Hvem betaler konsultationen hvis der sker noget efter sterilisation?

Hvis der sker noget med såret efter en sterilisation hvem betaler så for konsultationen hvis katten skal ses på? Mig eller dyrlægen? Jeg mener jo det burde være dyrlægen men måske jeg er helt forkert på den?

2 Synes om

Det gør du, det er jo ikke sikkert det er dyrlægens skyld det er sket :person_shrugging:

2 Synes om

Jeg vil sige at det kommer an på hvad der er sket med såret.

Ikke helt sammenligneligt, men så alligevel: Jeg havde engang en kat til tandfjernelse, og nogle dage efter hævede han voldsomt op i undermunden. Det viste sig at de havde overset en tandstump. Alt efterfølgende (+ lidt lækkert vådfoder til missen) blev dækket af dyreklinikken, da det jo 100% var deres fejl.

4 Synes om

Enig med Tea, det kommer an på om klinikken har lavet en fejl, eller om det er et standard kendt problem der ikke har “nogens skyld”.

3 Synes om

Hvis det er betændelse og jeg er urolig for hende? Såret ser mærkeligt ud men hun spiser og drikker. Så kan man ikke få hende tilset på deres regning? Når det handler om opståede ting efter operationen? Jeg er simpelthen ved at blive ruineret. Den anden skal måske også opereres igen. Jeg bruger dem aldrig mere :sleepy::sleepy: jeg skulle aldrig have fået dem steriliseret.

Hvordan ser såret mærkeligt ud? Kan du smide et billede ind? Nogle reagerer allergisk på de indvendige sting og hæver voldsomt op, det er normalt, og går over af sig selv igen. :slight_smile:

Og du har sparet dig selv og kattene mange fremtidige problemer, ved at få dem steriliseret. :+1:

8 Synes om

Det føles bare ikke sådan lige nu. Jeg er helt ulykkelig af bekymring og kan næsten ikke være i mig selv. Jeg smider et billede op i morgen da mit barn ikke sover enndu så kan ikke gå ud. Jeg troede egentlig at man kunne få en konsultation efter operationen hvis det ser helt underligt ud. Jeg er faktisk nervøs for at det er gået op. Men hun virker ikke påvirket af det og plejer at kunne se den slags i adfærd hurtigt. Men skal nok smide billede op enten sent i dag eller i morgen.

2 Synes om

Nogle katte piller i såret, og den del betaler du for at blive tilset, da katten selv er skyld i det og ikke dyrlægen…
Hvis hun er en der piller så ødelæg en strømpe eller legins og brug som en form for plaster så hun ikke kan pille (altså klip så du har et rør du trækker over hovedet på hende og dækker såret med røret. Men piller hun og har taget et sting så vær ekstra opmærksom og brug krave, strømpe/legins eller en dragt så du gør det umuligt for hende at pille

Og ja der kan komme en ret stor kugle under såret som forsvinder igen, så post et billed så kan vi ofte se om det ser normalt ud

4 Synes om

Du kan jo altid ringe til dyrlægen - det har jeg endnu til gode at høre de tager penge for. Men jeg har svært ved at forestille mig at du ikke skal betale, hvis du skal forbi dem med katten.

3 Synes om

Hun slikker ikke i det men det ser sådan her ud :sleepy::sleepy::sleepy::sleepy: hun spiser og drikker og kommer på bakken og fiser rundt og leger. Men der er noget helt galt


Jeg har slet ikke ro i kroppen af bekymring. I fredags sagde de i telefonen at jeg skulle se det an

Beklager, men jeg synes det er svært at se noget fra den vinkel. Måske prøv at tage it direkte oppefra ?

I bund og grund kommer det an på dyrelægen. Da min hunkat havde ligende problem hev min dyrlæge mig ind mellem 2 patienter bare til et hurtigt kig så jeg kunne få ro og det skulle jeg ikke betale for. Jeg tror hvis han havde skulle andet end kigge, så havde det måske været noget andet.

