Hvilken alder har jeres killinger, når I sætter dem til salg?

Jeg genkender jo nok kattene herindefra før jeg genkender ejerne :tihi:

Osquary - Men husk endelig og fortæl hvem du er, hvis du genkender nogle af kattene :tihi: Det er så forvirrende at stå med en medudstiller eller publikum, der virker som om vedkommende kender en - men man aner ikke hvorfra! :klapper:

Jeg overvejer lidt at lave en badge eller lignende der tilkendegiver hvem jeg er :tihi: Ja jeg kan godt se at det må give monster forvirring når der kommer - tilsyneladende - vildtfremmede hen og taler til katten som om den er en gammel bekendt “from waaaaay back” :tihi:

Ellers kan jeg nok genkendes på en at bære en lilla trenchcoat over armen - jeg regner helt sikkert med at det er forår nok til at smide vinterjakken til den tid :rock:

jeg mener de der kattegale skilte kan købes herinde…jeg er sikker på jeg har et…men er rigtig god til at glemme at få det på på udstillingsdagen…

Det er meget forskelligt - jeg har ofte reservationer på ufødte killinger, fra folk som måske har ventet på et bestemt køn eller kombination. Men kontakter folk min først, når killingerne er fødte, så anbefaler jeg dem oftest først at komme når de små er fra 3 til 4 uger idet de ellers er kedelige - Men mange vil gerne komme for at blive godkendt til køb og de skal godkende mig, så det er jo fedt at kende folk i længere tid. Det er meget tidskrævende, syntes jeg, at have folk som mulige købere tidlig - fordi jeg servicerer meget, for at de kan få en rigtig god oplevelse, og følger killingerne via billeder, sms og mms oftest hver dag, hvis de gider - det er ikke noget de forlanger, men kun mín service til dem.
Jeg lavede eks en kombination her sidste år, som jeg med “sikkerhed” ikke ønskede noget fra - så det skulle som udgangspunkt bare ud til kæl, eller show hvis nogle ville det - jeg havde sagt et forbehold til det unge par, som var godkendt til 2 killinger fra kuldet - at hvis der skulle ske killingernes far noget, så kunne jeg til hver en tid trække reservationen tilbage - desværre døde faderen så faktisk ganske uventet…føj det var træls…så køberne fik ikke deres 2 babyer som ventet. De kommer nu torsdag og lurer igen - og har fuldt vores 2 kuld meget tæt…så de har eks. førsteret på alt hvad jeg sætter til salg, som jeg ikke ønsker selv. og ja - det kan jeg i kuld 2’s tilfælde ikke vide før der er taget blodprøver og jeg fornemmer udviklingen bedre.

så her i huset er det vild forskelligt…engang havde jeg nogle som ventede i snart 2 år på en brun dreng…så da den var få dage gammel, og jeg kunne se den var brun, blev de tilbudt ham - og de kunne så godkende ham senere, når han var større…

Hilsen Heidi

Uuh, se det var jo faktisk en god idé! Tjo, men det er jo også vigtigst at os der ikke har en letgenkendelig kat med på udstillingerne har en anden måde at identificere os på… Hehe - kommer du egentlig også med dine misser? Maddie sidder vel over hvis hun er med killinger kan jeg forestille mig?

Killinger skal være mindst 12 uger inden de flytter til deres nye hjem, og hos Lumacoon kan en killing reserveres fra de sættes til salg, killingerne flytter ikke uden dyrlægen har sagt god for dem. og de er altid vaccineret og chippet og er neutraliseret hvis de da ikke skal i avl.

Osquary - Prøv at se en af de øverste (fastlåst i toppen) tråde der er under Udstillings-delen :slight_smile: Der er noget med noget skilte værk der, der kan printes :slight_smile:
Jeg har i øvrigt info om katten og reklame for opdræt (DK Eife) stående oven på buret :slight_smile: så det kan jeg/vi også genkendes på :slight_smile:

pt har jeg ikke noget der er værd at slæbe med…jo et huskræ…men altså…hun gider det faktisk ikke…så jeg kommer kun og kigger…sikkert næsten hele dagen

Nu har jeg jo indtil videre kun ét kuld at udtale mig ud fra og de nåede næsten ikke at blive sat til salg, før de var afsat. Den første henvendelse (baseret på et opslag om “forventet kuld” på specialklubbens hjemmeside) kom, da de var 1 uge gamle og gik helt specifikt på en brun pige. De fik at vide, at de var velkomne til at komme og kigge, når killingerne blev ældre, men at jeg ikke kunne garantere dem noget, før jeg selv havde valgt. Nogle kloge hoveder opdagede så et haleknæk på hende, da hun var 6 uger gammel og så var den afgørelse taget.
Næste henvendelse kom et par uger senere og de kom også forbi til et kig og en snak ved ca. 5 uger. De var interesserede i drenge og det var jo meget nemt, for de ville have to og jeg havde to.
Den eneste, der egentlig - sådan lidt - har været til salg, er Anya og det kom hun, da hun var ca. 7 uger gammel.
Fremover vil jeg til hver en tid tage imod “bestillinger”, men altid med forbehold om, at de skal komme og kigge og vi skal se hinanden an på et tidspunkt efter killingerne er blevet ca. 5 uger. Hvis de er interesserede i noget, jeg med sikkerhed ikke selv vil beholde, kan de reserveres relativt tidligt og ellers får de lov at vente, til jeg har besluttet mig :slight_smile:

Når jeg får killinger, bliver de lagt ud på min side med billeder fra helt nyfødte til de flytter hjemmefra. Der plejer at komme henvendelser allerede på det tidspunkt.
De er princippet til salg fra start, men som der også er nævnt, ingen besøg før 5 uge.
Jeg annoncerer 6 uge og frem, afhængig af hvor mange henvendelser der har været indtil da. Synes godt der på det tidspunkt er nogle jeg kan udelukke fra at beholde.

[QUOTE=DK Sugieh;566664]
Jeg annoncerer 6 uge og frem, afhængig af hvor mange henvendelser der har været indtil da. Synes godt der på det tidspunkt er nogle jeg kan udelukke fra at beholde.[/QUOTE]

Du kan risikere den dag du står med killingerne hos dyrlægen til sundhedscheck og vaccination der på “beholderen” f.eks. findes et lille navlebrok = ingen fri attest - eller for sin sags skyld andet der gør katten i bør gå i avl. Så er det rigtig surt at have solgt de andre - der måske er helt frie

[QUOTE=Temple Bar;566638]Nu har jeg jo indtil videre kun ét kuld at udtale mig ud fra og de nåede næsten ikke at blive sat til salg, før de var afsat. Den første henvendelse (baseret på et opslag om “forventet kuld” på specialklubbens hjemmeside) kom, da de var 1 uge gamle og gik helt specifikt på en brun pige. De fik at vide, at de var velkomne til at komme og kigge, når killingerne blev ældre, men at jeg ikke kunne garantere dem noget, før jeg selv havde valgt. Nogle kloge hoveder opdagede så et haleknæk på hende, da hun var 6 uger gammel og så var den afgørelse taget.
Næste henvendelse kom et par uger senere og de kom også forbi til et kig og en snak ved ca. 5 uger. De var interesserede i drenge og det var jo meget nemt, for de ville have to og jeg havde to.
Den eneste, der egentlig - sådan lidt - har været til salg, er Anya og det kom hun, da hun var ca. 7 uger gammel.
Fremover vil jeg til hver en tid tage imod “bestillinger”, men altid med forbehold om, at de skal komme og kigge og vi skal se hinanden an på et tidspunkt efter killingerne er blevet ca. 5 uger. Hvis de er interesserede i noget, jeg med sikkerhed ikke selv vil beholde, kan de reserveres relativt tidligt og ellers får de lov at vente, til jeg har besluttet mig :)[/QUOTE]

Jeg kan næsten tænke så, at mange købere jo i første omgang går ud fra udseendet, hvilket jo er naturligt da man ser billederne på nettet - og jeg indrømmer da også gerne, at jeg er ved at :besvimer: :hjerte: falde i svime over bestemte farver, men jeg vil jo egentlig helst først beslutte mig for en killing når jeg har oplevet dem live så at sige…

Ok, jamen så håber jeg da at støde på dig :slight_smile: Jeg kom i øvrigt til at regne på det - hvis Maddie er med mislinger (:kryds:) så fylder de 12 uger lige et par dage før min fødselsdag i August :stuck_out_tongue: det er da lidt sjovt :slight_smile: Men altså, jeg sætter ikke forventningerne op efter noget endnu, jeg håber bare! :ups:

[QUOTE=Eife;566604]Osquary - Prøv at se en af de øverste (fastlåst i toppen) tråde der er under Udstillings-delen :slight_smile: Der er noget med noget skilte værk der, der kan printes :slight_smile:
Jeg har i øvrigt info om katten og reklame for opdræt (DK Eife) stående oven på buret :slight_smile: så det kan jeg/vi også genkendes på :)[/QUOTE]

Det vil jeg se nærmere på, og få min kæreste til at printe for mig på jobbet (vi har ikke nogen printer herhjemme endnu), tak for det! Ja jeg genkendte nogen af visitkortene, opdrætternavne osv, da der var TICA show i Albertslund - det er ret praktisk at bruge opdrætnavn som brugernavn. :thumbup:

Ih hvor jeg glæder mig til Fredericia! :wehu:

Der er mange, der går efter henholdsvis køn og farve (nogen endda begge dele) og så må man som opdrætter se, om man har en killing, der passer til det ønske - eller henvise køberen til en anden opdrætter. Hvis min brune hunkilling var blevet en lille forsagt tingest, havde de ikke kunnet købe hende, da de har to børn, som godt nok er kattevant, men den yngste er ikke specielt gammel og det vil jeg ikke satse på, at en stille killing ville kunne magte :slight_smile:
Nu er der så ingen af mine hunkillinger, der har stået tilbage for nogen - hverken deres brødre eller deres “onkler” - så det skal nok gå godt :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;566719]Der er mange, der går efter henholdsvis køn og farve (nogen endda begge dele) og så må man som opdrætter se, om man har en killing, der passer til det ønske - eller henvise køberen til en anden opdrætter. Hvis min brune hunkilling var blevet en lille forsagt tingest, havde de ikke kunnet købe hende, da de har to børn, som godt nok er kattevant, men den yngste er ikke specielt gammel og det vil jeg ikke satse på, at en stille killing ville kunne magte :slight_smile:
Nu er der så ingen af mine hunkillinger, der har stået tilbage for nogen - hverken deres brødre eller deres “onkler” - så det skal nok gå godt :)[/QUOTE]

Ja det kan jeg godt se, og det er jeg da helt enig i, at kan ønsket efterkommes, så er det jo skønt, men kun hvis temperamentet så også matcher.

Da vi skulle have Ivanhoe, besøgte vi første gang kuldet, da de var 4 uger. Det var naturligvis mest for at finde ud af, om kemien var i orden, begge veje.

Hele kuldet var vildtfarvet, og der var tre drenge, hvoraf ingen var reserveret som beholdere. Opdrætters opgave blev derfor først og fremmest at vurdere temperament og udpege den, der ville egne sig bedst til at flytte ind sammen med en gammel enekat - og det gjorde hun godt…

Næste gang vi besøgte kuldet, var de 8 uger, og på det tidspunkt kunne man godt se, at vores kommende killing var fuld af gåpåmod og ofte førte an i balladen - det er ham til venstre på billedet.

Vi så også, da han første gang blev sat ind til de andre voksne katte (som dog allerede havde besøgt killingerummet). Ivanhoe gik bare tværs over gulvet uden tøven - helt uimponeret. Så vi kunne kun være enige i, at han havde det temperament, vi var ude efter. :smiley:

:slight_smile: Det har du ret i, men det jeg forsøger at sige, er at eks. to piger den ene blå, den anden brun, så er der jo ikke noget i vejen for at sælge den blå, hvis det er en brun jeg vil have…
Er der to af samme slags, ja så venter jeg naturligvis med at sælge noget som helst, før jeg selv har valgt :slight_smile:

Hvis det er din prioritering - så er det som det skal være.

Jeg er klart til vildtfarvede aby’er - men enten er de ikke kommet eller der har været andre forhold der har gjort sig gældende. Fakta er jeg idag har rigtig mange røde - jeg vælger altid den bedste i kuldet - dyrlægechekket kan så gøre jeg vælger den næstbedste - men den er jo så faktisk den bedste.

Jeg prioriterer hårdt efter farve og naturligvis også helbred. Jeg kunne ikke drømme om at tage en kat i min avl, jeg ikke mener er 100% egnet. Men jeg har før solgt alle killinger, fordi der ikke er kommet den helt rigtige til mig.

Mine ryger på hjemmesiden med det samme og jeg opretter dem som regel også på Norsk Skovkatterings killingeliste. Lidt senere kommer de på www.killingelisten.dk og hvis der ikke har været nogen seriøs interesse når de runder 8-10 uger så begynder jeg at oprette salgsannoncer diverse steder.

Jeg har endnu ikke haft solgt/reserveret killinger før de har rundet de 8 uger.