Hvilken farve er du til?

Selvfølgelig er det ikke farven, men temperamentet og heldbredet der er det afgørende når vi får vores missere…

og for opdrætterne kan de fleste for såvidt være polkaplettede hvis de har de rette kvaliteter, stamtavler og gener…

men men men… når det så er sagt - så har vi jo allesammen favorit-farverne…

Behøver jeg sige at min er RØD!! ægte ræverød og helst uden hvidt…

den her farve :slight_smile:

derfor er jeg også stor elsker af alle hvide, creme, blå og sorte og tortier - blot de er non agoutier … for synes der er noget vildt fascinerende over den ensfarvede…

det er min personlige præference… hvad er jeres ?

og kom gerne ind med de særlige ting på kattene hvis der er noget specielt for jeres race… og suppler gerne med et billede af netop jeres favorit

Her er er hvad vi er til her i huset, måske noget der virker bekendt.:fløjte::fløjte::fløjte:

jeg syntes silver tabby(mener den hedder sådan) er den lækreste farve og div aftegninger skal være meget tydelige og gerne osse meget markante
davi fik trixie var hun mere el mindre osse over i silver tabby, men det har godt nok ændre sig gevaldigt, idag er hun mere gullig/brunlig

Jeg er vild med blåt.
Her er Mette-pigen sammen med sin tvilling (Jerry)

Det er -engelMette-pige til højre.

Jeg er vild med røde katte :hjerte: og synes f.eks. at min lille Bambina, er et meget smukt eksampar …:wehuu:

Men osse striwede katte i alle afskygninger, med klare og flotte aftegninger :inlove:

Jeg har også en svaghed for rød og creme

Balut

Hampus

Blå, hvid og sølv er mine ynglings farver hos katte og så odeyed.

En kulsort kat (orientaler sort og ikke den sorte med brunt skær) er SÅ flot. Det samme er en korthåret sort sølv (enten spottet eller blotched), hvis kroppen og mønstret er derefter.

:wehu:Sort:wehu:Rød:wehu:Hvid:wehu:Blå:wehu:Grå:wehu:Gul:wehu:Grøn:wehu:…Ups:ups:…det jeg ville sige, er at de alle er smukke og mysselige uanset farve:wehuu:

Meeen jeg kan vist ikke skjule, at jeg har en svaghed for de røde og sorte :tihi:

:wehuu::wehuu:

Ja… jeg er stort set vild med alle regnbuens farver, men de RØDHÅREDE kan jeg bare slet-slet ikke stå for.

:hjerte:

Ja, jeg vil gerne tilslutte mig det med de røde

Godt nok ikke rigtig rød - men lidt er hun da -love

Ræverød og som rævekrave

RØD - ja tak :smiley: MEN alle farver er ok, så længe katten er blotched tabby i fænotypen (rød genotype non-agouti er også ok :wink: )

Jeg har altid været vild med røde katte, og har desværre aldrig haft en. Da jeg skulle ha Emil, kunne jeg ha fået en rød, men da jeg kort forinden havde mistet en sort, og havde en sort tilbage, valge jeg igen en sort. Derudover ville jeg gerne ha en hel hvid, en creme, og en grå/blå, som jeg tidligere har haft. Så mine farver er:

Rød
Hvid
Creme
Grå
sort

Jeg er helt klart til de fuldfarvede somalier,

Her en af hver farve sorrel og vildtfarvede, men vil da ikke udelukke at der kommer blå eller fawn på et tidspunkt. (har en hunakt der muligvis bærer fortynding)

/Dorte

Tja…
Må hellere vise lidt bed’ler af dem, jeg er faldet totalt for

Denne søde lille pige (Miss Tiffany fra Perligems) var på visit hos mig, da Lisser bragte hende til hendes nye hjem på Amager, og hun er en total engel af en kat: Det blideste og mest tillidsfulde temperament! Det var en stor oplevelse.
Jeg bryder mig ikke om ‘broget tortie’, hvor farverne er rodet sammen, men med afgrænsede pletter og gerne hvidt, så er det noget andet. Bi- og tri-colour er bare smukt i mine øjne.

