Hvilken bærbar har du?

Og hvor lang tid holder batteriet?

Skolestart er tæt på igen nu, for mig, og det er altså bare smart at have sådan et bærbar til sine noter, istedet for den lille blok, som jeg plejer at sidder og fedte med. (Mangler også altid en søgefunktion på papirmaterialer :stuck_out_tongue: ).

Jeg prøvede for nyligt sådan en Asus Eee, men den er godt nok for lille, hvis jeg skal skrive rigtigt. Og selvom det står fra firmaet at batteriet holder i op til 8 timer, så var det altså i virkeligheden kun ca. 3 timer, sagde ejeren af de ncomputer jeg prøvede. Det dur jo ikke når mine undervisningsblokke er på 6 timer, forstås.

Jeg synes tit jeg ser de billeder I viser på diverse forums at i har bærbare computere derhjemme. Hvad for nogle har I? (mærke, pris, batterilevetid)

Vil rigtig gerne høre om det.

En bærbar…det ville aldrig gå her. Hvordan skal man kunne have sin korpus oven på så’en.
Her har jeg endda sikret fremtiden ved at have en stor skærm i reserve HVIS den jeg bruger skulle gå istykker. At ligge ovenpå puteren er noget de fleste gør her.
Brita -høhø

-LOL

Jeg har en HP Pavilion Dv9000 bærbar. Jeg havde ellers svoret at jeg aldrig ville have en bærbar, men efter ubudne gæster tog min stationære computer besluttede jeg mig for at det ikke skulle kunne ske igen. Når jeg rejser, rejser putteren også.

Kamikaze…bærbare kan faktisk godt ligges på…og så siger den endda sjove lyde samtidig når alle taster bliver trykket ned på en gang… -høhø

Her hjemme har vi en packard bell EasyNote MB66-P-006D , er rigtig glad for den, men den er vist mest beregnet til spil m.m Batteriet holder ca.3-4 timer.

Købte til svigermor en dell Inspiron 1525 som klart kan anbefales, fåes samtid i et væld af farver, men hun vil skam ikke bytte med min ss hendes holder strøm i ca. 5 timer men hun har fået et extra batteri med. Kender også nogen som har dell studio 15 og det er også en skøn bærbar

MVH
Gitte

Min næste bliver helt sikkert også en Dell af en eller anden art.

lige netop Birthe - min siger også ofte sjove lyde…

jeg har en Acer Aspire 9410z… i vores firma går vi igennem MANGE MANGE maskiner - vi får mindst en ny hvert halve år begge to, så vi får prøvet nogen stykker… men den jeg har nu - den har bare HOLDT … der er ikke noget pis… den kører som en drøm… hele tiden… og den bliver sjovt nok ikke totalt gak af alle de installationer jeg laver på den - jeg plejer ellers at ødelægge windows på rekord-tid…

og til de af jer der ikke kender min tråd om mine dejlige drenge - kan ses her : viewtopic.php?f=68&t=694 vil kunne se en sjov lille diskurs om krympende maskiner og billeder af hvordan min maskine så ud efter kogevask (eller var det missen der voksede :? )

men Acer Aspire 9410z kan holde til cooner - i store størrelser - så den kan anbefales :slight_smile: batteriet holder ved fuld brug ca 3 timer - længere hvis man har den i power save mode

-kramer

Den nye Dell Latitude E6400 holder strømmen…hold godt fast…i 19 timer -wow

Så hvis ellers resten lever op til det den skal kunne, ja så kunne ´den godt friste mig

Birthe
Det bliver du lige nødt til at forklare mig.
Jeg sætter lige følgende op imod hverandre…
En skærm der er få cm bred og findus der NÅR jeg lægger en reje på køkkenbordet tager den med munden…OG han står med bagbenene på køkkengulvet. Hvordan vil han få plads til sig og sin korpus på 2-4 cm bærbar.
MIG IKKE FORSTÅ -hæhæ -upssa -tihi

jeghar godt nok ikke fået et billedee af det endnu - men jeg vil vove den påstand at Ramses kan :slight_smile: han hænger med forpoterne nede på tastaturet og bagbenene på mine knæ - med maven OVER skærmen… og der bliver han ellers liggende hvis det står til ham

jeg skal ikke kunne sige om det er rart for ham - man han flytter sig da ikke frivilligt - så katte kan ligge på 1½ cm -xxrotflmao

Jamen de ligger da på tastaturet… -thumbs

Og jeg skriver fra et andet tastatur… -høhø

Jeg har en DELL inspiron 1720… Men jeg har så lidt krav til min bærbar, en skal også kunne håndtere spil, da jeg bla spiller World of warcraft. Så min er mere en bare til skole…

Jeg har en lenovo 3000 N200, den kostede 4000,- omkring årskiftet og kan IKKE anbefales -blåblå … de er SÅÅÅ langsom -mai

Jamen mine bruger puteren at ligge på…tastaturet er der hvor man placerer rumpetten…mellem det og mig og så skal man køsses på. -forelsket
Ouna og Ranya er de bedste til køsning…Men findus, Pepita og Habibi er også gode…de stanger og Cedille så meget man skal have fullfacestyrehjelm på, ellers får man kraniebrud. [smilie=hate-tunz.gif]
Prøv at sidde med et krus varm grøn the…man prøver foooorsigtig at nippe til det…så kommer Findus med sit kolonorme kranie PUUF…og så får men 34 ml skoldhed ind i munden…AV for s… -græd
Eller man sidder med knappenåle og prøver at sætte en nullerputsengebund sammen med kanten…puuuf og så ligner man en nålepude. -græd
At have en smertetærskel ER dokumenteret at være nødvendigt…men jeg vil nu mere jeg var bedre bevendt …UDEN -høhø
Eller 12 mislinger der kommer for fulde gardiner rundt om hjørnet…SPOT…DÈR står Brita også kaldes alletiders klatremiljø…vupti så er mine lårbasser/bundgarnspæle lavet om til 34 kg hakket kød. -what
Da jeg i tidernes morgen var indlagt og kom i hospitalstøjet blev tavsheden for gennemtrængende da mine føromtalt “pæle” blev blotlagte…jeg måtte skyndsomt fortælle jeg på det tidspunkt havde mange mislinger hjemme…lægerne og sygeplejerskerne så lettede ud. -shhhh
Brita -rulleøjne

Jeg har en Hp pavillion. Næste gang jeg skal have ny puter bliver det helt sikkert en Toshiba -thumbs

Hvorfor? :slight_smile: Er de mere gode? (nysgerrig)

Jeg har også en HP Pavillion dv9000 med nummertastetur, den er jeg bare rigtig glad for,
Den holder batteri omkring 1 times tid…den har holdt længere men det er nok ved at være lidt slidt, pcen er lidt over 1 år gammel.

Fordi de holder batteriet super godt. Har set min svigerindes som læser Jura, og den skulle være super at have med til forelæsninger -thumbs Plus den ikke vejer ret meget som er en priporitet hos mig. Mne min Hp er skam også super, den holder desværre kun batteriet 2 timer :frowning:

Det er også det jeg hører. Batteriet taber hurtigt holdbarhed. Tænk jeg synes det er så sølle at der ikke er opfundet noget bedre. Når man tænker på alt det andet vi kan lave batterier til.

Jeg havde købt den der ulandscomputer hvor man køber een og giver een til et børneprojekt, hvis det er havde været muligt her i DK. Fik at vide den kunne køre Windows af een, men nej sagde velgørenhedsorganisationen, de computere-og ordningen var ikke tilgængeligt i DK. Synes ellers de har snakket om det projekt i årevis efterhånden.

Den computer skulle nemlig efter sigende køre på solceller.

Ej spør du hende ikke lige hvor længe den holder, næste gang I ses? For man er jo nødt til at spørge folk fra virkeligheden. [bigloony] -engel