Hvilken bog læser du lige nu og hvilke kan du anbefale?

Det kunne jeg også godt tænke mig ar vide. Jeg har kun læst meget godt om dem og har derfor øsnket mig dem i julegave.

Jeg har godt nok ikke ønsket mig dem, men overvejer at købe dem… :ups: Sådan til lidt læsning ved siden af praktikken, så jeg ikke bliver helt rundtosset. -surrender Er bare dyrt at smide 400-500,- efter nogle bøger, hvis de så ikke er pengene værd… Måske man skulle låne dem på biblioteket :? :slight_smile: Hvis der ikke er alt for lang ventetid… :thumbdown:

Du kan altid låne dem på biblioteket…det er for alle :tihi: og er bøgerne ikke på hylderne, så reserver’ du dem blot :rock:…så kommer de en dag:thumbup:
OG…det er aldrig skidt at vente på noget godt :ok:

Home alone…nå nej, det er ikke noget jeg læser, det er noget jer er :høhø:

Lige nu læser jeg ikke noget. Jeg har en masse bøger som jeg ikke har læst, men som jeg bare er nødt til at købe når jeg ser dem og når tid kommer så skal begrave mig dybt i alle de spændende bøger. :tihi:

Ja det må det være. Den første, og også den bedste, hedder “Berlinerpoplerne”. den er god!:thumbup:

Nr. 2 hedder “Eremitkrebsene” og er også ok.
Jeg synes nr 3 “Ligge i grønne enge” var noget tung at komme igennem.:S

Hilsen Jette.

Jeg har lige haft “Jordens søjler” hjemme fra biblioteket og glædede mig til at læse den. Flere af mine kolleger har anbefalet den. Men øv, hvor blev jeg skuffet. Gav op efter ca. 70 sider -jeg syntes den var dræbende kedsommelig.:argh:
Tilgengæld har jeg lige læst “Patriarken” af Trisse Gejl. Den var rigtig god.
Og “Sonate for Miriam” af Linda Olson - også god.:thumbup:

Hilsen Jette.

Jeg synes, de er fantastiske - den type bog, man skal sætte god tid af til, for når man først bliver fanget, bliver man siddende/liggende. (hvordan de første 70 sider af den første (som var der, Jette gav op) er, kan jeg ikke huske, men jeg blev rimeligt hurtigt fanget :))

Jeg er i gang med at læse Mit livs historie af Helen Keller.

En selvbiografi om en pige som både er døv og blind, og alligevel bliver den første veluddannede person i verden i 1902
Man får virkelig et godt indblik i den stakkels pige(dyr, ja det er de tanker jeg fik) hun var til at starte med, og hvordan tanker og ord gør hende til et menneske.

Synes faktisk det er ret fascinerende at hun kunne lære at udtrykke sig så meget at hun får en “cum laude” eksamen, aner ikke hvad det betyder, fra Radcliffe college i 1904.

“Med udmærkelse” :slight_smile:

Igår kom manden hjem med den nye bog af Dan Brown " Det forsvundne tegn" Hvor jeg glæder mig til den, jeg skal lige være færdig med én af de to bøger jeg er igang med.:venter:
Mange af de bøger jeg læser, låner jeg på biblioteket. Som jeg reservere på forhånd, så når den er hjemme sender biblioteket mig en SMS :ok:
Jeg er dog sikker på ventelisten til Dan Brown nye bog, er alenlang , så jeg er rigtig glad for købet af den :thumbup:

[quote=JulleML;291945]Du kan jo fortsætte med Camilla Läckberg:)

http://bibliografi.dk/content.php?page=author&value=11792

Jeg mangler at læse Ulykkesfuglen og Tyskerungen[/quote]Jeg har isprinsessen, som jeg snart skal til.

Jeg har lige meldt mig ind i Gyldensals bogklub og får som velkoms pakke

Uendelige verden af Ken Follett
Mænd der hader kvinder af Stieg Larsson
Pigen der legede med ilden af Stieg Larsson

Ken Follett glæder jeg mig meget til at læse da jeg er helt vild med historiske romaner. Stieg Larsson er jeg maget spændt på da jeg normalt ikke læser krimier. Men nu har jeg fået hans bøger anbefalet af så mange at jeg bare må prøve og se om det er noget for mig.

jeg har lige smidt Engle og Dæmoner med Dan Brown

en værdig forgænger til da vinci mysteriet.
især hvis man er vild med konspirationsteorier hehe.

ellers har jeg lige læst saga borgs serie om vølvens datter (9 bøger) ja man sidder noget tid oppe om natten når man skal have den bette til at sove hehe.

[quote=mette s;297326]

ellers har jeg lige læst saga borgs serie om vølvens datter (9 bøger) ja man sidder noget tid oppe om natten når man skal have den bette til at sove hehe.[/quote]

Jeg har også hele serien fra Saga Borg (mine huskattes navne) men jeg har kun fået læst den første “vølvens datter”. Jeg havde tænkt mig at læse nogle flere hen over vinteren.

Puha jeg har mange gode bøger der bare venter på at blive læst.

[quote=Kaja;294273]Igår kom manden hjem med den nye bog af Dan Brown " Det forsvundne tegn" Hvor jeg glæder mig til den, jeg skal lige være færdig med én af de to bøger jeg er igang med.:venter:
Mange af de bøger jeg læser, låner jeg på biblioteket. Som jeg reservere på forhånd, så når den er hjemme sender biblioteket mig en SMS :ok:
Jeg er dog sikker på ventelisten til Dan Brown nye bog, er alenlang , så jeg er rigtig glad for købet af den :thumbup:[/quote]

den er rigtig sjov - ikke den store litteratur, men som krimi er den super skæg så du skal glæde dig… jeg fik den af min mand da den kom på engelsk… jeg kom i gennem den på en dag - den fangede super :thumbup::thumbup:

[quote=Troldegaarden;296374]Jeg har lige meldt mig ind i Gyldensals bogklub og får som velkoms pakke

Uendelige verden af Ken Follett
Mænd der hader kvinder af Stieg Larsson
Pigen der legede med ilden af Stieg Larsson

Ken Follett glæder jeg mig meget til at læse da jeg er helt vild med historiske romaner. Stieg Larsson er jeg maget spændt på da jeg normalt ikke læser krimier. Men nu har jeg fået hans bøger anbefalet af så mange at jeg bare må prøve og se om det er noget for mig.[/quote]

de er ROCKER fede stieg larssons bøger… jeg har læst dem 4 gange… overvejer at tage dem frem igen nu hvor jeg ligger syg

[quote=mette s;297326]jeg har lige smidt Engle og Dæmoner med Dan Brown

en værdig forgænger til da vinci mysteriet.
især hvis man er vild med konspirationsteorier hehe.

ellers har jeg lige læst saga borgs serie om vølvens datter (9 bøger) ja man sidder noget tid oppe om natten når man skal have den bette til at sove hehe.[/quote]

også 2 af mine ubetingede favoritter… de er bare så gennemført godt skrevet!!

Har nævnt Steve Berry et par gange, mon nogen har bidt på?
De fåes både på engelsk og på dansk på biblo, og jeg ville gerne høre, hvordan andre har oplevet dem?
Fantasy? Mercedes Lackey - uovertruffen, synes jeg.

Det er ham der har skrevet bl.a. Tempelriddernes arv og Alexandriaforbindelsen ikk. Jeg har før fået anbefalet Tempelriddernes arv men ikke taget mig sammen til at tjekke den ud. Men nu har jeg skrevet ham/dem på min “at læse” liste.