Hvilke racer er dine drømme racer; ALLE racer

Den her tråd har sikkert allerede været her men meget kan være sket siden sidst.

Hvilke racer ville i have hvis i ikke skulle tænkte økonomi,udbredelse og godkendelse til udstilling.

Jeg har disse katte på en sådan liste:

Savannah er jeg DYBT facineret over har sidder og savlet det ene youtube klip efter det andet. De er kun delvis lovlige og koster spidsen af en jetjager så sådan en får jeg nok aldrig.Vil også mene man bør have en stor lukket have til dem

Klassisk perser Sådan en VIL jeg have når min bestand bliver mindre.

Selkirk rex har min veninde solgt ret godt til mig vil ikke udelukke sådan en engang flyttede ind men er kun på en måske liste

Toyger. Sådan en vakler imellem min måske og min VIL have liste. skal have lært mere om racen først.

lad mig høre jeres liste :slight_smile:

Puha… der er godt nok mange racer jeg godt kunne tænke mig at have inden for dørene, men ikke hvis jeg skal være helt realistisk :tihi:

Jeg vil helt sikkert også glemme nogle nu, men umiddelbart:
British Shorthair
Maine Coon
Klassisk Perser
Pixie Bob
Ojos Azules
Bengal
Og Mink og Sepia “Ragdolls”
^Synes de er SÅ smukke, men jeg er slet ikke til de Solide.

Det jeg allerede har: Norske Skovkatte, og helst helt hvide og tabbyer uden hvidt :slight_smile:

Nårh ja, Ragdollen kommer selvfølgelig på første pladsen her, totalt drømme-race :hjerte: Men selvfølgelig også derfor jeg har 3, og en 4. (avlspige) på vej :juhu:

Enig med PiaR , den jeg har :slight_smile:

Sejr drømmer om en Somali og det er også en skøn og dejlig race som gerne må flytte ind , huskatten står også mit hjerte nær.

Men Maine coon er min absolut drømme race :rock:

Hmm min liste vil se sådan ud

Somali
Somali
Somali
Somali
og for afvekslingens skyld en Somali:cool:

Jeg tror faktisk jeg har den race jeg elsker højst. Jeg ønsker mig ikke andre. Men jeg kunne tænke mig nogle flere farvevarianter - En kridhvid Foreign White, En fuldfarvet cinnamon OSH, en chokolademasket sia (som Donna :hjerte:), en gnistrende sort ebony… jah, jeg har egentlig en svaghed for Russian Blue, jeg synes de er smukke, men jeg tror ikke de ville passe ret godt sammen med alle de sia/orier. :wink: En brun og en chokolade burmeser var måske bedre - jeg elsker deres temperament…
Men først og sidst - SIA og OSH… :slight_smile:
Og tilbage til virkeligheden. Der er grænser i en lejlighed, så vi har det antal der er optimalt :ok:


En tam panter ville være fedt, hvis vi SKAL ud på fantasiens overdrev. Det kunne også være sjovt at se ansigtet på en evt. indbrudstyv, når han mødte katten… :engel: :fløjte:

Nej, jeg mener det ikke alvorligt :lol: Men jeg er vild med pantere, de er så utroligt smukke…

Mit hjerte banker for KOR :love2:

NPs hjerte banker for RUS :brist: – bristet hjerte fordi han er fuldt ud godt klar over, vi ikke kan have RUS igen, så længe vi har KOR opdræt.

Vi har haft gode erfaringer med BRI og KOR, så måske der lander en blå BRI hankastrat her igen en gang med tiden:cool2:

Andre ønskeracer - som ikke flytter ind, så længe vi har opdræt - er sort ORI, ekstremt typet DRX, og måske en blåmasket SIA.

jeg holder mig til min race perser /exotic…foretrækker den korthårede exotic, da den ikke kræver ret meget pelspleje.

kunne godt tænke mig en rex kat engang ud i fremtiden

som det er nu, så forbliver det ved huskatten, russeren og i fremtiden og for altid - burmeseren!

den dag jeg ikke har russeren mere vil jeg faktisk måske igen en gang overveje, at kigge over på koraten - men ikke før jeg ikke har russer eller en kat som i sind minder om! Koraten ER en lækker og spændende race, men jeg tør slet ikke drømme mere om koraten de næste 14 år, som jeg har aftalt med Yasha, at han ska holde endnu! ingen grund til at lege med ilden :tihi:

en skønne dag vil jeg også gerne åbne dørene for mindst en Europé og en Maine Coon dreng i blå og hvid eller rød - de to varianter har bare den helt store “wow”-effekt på mig…
men alle mine drømme om andre racer end burmeseren er ude i en fremtid jeg slet ikke kan tænke mig til endnu… :tihi:

British
Burmeser
Ocikat
Bengaler
I nævnte rækkefølge :slight_smile:

Flere skovsere!!!
En sort ori… en supertypet Devon… en selkirk rex langhår…
Og en Pixiebob :slight_smile:

en hva :?

Hvad er der IKKE at elske ved sådan en smuk kat

Birma :hjerte:
Colourpoint perser (himalayan)
GgfgrdrrresdssswqwwqddxqxqxqqxxqxxxxxxxxxqxxqxxqqxqqxxxxxxdddddAASZszdzsdzsssreesdsrerwwew1(hov jeg sad lige med en kat på skødet:tihi:)
Singapura

Ej jeg tror det er nemmere at skrive hvilke jeg ikke vil ha’!

Her kommer de:

… Det var vist det:D

Tror vi er ude i noget kat uden hale?

ah - endnu en pelle haleløs :tihi:
hold op der findes egentligt mange navne for sådan en pelle haleløs… :? :tihi:

Maine coon er jo min drømmerace :hjerte:
Men jeg drømmer rigtig meget om en orientaler :slight_smile:

Pixiebob :hjerte:
Desværre kun et lidt dårligt billede fra mobilen…

Ja, jeg har jo mine dejlige fladsnuder og drømmer da om at tilføje nogle stykker til bestanden - helst nogle jeg selv har lavet, men det bliver kun ved drømmen lige foreløbig… :frowning: Vil så gerne lave en hvid exotic :hjerte:

Og så drømmer jeg også stadig om en sort Devon Rex, en Kurilian Bobtail (også gerne sort :tihi:), en Ragdoll og en hvid Sphynx med blå øjne :love2: Sort Sphynx kunne også være skønt - elsker sort til en kat :hjerte: