Race: Europé - Rhys
Vægt: 4,2
Køn: Oh yes
Alder: 6 år… Jamen
Opfatter du vægten som typisk for den race: Hans proportioner er super gode, men han er bette. Eva og jeg er enige om, at han er et skide flot ungdyr
Race: Huskat - Arthur
Vægt: 7 kg
Køn: Tjo…
Alder: 2 år
Opfatter du vægten som typisk for den race: Han er et ordenligt skrummel en huskat
Man kan jo aldrig få for meget af noget godt, vel…?
Nårh… du må gerne blande dig. Det er ikke hver gang hun spiser op. Dyrelægen nævnte ikke noget da hun blev vaccineret. Så tror du tager på meget stille og rolig.
Så fik jeg også lige vejet, bortset fra McCoy, som jeg ikke nænnede at vække fra sin slumren i sofaen Så der er det sidste dyrlæge vejning
Vægt: 3,413
Alder: 3½ år
Fertil, suprelorinchippet eller neutraliseret: Fertil
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ja, mine piger ligger meget typisk på 3,2-3,5 kg (Racen vil jeg sige 3-4½ kg hos pigerne). Jeg ville hellere have dem på 4 kg, men selv efter 4 generationer har vægten ikke flyttet sig, så må opfatte det som normalt for racen
Vægt: 3,403
Alder: 1 år og 2 måneder
Fertil, suprelorinchippet eller neutraliseret: Fertil
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ja, hun er ud af helt nye linjer for mig, men ligger jo pt meget som mine andre piger.
Vægt: 5,017
Alder: 1½ år
Fertil, suprelorin chippet eller neutraliseret: Suprelorin chippet
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ja, hankatte hos EUR ligger typisk 4-6 kg. Så han er helt som jeg gerne vil, og er godt muskuløs og ikke spor for tyk. Jeg satser på at han bliver tungere som han bliver bredere. Racen breder ud i større eller mindre grad til de er en 4-5 år.
Vægt: 5,2
Alder: 10 år
Fertil, suprelorinchippet eller neutraliseret: Kastrat siden 2014
Opfatter du vægten som typisk for den race: Ja, han var tungere som fertil, og har været lettere som kastrat. Vægten er fra juni. Han er typisk tungere om vinteren og lettere om sommeren. Jeg synes, de fleste af mine katte følger årstiden, kastrat som fertil. Nogle svinger med ½ kg, nogle med mindre.
Når vi skriver chippet, er det fordi man kan give en suprelorin chip, der kemisk kastrerer kattene midlertidigt Men ikke nemt når vi bruger samme udtryk om at have givet en ID-chip