2 Synes om

Det ser umiddelbart OK ud, men det er knagme svært fra den vinkel. Og vi kan ikke mærke og undersøge form og fasthed. Men ring da til dyrlægen i morgen og spørg dem om de tager noget for det, altså hvis de har lørdagsåbent? :smil:

1 Synes om

Jeg har ingen gode råd med dyrlæge og om det er i orden.
Men din usikkerhed med og din tvivl om det er i ordren, det der er lavet er er ikke sjov og være i for dig, og den kan jeg virkelig følge :troste:
Med venlig hilsen

3 Synes om

Hvordan står det til i dag? Jeg forstår godt, at situationen er problematisk, men prøv at undgå at gå i panik over den. Det er bedre at prøve at se på handlemuligheder.

Du er en ansvarlig katteejer, der har gjort det rigtige ved at få dem steriliseret. Hvis du er bange for, at der er noget i vejen med kattene, skal de jo tilses - uanset hvem der skal betale regningen. Sådan er det også at være ansvarlig katteejer. Jeg kender ikke din dyrlæge, men jeg tror, der er mange dyrlæger, man kan lave en aftale med om at betale af over en periode, hvis der kommer en uforudset regning. Og det ved du vel ikke endnu, om der gør?

Snak med dyrlægen om situationen og find ud af, hvor du står. Det må være første skridt. Og så finder I forhåbentlig en løsning på det hele - også økonomien.

9 Synes om

Der er sådan en masse tørre gule flager omkring hele såret? Det er det keg synes er mærkeligt :sleepy:

Tak alle sammen. Det er bare så hårdt når man går og er bekymret for misserne. Jeg elsker dem jo så mega giga højt. Det gør vi alle sammen herhjemme. Jeg prøver at tage et bedre billede i løbet af dagen. Det er så svært for hun er jo mega sprælsk den lille mus. Det er de tørre gule flager jeg er nervøs for og så kan jeg gå helt i selvsving af bekymring :broken_heart: men hvis jeg ser på hendes almene tilstand så er der ikke noget. Jeg ringer til dem så snart de åbner i morgen, for den anden skal alligevel derned og måske opereres om. Hvad skulle jeg gøre uden det her forum

3 Synes om

Jeg kan ikke sige det med sikkerhed ud fra billedet, men nogle gange har jeg oplevet at et operationssår er blevet forseglet med hudlim, som netop godt kan give sådan nogle tørre skorper efterfølgende.
De hunkatte jeg har fået neutraliseret havde alle i en eller anden grad noget bule/hævelse i et stykke tid efter operationen.
Hvis det ikke er rødt, vådt/snasket, eller der ser ud til at være sprunget sting op og kattene ellers er glade og friske, så tænker jeg ikke der er grund til akut bekymring :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Man kan også sende foto på mail og så ringe til dyrlægen - det har jeg brugt en del gange hvis der er noget jeg er i tvivl om. Det er jeg heller aldrig blevet faktureret for.

6 Synes om

Tak for omtanken :heart: hun er glad og leger og spiser og drikker. Hun kommer også på kattebakke. Der er simpelthen så meget krudt i den lille knaldperle så man skulle tro det var løgn. Såret ser ud som i går. Fyldt med de der skorper rundt omkring. Det væsker ikke og er ikke snasket. Men jeg ringer alligevel til dem i morgen. Jeg er for pivet til andet. Jeg har dog stadig på fornemmelsen at nogle sting er gået op. Hun er syet indvendig. Det er bare rigtig svært at tage billeder af fprdi hun er sprælsk og jeg har ikke lyst til at holde hende for meget af frygt for hun så vrider sig :sleepy:

3 Synes om

Den anden er på penicillin som hun startede på fredag. Hun er kommet af med afføring både i går og i dag. De var bange for det var brok eller tarmen var blevet snoet og hun så ikke kunne komme af med sin afføring. Har holdt skarpt øje og set hende komme af med det to gange. :+1: dog synes jeg stadig hun hænger lidt og ikke er sig selv. Hun skal have penicillin i 6 dage. Vi er på 3 dagen i dag. Så havde håbet på mere forbedring på nuværende tidspunkt

3 Synes om