Og så er der ham her:

Han er søn af Leises efterfølger, og bare superkælen! Jeg håber, at når han en dag skal ‘pensioneres’, at han så må flytte ind her :wehuu:
Jeg mødte en anden sort smuksak med dybtgyldne øjne på en udstilling, han hedder Jaguar, og meget, meget sød.
Sådanne sorte plysbamser er da uimodståelige.

Jeg tror egentlig, at jeg falder mere for udtryk og ‘look’ end for farve. Mange smukke persere har jeg set, og nogle endda måttet holde og ae :wehuu: Og det er nok det, der spiller en trille for mig, for ‘dårlige’ persere, med hængeøjne og - ja, jeg er nok miljøskadet :wink: af at være vokset op med opdræt, for det gør også helt ondt i mig at se en ‘dårlig’ boxer.
Men en smuk, racetypisk kat med et åbent udtryk og klare farver - så er jeg solgt :wehuu:

(Mumler ligeså stille, at rødtabby MCO rammer noget hos mig… Ramses… Hampus især, fordi han ligner en kat, jeg kendte…
Og så er der jo vidunderet her:
)

Alle farver, jeg elsker at se forskellige Katte, både racer og farver sammen :wehuu:

så ligner de en pose blandede bolcher, eeeelsker det :wehu:

Ja, jeg farvekoordinerer som bekendt mine katte til mit hus :stuck_out_tongue:

Så nu mangler jeg en, der kan bo i stuen og køkkenet, dvs. lilla eller blå (tortie i de farver kan også bruges):wehuu::wehuu:

I andre racer har jeg ikke nødvendigvis de samme præferencer. En Maine Coon skal f.eks. helst være ensfarvet, mens en skovkat gerne “må” være flerfarvet :slight_smile:

[quote=Temple Bar;177181]Ja, jeg farvekoordinerer som bekendt mine katte til mit hus :stuck_out_tongue:

Så nu mangler jeg en, der kan bo i stuen og køkkenet, dvs. lilla eller blå (tortie i de farver kan også bruges):wehuu::wehuu:

I andre racer har jeg ikke nødvendigvis de samme præferencer. En Maine Coon skal f.eks. helst være ensfarvet, mens en skovkat gerne “må” være flerfarvet :)[/quote]

-høhø-høhø

Og så er det ikke en gang løwn - det er godt nok HÅT KOTYR at se billeder af dine katte i møbler, der passer til deres teint.

:wehuu:

Jeg kan kun tilslutte mig de røde (Ellers havde man ikke fået stamnavnet den lille rødhætte vel?)

Her er Flash Gordon og Athene

Som sådan har jeg ikke farve præferencer - men er det Maine Coon skal de helst være SORT CLASSIC TABBY … det er nu den rigtige farve for den race :wehuu:

Men kan nu også godt li sølv katte med et flot mønster - nååerh ja og så selvfølgelig BLÅ :wehuu:

Jeg synes engentlig, det er meget racebestemt.
Jeg synes en lilla burmeser er utrolig smuk, sådan én kunne jeg virkelig godt tænke mig - men jeg synes bestemt også min blåtortie er yndig, mest fordi hendes “spraglethed” er så smuk jævnt fordelt (faktisk synes jeg, burmeser er den katterace, der bærer tortiefarven bedst :p)
MCO’er er i mine øjne smukkest som fuldfarvede, mens perseren gerne må have mere “spil” i farven. Siam skal være brunmasket og orientaleren brun (selvom en makrel-tabby er fræk). Aby’en skal helst være vildtfarvet, mens Russian blue er helt klart pænest i blå :tihi:
Rød er ikke rigtig mig, men indrømmer blankt, at der er undtagelser, f.eks er én af landets smukkeste burmesere -i mine øjne- pt en smuk smuk rød hankat - han er lææækker (ejer er vist ikke herinde)