Hvilken bog læser du lige nu og hvilke kan du anbefale?

[quote=DK*DeLaCour;291497]Jeg har lige lånt “Vandrende Sjæle” af Stephanie Meyer. Den skal jeg lige have overskud til at gå i gang med, for den er på 750 sider :blegne: Normalt ikke noget, som afskrækker mig, men jeg skal jo liiiige i gang :tihi:

Jeg har læst de første 3 bøger af “Twilight” af samme forfatter… De er MEGA MONSTER SUPER GODE! Hvis man er til gys, drama, overnaturligt og lign. :tihi: ELSER fantasy, flugt fra hverdagen osv. :ok:[/quote]

Øh jo da, genrer er: Fantasy, drama, overnaturlig. A la Harry Potter :slight_smile:

Jeg skal igang med Chosen by a horse af Susan Richards. Der efter ville jeg gerne igang med Twilight af Stephenie Meyer.

Twilight kan VIRKELIG anbefales… SUPER SUPER serie! Fantastisk godt skrevet :hjerte: :inlove: :ok: :thumbup:

[quote=Rikke H;290215]Hvilken bog læser du lige nu og hvilke kan du anbefale?

Jeg selv har lige læst “prædikanten” af Camilla Läckbergs og “Forelskede sig til et mareridt” af Liza Marklund. Begge anbefalsesværdige, især den sidste. Ikke mindst fordi det er en sand historie.

Nu skal jeg finde en ny at fordybe mig i.[/quote]

Du kan jo fortsætte med Camilla Läckberg:)

http://bibliografi.dk/content.php?page=author&value=11792

Jeg mangler at læse Ulykkesfuglen og Tyskerungen

Som sædvanlig er jeg langt bagud så jeg skal først til at købe bøgerne nu. Kan du fortælle mig rækkefølgen på bøgerne?
Først kommer Twilight og så tror jeg det er New moon. Eller hvordan er det?

[quote=Troldegaarden;291953]Som sædvanlig er jeg langt bagud så jeg skal først til at købe bøgerne nu. Kan du fortælle mig rækkefølgen på bøgerne?
Først kommer Twilight og så tror jeg det er New moon. Eller hvordan er det?[/quote]

Twilight
New Moon
Eclipse
Breaking Dawn

Bog 5 i Twilight sagaen hedder Midnight sun. Det er lidt usikkert om den udkommer og hvis den gør, så hvornår den udkommer. Desværre blev noget af Stefanie Meyers manuskript lagt på internettet uden hendes tilladelse. Det blev hun så ked af, at hun ikke rigtig ved om hun kan skrive bogen færdig.

[quote=Sabrecats;291997]Twilight
New Moon
Eclipse
Breaking Dawn

Bog 5 i Twilight sagaen hedder Midnight sun. Det er lidt usikkert om den udkommer og hvis den gør, så hvornår den udkommer. Desværre blev noget af Stefanie Meyers manuskript lagt på internettet uden hendes tilladelse. Det blev hun så ked af, at hun ikke rigtig ved om hun kan skrive bogen færdig.[/quote]

Tak skal du ha Sabrecats.

[quote=Troldegaarden;291953]Som sædvanlig er jeg langt bagud så jeg skal først til at købe bøgerne nu. Kan du fortælle mig rækkefølgen på bøgerne?
Først kommer Twilight og så tror jeg det er New moon. Eller hvordan er det?[/quote]

Ville du læse dem på engelsk? For ellers hedder de sådan på dansk:

Tusmørke
Nymåne
Formørkelse

Og den sidste som jeg endnu ikke har læst:

Daggry

VIL LÆSE DEN NUUUUU… Men biblioteket har ikke fået den endnu :ked:

Rettelse: JOOOO! Tjekkede igen; De har fået den nu!! Så NU er den bestilt :yah: :yah: :wehu: :wehu: WUHUUUU!

[quote=DK*DeLaCour;292128]Ville du læse dem på engelsk? For ellers hedder de sådan på dansk:

Tusmørke
Nymåne
Formørkelse

Og den sidste som jeg endnu ikke har læst:

Daggry

VIL LÆSE DEN NUUUUU… Men biblioteket har ikke fået den endnu :ked:

Rettelse: JOOOO! Tjekkede igen; De har fået den nu!! Så NU er den bestilt :yah: :yah: :wehu: :wehu: WUHUUUU![/quote]

Tak skal du ha DK*DeLaCour.
Jeg starter med at læse den på engelsk. Hvis jeg så syntes om den så går der nok ½ år så læser jeg dem på dansk. Sådan gjore jeg bl.a. med Harry Potter.
Er der så lang vente tid på Daggry eller kan du snart komme igang med at læse den?

Camilla Läckbergs har jeg alle læst… Især Prædikanten var min favorit.
Ellers er det måske meget aktuelt at læse Jordens børn-serien
Den har altid kunnet optage min opmærksomhed i nogen uger. :smiley:

Jeg er genralt mest til Krimi/Fantasy.

Jeg håber at jeg snart kan låne Twillight af en veninde, så jeg kan komme igang med at læse dem.

Ellers går jeg bare og VENTER på at Christoffer Paolin bliver færdig med at skrive den næste bog om Eragon.

Harry Potter er en klassiker, og jeg kan dem næsten udenad. G

Det Gyldne Kompas er altså også interessant læsning, mest fordi at verden er vendt på hovedet i dem, og det er underholdende.

Men søger man en bog der får en til at tænke? Over alt hvad der berører os i dagligdagen, tankerne, vores relationer til andre mennesker så kan jeg STÆRKT anbefale:
Guddommelige Samtaler af Neale Donald Walsch

Pt er jeg igang med at læse Sofies Verden. Filosofi for nybegyndere. G

[quote=Troldegaarden;292135]Tak skal du ha DK*DeLaCour.
Jeg starter med at læse den på engelsk. Hvis jeg så syntes om den så går der nok ½ år så læser jeg dem på dansk. Sådan gjore jeg bl.a. med Harry Potter.
Er der så lang vente tid på Daggry eller kan du snart komme igang med at læse den?[/quote]

Åhhhh, hvem der bare var så god til engelsk. Jeg får ikke en skid ud af dem på engelsk og orker ikke læse dem når det er engelsk. Så må pænt vente til de danske udkommer :S

Umiddelbart ser det ikke ud til at Grenå er ramt af Twilight bølgen :tihi: Jeg er vist nr 4 i køen til 3 bøger, så det er ok. Kunne da være MEGET værre… Sys det var værre da jeg boede i Århus, der skulle man satme være hurtig for at nå at læse bøgerne inden de skulle afleveres igen, fordi andre skulle låne -surrender

Jeg vil anbefale de bøger Anna B Ragde har skrevet.
Det er en serie - foreløbig med tre bøger - om end norsk bondefamilie, og de dramaer der udspiller sig der.
Jeg synes bøger er rigtig godt skrevet, og den foregår både på gården ved Trondheim, men også i Oslo og København, hvor der bor nogle fra familien.

[quote=louiseogbuster;292412]Jeg vil anbefale de bøger Anna B Ragde har skrevet.
Det er en serie - foreløbig med tre bøger - om end norsk bondefamilie, og de dramaer der udspiller sig der.
Jeg synes bøger er rigtig godt skrevet, og den foregår både på gården ved Trondheim, men også i Oslo og København, hvor der bor nogle fra familien.[/quote]

De er fantastiske - dem kan jeg også anbefale!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=louiseogbuster;292412]Jeg vil anbefale de bøger Anna B Ragde har skrevet.
Det er en serie - foreløbig med tre bøger - om end norsk bondefamilie, og de dramaer der udspiller sig der.
Jeg synes bøger er rigtig godt skrevet, og den foregår både på gården ved Trondheim, men også i Oslo og København, hvor der bor nogle fra familien.[/quote]

Er den ene bog den der hedder “Ligge i grønne enge” ? Hvad hedder de andre?

Dan Browns nye bog - the lost symbol… den er rigtig sjov… ikke den store litteratur men sjov er den :wink:

Det er 3. og sidste del.

De to første hedder “Berlinerpoplerne” og “Eremitkrebsene”

[quote=Eva;292535]Det er 3. og sidste del.

De to første hedder “Berlinerpoplerne” og “Eremitkrebsene”[/quote]

Tak skal du ha Eva. Jeg har læst noget om “Ligge i grønne enge” men var ikke klar over der var andre i serien. Det kunne ha været super hvis jeg var startet med den:tihi::tihi:

Ja, de skal læses i rækkefølge for at få det fulde udbytte af dem.

God læselyst - jeg var som sagt begejstret for dem.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Hvis man er til fantasy, kan jeg anbefale “Percheron-sagaen” af Fiona McIntosh.

Der er foreløbig kommer 3 bøger på dansk:

Odalisken

Uglens genkomst

Haremmet

men jeg mener, der er flere undervejs.

Måske fås de også på engelsk - jeg læser kun bøger på dansk :høhø:

Nogle der har læst Ken Folletts Jordens Søjler og uendelige verden? :? Vil bare lige høre om den er så god som jeg har hørt flere snakke om… :slight_smile: