Hvilke flyselskaber accepterer "Pet in cabin"

Jeg står i situationen at jeg skal en lille tur til Budapest i løbet af september og skal have en lille misling med hjem.

Jeg er ved at kigge på flybilletter, men alle flyselskaber jeg har fundet ind til videre accepterer ikke Pet in Cabin. Og jeg vil meget nødigt lade mislingen rejse som cargo.
Nu er der mange af jer der udstiller i udlandet. Hvilke flyselskaber har i fløjet med? Er der nogle af dem der er fleksible hvis man ringer, selvom de skriver i deres bagage betingelser at de ikke accepterer pet in cabin?

Hvad med SAS? Nu har jeg godt nok ikke selv fløjet med kat - endnu - men de tillader pet in cabin til alle europæiske lande bortset fra England og Irland.

Derudover ville jeg kigge på Lufthansa (måske til Hamborg) og KLM :slight_smile:

Austrian Airlines, direkte forbindelse CPH - Wien, som jo ligger en spytklat fra Budapest.
VH
Susanne

Min oplevelse er, at næsten alle flyselskaber accepterer Pet In Cabin. Undtagelsen er Norwegian, som selvfølgelig beflyver ruten til Budapest. :frowning:

Vælg et stop undervejs, eller tag til Wien som Susanne foreslår. Austrian, SAS, Lufthansa, KLM, Air France, Aeroflot, Delta, Finnair og det nu hedengangne Sterling er alle selskaber, som jeg har fløjet med med kat.

Tusind tak for svarene :ok:

Jeg regner med at flyve med Ryanair derned, de koster jo nærmest ingenting. De accepterer bare slet ikke kæledyr så skal have et andet selskab hjem igen.

Men jeg har fundet et par muligheder der kan passe hjemad afhængigt af hvornår det passer opdrætter bedst. Også uden at skulle sidde og rådne i en eller anden ukendt lufthavn en halv dag. Det er næsten det sværeste at undgå 12+ timers ventetid, hvilket ikke lige er optimalt med en killing. Så nu håber jeg det falder i hak ;o)

Jeg skal snart til Norge og har booket fly hos SAS… Det var ikke de store problemer at få kat i kabinen :slight_smile:

Har endnu til gode at prøve at komme igennem lufthavnene, kontrol osv :slight_smile:

Det er mit indtryk, at mange af de meget billige flyselskaber ikke accepterer pet-in-cabin pga pladsmangel og sikkerhedsforanstaltninger.
De lidt dyrere flyselskaber tillader ofte kun et begrænset antal pet-in-cabin pga sikkerhedsforanstaltninger.

SAS tillader vist kun et enkelt dyr i kabinen, så det skal man også være opmærksom på.

Jeg har også kun oplevet at det er Norwegian, der ikke vil have dyr med i kabinen.

Mener at det var to hos SAS… :slight_smile:

Alle billigselskaberne der flyver til Budapest fra Billund eller København tillader ikke katte i kabinen, på nær Air Berlin og Air Baltic. Begge har heldigvis en rute der kan bringe mig hjem uden for lang rejsetid på den pågældende dag, så nu venter jeg bare på at opdrætter siger hvilket tidspunkt der er bedst :slight_smile:

SAS er ingen option på denne rute. Det vil blive med alt for lang ventetid i Helsinki, så der springer jeg over :slight_smile:

[QUOTE=Panthera;919312]Alle billigselskaberne der flyver til Budapest fra Billund eller København tillader ikke katte i kabinen, på nær Air Berlin og Air Baltic. Begge har heldigvis en rute der kan bringe mig hjem uden for lang rejsetid på den pågældende dag, så nu venter jeg bare på at opdrætter siger hvilket tidspunkt der er bedst :slight_smile:

SAS er ingen option på denne rute. Det vil blive med alt for lang ventetid i Helsinki, så der springer jeg over :)[/QUOTE]

Jeg har fløjet med Air Baltic - de tager i hvert fald gerne og uden problemer :slight_smile:

Også her :ok:

/Mette

[QUOTE=holymoly;917291]Min oplevelse er, at næsten alle flyselskaber accepterer Pet In Cabin. Undtagelsen er Norwegian, som selvfølgelig beflyver ruten til Budapest. :frowning:

Vælg et stop undervejs, eller tag til Wien som Susanne foreslår. Austrian, SAS, Lufthansa, KLM, Air France, Aeroflot, Delta, Finnair og det nu hedengangne Sterling er alle selskaber, som jeg har fløjet med med kat.[/QUOTE]

Siden hvornår er Norwegian begyndt ikke at acceptere pet in cabin?? Da jeg hentede kat hjem for 2 år siden - fløj jeg med dem og havde min kat med som pet in cabin…
nåh - måske bare mig der har været heldig at få lov til det… :slight_smile: Men SAS ved jeg også acceptere pet in cabin - og ellers er det da bare at skrive til fly selskaberne og spørge til det… :smiley:
Pøj pøj med at hente mislingen hjem…

Var det indenrigs? Det vil de nemlig gerne, men udenrigs er ikke tilladt og har ikke været i årevis om nogensinde.

Og det er nok fordi det er norsk.
Jeg havde en længere dialog med en medarbejder, fordi jeg forsøgte at forklare at det kun var problematisk til Norge.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;921190]Og det er nok fordi det er norsk.
Jeg havde en længere dialog med en medarbejder, fordi jeg forsøgte at forklare at det kun var problematisk til Norge.[/QUOTE]

Jeg har i al fald hørt om flere, der har taget turen UD af Norge med Norwegian, mens IND ikke er muligt. Måske fordi det kræver dyrlæge- og toldkontrol?

Det er jo meget logisk, hvis man kan det.
Men iflg. deres hjemmeside og den medarbejder jeg havde fat i, kunne man kun flyve indenrigs.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;921219]Det er jo meget logisk, hvis man kan det.
Men iflg. deres hjemmeside og den medarbejder jeg havde fat i, kunne man kun flyve indenrigs.[/QUOTE]

Det er også den melding vi har fået de gange vi har spurgt, men ikke desto mindre er det altså lykkedes andre at komme ud med dem. Jeg er så nok bare en kylling, der ikke vil stå i en lufthavn og ikke komme med, så vi har valgt ikke at udfordre dem :wink:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;921219]Det er jo meget logisk, hvis man kan det.
Men iflg. deres hjemmeside og den medarbejder jeg havde fat i, kunne man kun flyve indenrigs.[/QUOTE]

Samme besked har jeg fået. Kun indenrigs, ikke udenrigs. :frowning: