Hvem vil ha'

… en teenagetøs ?? … min er billigt tilsalg og der kunne tilmed være tale om at modtage et mindre beløb, hvis du melder dig på banen :muhaha:

Vi bor jo på ‘‘Slottet’’ … en gammel og nedslidt rønne, som var i forfærdelig stand da jeg overtog den for et år siden :rock:
Der er et brændefyr, men jeg har slet ikke penge til at købe brænde til det (det ÆDER brænde -what) … så jeg fik installeret en brændeovn i huset (ovnen fik jeg foræret og stålskorstenen fik jeg billigt) og det er den eneste varmekilde i huset, udover kattene selvfølgelig :stuck_out_tongue: og en lille olie/el-radiator inde hos teengeen … som sidder gudskelov for lukkede døre det meste af tiden.
Der er altid iskodt i huset når vi står op, for jeg har sjovt nok ingen ansat til at fylde i ovnen natten over … som regel er temperaturen ca. 10° om morgenen :rock:
Men det afholder ikke tøsen fra at rende rundt i hotpants og stroptop :fryser: OG have el-radiatoren kørende for fuldt blus :doh: … ja, så er det klart at hun kan holde varmen :mad:
Men med en el-regning på 5000,- (om jeg dog HAR klaget over) så har jeg anbefalet hende at slukke for radiatoren og tage tøj på i stedet for … og fik en dør smækket i fjéset som en tak :fuck:

Nåhh :tihi:

Hvis jeg skulle tage hende, så var det som bytte.

Jeg har et par tvillingepiger på 13 år, som tager LAAAAAAANGE VAAAAAARME bade.

Så søde Skattekat, det ville nok trods alt være en dårlig byttehandel -høhø

Børn har ingen forstand på penge overhoved. De tror de har det ork ja…men man får først chokket når man har boet for sig selv i lejlighed i mere end et år :tihi:

Jeg kan da huske de chok jeg selv fik. 1200 kr. i licens, og så skulle man betale for tv kanalerne UD OVER det :argh:

Og hvem var det lige der fandt på el og gas regninger? samt varme og vand? -surrender

Jeg var dog forberedt en smule eftersom jeg havde gået på efterskole hvor jeg ud af mine lommepenge også skulle købe shampoo og sæbe og generelt “personlig pleje”.

Det er fandme dyrt at leve. Jeg var ved at falde om da jeg så at på møntvasken kostede en vask 20 kr. og det var UDEN sæbe og skyllemiddel - ud over det skulle man så have centrifugen og tørretumbler. Hvis man havde et par maskiner kom man meget hurtigt op på 200 kr i vasketøj.

Gud hvor blev jeg pludselig glad for at bo hjemme hos MOAR :wehuu:

[quote=Charlotte Oeh.;123114]Nåhh :tihi:

Hvis jeg skulle tage hende, så var det som bytte.

Jeg har et par tvillingepiger på 13 år, som tager LAAAAAAANGE VAAAAAARME bade.

Så søde Skattekat, det ville nok trods alt være en dårlig byttehandel -høhø[/quote]

Med den temperatur der er på MIT badeværelse, så tror jeg vi hurtigt fik lavet om på den vane :tihi:

[quote=Skattekat;123108]… en teenagetøs ?? … min er billigt tilsalg og der kunne tilmed være tale om at modtage et mindre beløb, hvis du melder dig på banen :muhaha:

Vi bor jo på ‘‘Slottet’’ … en gammel og nedslidt rønne, som var i forfærdelig stand da jeg overtog den for et år siden :rock:
Der er et brændefyr, men jeg har slet ikke penge til at købe brænde til det (det ÆDER brænde -what) … så jeg fik installeret en brændeovn i huset (ovnen fik jeg foræret og stålskorstenen fik jeg billigt) og det er den eneste varmekilde i huset, udover kattene selvfølgelig :stuck_out_tongue: og en lille olie/el-radiator inde hos teengeen … som sidder gudskelov for lukkede døre det meste af tiden.
Der er altid iskodt i huset når vi står op, for jeg har sjovt nok ingen ansat til at fylde i ovnen natten over … som regel er temperaturen ca. 10° om morgenen :rock:
Men det afholder ikke tøsen fra at rende rundt i hotpants og stroptop :fryser: OG have el-radiatoren kørende for fuldt blus :doh: … ja, så er det klart at hun kan holde varmen :mad:
Men med en el-regning på 5000,- (om jeg dog HAR klaget over) så har jeg anbefalet hende at slukke for radiatoren og tage tøj på i stedet for … og fik en dør smækket i fjéset som en tak :fuck:[/quote]Send du hende her over til jydeland,så skal jeg nok opdrage hende,så får du hende tilbage når hun er afrettet.:muhaha::muhaha::muhaha:-LOL-LOL

Tak Gerner … jeg smider hende på det første tog mod Jydeland :thumbup:
Skal jeg be’ hende tage noget andet tøj på, eller er stroptop og hotpants OK hos jer :?

[quote=Skattekat;123148]Tak Gerner … jeg smider hende på det første tog mod Jydeland :thumbup:
Skal jeg be’ hende tage noget andet tøj på, eller er stroptop og hotpants OK hos jer :?[/quote]

Undskyld jeg blander mig, men er det ikke bedst, hun beholder de der hotpants på …så kan Gerner jo kende hende på de blå ben :slight_smile:

Send pigebarnet ud for at kløve brænde, så får hun varmen uden elradiator -høhø-høhø

Fysisk arbejde er vejen frem for varme i kroppen. Kender du ikke nogen med en stald der kunne trænge til at blive muget ud i?

Da jeg var riddepige rendte jeg rundt i t-shirt i december måned. At muge i bund i 6 bokse giver varmen!

[quote=Skattekat;123148]Tak Gerner … jeg smider hende på det første tog mod Jydeland :thumbup:
Skal jeg be’ hende tage noget andet tøj på, eller er stroptop og hotpants OK hos jer :?[/quote]Ja ja det er helt i orden,vi har varme på så det ville hun nok nyde

[quote=Charlotte Oeh.;123154]Undskyld jeg blander mig, men er det ikke bedst, hun beholder de der hotpants på …så kan Gerner jo kende hende på de blå ben :)[/quote]-LOL-LOL-LOL-LOL

[quote=Gry Gressbakken;123163]Fysisk arbejde er vejen frem for varme i kroppen. Kender du ikke nogen med en stald der kunne trænge til at blive muget ud i?

[/quote]

Hun kunne jo starte med sit eget værelse :besvimer:

LOL! -LOL

Hm…du kan sige til hende at når hun har muget ud hos sig selv så stiller du brænde til rådighed. Hvis hun så faktisk gider hugge møget til ovnen så må du bide i det sure æble Gg Så har hun fortjent det :stuck_out_tongue:

:inlove::inlove::inlove:

Jeg napper hende - jeg har altid ønsket mig en datter.

:hjerte:

Men hvis hun flytter ind her, så er hun altzå min for ever - ikke noget med, at du pludselig forlanger hende tilbage så.

-fin-fin

Jeg napper hende - jeg har altid ønsket mig en datter.

:hjerte:

Men hvis hun flytter ind her, så er hun altzå min for ever - ikke noget med, at du pludselig forlanger hende tilbage så.

-fin-fin
[/quote]

It’s a deal :thumbup: … og jeg vil ha’ det på skrift -regler så ikke DU kommer og tror du kan aflevere hende tilbage :blegne:

Psssst … du kunne vel ikke tænke dig en 80-årig mor også ?? :fløjte:

[quote=Skattekat;123189]It’s a deal :thumbup: … og jeg vil ha’ det på skrift -regler så ikke DU kommer og tror du kan aflevere hende tilbage.

Psssst … du kunne vel ikke tænke dig en 80-årig mor også ?? :fløjte:[/quote]

-høhø-høhø-høhø

Jow da, jeg tager dem begge - jeg har masser af humor og en temmelig lang lunte - så kom du bare med dem.

-engel

Hvis sådan en bette olie/elradiator kører på fuld tryk, så bruger den altså for ca 5 kroner i timen i strøm…hvilket igen er 120,-/døgn og for 3600/måned hvis den er tændt hele tiden…det er sgu for dyrt…

Så nu ved jeg ikke hvor lang periode strømregningen dækker…men urealistisk lyder det altså desværre ikke med den regning du har fået

Hvis du ikke boede til leje, ville jeg klart anbefale dig en pillebrændeovn - det er en super opvarmningsform.
Min datter har også en olieradiator, men som regel står døren åbent til hendes værelse - simpelthen fordi jeg er for nærig til at bruge el som opvarmning. Og ærlig talt kan det da være ligegyldigt for hende om døren er åben, hvis hun sidder ved computeren.
Har hun fx en veninde på besøg, synes jeg det er okay, hvis de gerne vil have lukket døren.

Men en umiddelbar løsning kunne måske være et termometer på værelset og så en aftalt temperatur :?

Jeg arbejder jo på en ungdomspension, så det med unge mennesker der ikke lige kan se, at der er andet end MC D mad, der koster penge, det kender jeg.

• Du kunne måske lave en lille bonus ordning for hende. Hver gang hun har slukket lyset, ladet radiatoren været på en middelvarme, rydet op på sit værelse så det er tilforladeligt, inden hun yager hjemmefra kunne hun få lidt penge. Jeg ved ikke hvormeget det skulle være, men bare så hun kunne mærke at man spare penge, og derfor får flere penge mellem hænderne når man tænker lidt over miljøet og ens forbrug.
    Det behøver jo heller ikke være penge, men det kunne måske også være en hyggetur et sted hen eller noget helt andet!

Her i huset opnår man point, når man gider lave noget.
Ordne vasketøj, tømme opvaskemaskine, gå ud med skrald osv.
Der sættes kryds på en liste, når opgaven er udført, og med jævne mellemrum bliver point så omsat til lommepenge.
Luna betaler så selv for telefonsamtaler - jeg betaler 49 kr pr md så hun kan sms’e for 1 øre, men samtaler skal hun selv betale.

Så lommepengene afspejler altså den indsats man gør for at få et velfungerende hjem.