Hvilke racer er dine drømme racer; ALLE racer

Jeg har forlængst erkendt, at den race jeg forstår bedst, og som forstår mig er British Shorthair…Så hvis og når jeg øger min bestand så bliver det helt sikkert igen en brite, og selvfølgelig i sølv :slight_smile:
Jeg elsker en brites sind, det er en fantastisk klog kat, men stædig som bare pokker - Og en brites runde og bløde udseende tiltaler mig, jeg er vild med det bamsede look, de store runde øjne, de små ører - De tykke benstammer og den ret korte og tykke hale. En brite elsker dens ejer betingelsesløs, og knytter ualmindelig stærke bånd til ejeren, derfor er det altid ekstra svært at omplacere en voksen brite. Gæster siger ikke briter ret meget, enten forsvinder briten til gæsten er gået, eller osse sidder de som mine, lidt på afstand og sender signaler om at nu må de godt fise af, så vi kan få vores vanlige liv igen …Derfor tror jeg faktisk, at der er mange som ikke ‘kender’ briten, som opfatter og omtaler briten lidt forkert.

Men hvis jeg skulle vælge blandt alle andre skønne racer, så ville det sikkert blive en perser eller exo. Jeg kan utrolig godt li’ en klassisk perser, men jeg ved at jeg helt sikkert ville vælge en mere ‘moderne’ udgave, da jeg slet ikke kan stå for de fladsnudede …Birmaen, synes jeg osse er en vild flot race - Jamen for pokker da, alle racer og ikke mindst huskatten er jo dejlige :slight_smile:

åhh hende her er da osse sød

Jeg får nok aldrig andet end abyssiniere.
Men skulle jeg vælge andre, ville det være Sphynx eller Devon Rex.

Jeg synes mange semiracer er skønne, men pelspleje er ikke lige mig. Faktisk også en af årsagerne til at jeg nok aldrig får Sphynx - jeg gider ikke bade mine katte :tihi:

Sådan en her :slight_smile: kunne der godt være plads til ud over Dronningen og Prinsessen og tanten og onklerne :):hjerte:

Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll,Ragdoll.
Og huskat selvfølgelig :slight_smile:
Og dernæst måske en Ragamuffin gerne sort :slight_smile:

Jeg kunne godt tænke mig - hvis jeg ser helt bort fra mine nuværende:-)

En ragdoll
En birma
En brunmasket siameser

Ja jeg har noget med masker og hvid blis:-)

Åhh ha der er jo SÅ mang dejlige racer!

Altså, tror aldrig jeg finder en anden race jeg kommer til at elske så meget som burmeseren :hjerte:

Men af andre drømmeracer må helt klart nævnes:
Tyrkisk Van
Scottish Fold
Ragdoll

Derudover er bengaleren også lidt på listen, men det er nu mere for udseendet, så derfor regner jeg ikke med at det nogensinde bliver en race jeg kommer til at anskaffe mig:)

Uha, der er jo mange at vælge imellem. :gruble:

  • En Sphynx til (gerne creme eller chokolade med blå øjne).
  • Burmeser (sådan en som Mettes Fanny eller én i blå).
  • Peterbald
  • Jeg kan også overtales til en stor vamset chokolade-masket kastrat-Birma (gerne af hankøn).

Men det skal ikke være en Hellig Birma - det skal være En Måske Hellig Birma dvs en fra en rigtig fræk linje! LOL

Åh, jeg er ikke så fordringsfuld - jeg ville blive glad bare for lidt hvide poter og nogle kiler på nogle birmaer :slight_smile:
VH
Susanne

En knaldsort amerikansk Bombay, men ellers som Susanne, bare alt det der tæller er der på een gang i burmeser, så er jeg glad og tilfreds.

KH
Linda

det er da ikke så svært :stuck_out_tongue:

kunne jeg finde dem/havde plads/økonomi til dem så var der flyttet

-en sort selkirk rex
-en sort fladnæse
-en sort klassisk perser

ind her

(jo og måske en langhårsbrite, de er også lidt lækre…)

og ja de er alle langhårede…

men kender jeg mig selv ret, bliver det nok en af ovenstående racer, i en helt anden farve :øhmm: detendte det med sidste gang.

men jeg vil engang igen i fremtiden helt klart have en sort kat igen - de er simpelthen så smukke :love2:

Skulle nogen være i tvivl, så har jeg tabt mit hjerte til de norske skovkatte :love2:

Jeg er vild med deres alsidighed. Snart er de superkælne og kontaktsyge snart er de aktive og glemmer alt om din eksistens.
Jeg fascineres af deres intelligens og legesyge sind og ikke mindst af deres smukke udseende.

Pelsplejen hos en semilanghåret kat generer mig ikke.
Generelt kan det klares med en ugentlig tur med kammen.

Fra kattene er helt små killinger af, vænner vi dem til at blive redt.
De nyder det virkelig, og kommer ofte løbende hen til os, hvis vi sidder med en kam i hånden.
En kærkommen lejlighed til lidt ekstra hygge :hjerte:

Som sagt, så elsker jeg de norske skovkatte, og jeg kunne ikke forestille mig at have en anden race.

Dog synes jeg at en abyssinier ser noget så fræk ud - og dens langhårede udgave Somalien er direkte smuk.
Skulle der snige sig en anden race ind her (som kastrat) ville det nok blive en af de to.

Jeg fik min drømme race sidste år - Nemlig Birmaen :hjerte:

Der fik jeg to - Og købte en mere i år :smiley:

  • Men jeg har planer om mange endnu - Man bliver sku bidt af det :wink:

For mig vil det nok være - én gang burmeser, altid burmeser :slight_smile:

Men derfor kan det godt være, der sniger sig en enkelt cinnamon Asian ind ad bagvejen eller måske en siameser for forandringens skyld :wink:

En gang Birma, altid Birma :slight_smile:

Somali, somali, somali… :hjerte:

Og hvis jeg en dag skulle blive rig og få mere plads så skulle jeg have en:

Cornish Rex :hjerte:
Marble Bengal :hjerte:
Hvid Skovser eller MCO :hjerte:

Hmmm, jeg har aldrig kun blevet ved drømmen, jeg har altid købt de katte der har tiltalt mig…

Men hvis jeg stod nu og skulle vælge en kat, og det ikke måtte være en Ragdoll, så ville jeg købe en blå Brite.

[QUOTE=Lindvig;632289]
Dog synes jeg at en abyssinier ser noget så fræk ud - og dens langhårede udgave Somalien er direkte smuk.
Skulle der snige sig en anden race ind her (som kastrat) ville det nok blive en af de to.[/QUOTE]

Hvor sjovt Hanne… det er lige sådan jeg har det - blot er det aby’en som er den smukke og somailen, som er fræk :smiley:
At leve uden skovkat kommer heller aldrig på tale her i huset! Aldrig! af præcis samme årsager som du også giver…

Jeg er sikker på, at hvis man eengang har haft Burmesere, vil der altid være mindst een i huset, :)- - men mine Singspura, slipper jeg heller ikke, :tihi:- – dog ,- en Sokoke, en heligBirma og en Bengal , kan man jo altid drømme om, - -
nu er det sådan.- tænker jeg ny race, tænker jeg automatisk opdræt, - - - så alene af den grund , nøjes jeg med drømmene:)

Cats og Conni