Hvilken forsikring anbefaler i?

Ja, jeg står jo lige om lidt som ejer af to vidunderlige katte, og de skal jo naturligvis have en forsikring. Jeg har kigget lidt rundt, men føler mig en anelse forvirret, ås jeg tænkte at jeg ville høre jer om:

Hvilket forsikringsselskab i vil anbefale?

Og hvorfor?

Det må helst gerne være et selskab hvor man kan betale hver måned istedet for én gang om året.

Af en eller anden årsag har jeg aldrig brudt mig om det koncept med at skulle betale større summer én gang om året.

Jeg ville ellers have anbefalet Dyrekassen, men der betaler man hel- eller halv-årligt :frowning:

Tjaa, jeg har dyrekassen Danmark og har haft dem i mange år. Altid god betjening og service.
Aldrig oplevet problemer af nogen art. Og ja betaler 1 gang om året.

Tror agria er de eneste med mdr betaling.

Halvårligt kunne nok godt lade sig gøre alt efter prisen naturligvis…

betaler du hel- eller halvårligt med dine to katte? og i såfald må jeg spørge ind til hvor meget halvårligt? (helt iorden hvis du ikke vil skrive det i offentligt forum)

Jeg har dyrekassen, da jeg synes den levede op til mine behov. Jeg har 7-9-13 ikke haft brug for den efter at jeg tegnede forsikringen.
Jeg ved ikke om det er tilfældet med Agria, men tit er et jo sådan, at jo mere du opdeler betalinger jo dyrere bliver det - sådan er det med mange forsikringer.

Agria er mig bekendt det eneste selskab, hvor man kan betale månedligt. Til gengæld er det også det dyreste selskab for kælekatteejere med racekatte (racekatte er dyrere hos dem end huskatte) :slight_smile:

Jeg har Dyrekassen til Fanny og Garfors til drengene. Af en eller anden grund er Ana indtil videre ikke blevet forsikret :slight_smile: Prisen pr. kat er ca. 1000, næsten uanset selskab, men i en af de utallige tråde, der har været om emnet, har Finn Frode postet et link til en sammenligning af de forskellige selskaber. Den giver et meget godt overblik :slight_smile:

Jeg har valgt at betale helårligt, og det bliver 950,- pr. kat. Så er der en selvrisiko på 620,-
Forsikringen dækker 80% af regningen op til 25.000,-

[QUOTE=Bølles mor;916599]Jeg har dyrekassen, da jeg synes den levede op til mine behov. Jeg har 7-9-13 ikke haft brug for den efter at jeg tegnede forsikringen.
Jeg ved ikke om det er tilfældet med Agria, men tit er et jo sådan, at jo mere du opdeler betalinger jo dyrere bliver det - sådan er det med mange forsikringer.[/QUOTE]

ja det er jeg skam helt klar over, men som skrevet længere oppe så dur jeg af en eller anden uforklarlig årsag absolut ikke til helårlige betalinger. Kan jeg dele den op så gør jeg det.

Garfors skriver om deres katteforsikring:

Der ydes et 80 pct. tilskud efter fratræk af selvrisiko på kr. 724,- pr. diagnose, pr. behandlingsperiode (= 60 dage). Kattesygeforsikringen dækker maksimalt kr. 14.484,- pr. år. Den årlige præmie er i 2012 kr. 844,-. – Dog dækker forsikringen maksimalt kr. 7.241,- pr. forsikringsår for udgifter til guldimplantat i led, øjen- og kæbeoperation/lidelser.

[QUOTE=Theomilou;916604]Jeg har valgt at betale helårligt, og det bliver 950,- pr. kat. Så er der en selvrisiko på 620,-
Forsikringen dækker 80% af regningen op til 25.000,-[/QUOTE]

okay, så det ville være rundt regnet 1000 kr. hvert halve år… Det kan der måske nok tygges på… Jeg har nemlig også to katte der skal forsikres… Oprindelig havde jeg egentlig kun tænkt mig at Cooper skulle forsikres, men efter en lang snak med min private dyrlæge (og rigtig gode veninde) så skal de begge forsikres.

Også selvom den samlede betaling så bliver dyrere? Jeg tror, du trænger til en budgetkonto :wink:

[QUOTE=Theomilou;916606]Garfors skriver om deres katteforsikring:

Der ydes et 80 pct. tilskud efter fratræk af selvrisiko på kr. 724,- pr. diagnose, pr. behandlingsperiode (= 60 dage). Kattesygeforsikringen dækker maksimalt kr. 14.484,- pr. år. Den årlige præmie er i 2012 kr. 844,-. – Dog dækker forsikringen maksimalt kr. 7.241,- pr. forsikringsår for udgifter til guldimplantat i led, øjen- og kæbeoperation/lidelser.[/QUOTE]

Og det er så alt det jeg skal have min far med ind over når mine forældre kommer hjem fra ferie. Jeg har ALDRIG været god til tal, og sådan nogle sætninger som ovenstående flyder egentlig bare ud for mig fordi det overhovedet ikke giver mening. Udover det så er min far ALTID med inde over fx. sådan noget med forsikringer ligesom han også ALTID er med når der skal gøres større køb (dog minus Cooper i det her tilfælde for det kunne jeg trods alt godt selv finde ud af :tihi:) som fx- min vaskemaskine i april måned…

Har jeg allerede Mette, men derfor bryder jeg mig stadig ikke om helårs-betalinger. Iøvrigt så har jeg op til flere helårsbetalinger der er fordelt ud på månedlig betaling UDEN at det koste mig en eneste øre mere end hvis jeg havde holdt det som helårsbetaling.

[QUOTE=Temple Bar;916603]Agria er mig bekendt det eneste selskab, hvor man kan betale månedligt. Til gengæld er det også det dyreste selskab for kælekatteejere med racekatte (racekatte er dyrere hos dem end huskatte) :slight_smile:

Jeg har Dyrekassen til Fanny og Garfors til drengene. Af en eller anden grund er Ana indtil videre ikke blevet forsikret :slight_smile: Prisen pr. kat er ca. 1000, næsten uanset selskab, men i en af de utallige tråde, der har været om emnet, har Finn Frode postet et link til en sammenligning af de forskellige selskaber. Den giver et meget godt overblik :)[/QUOTE]

Må jeg spørge hvorfor du har to forskellige selskaber?

Vi har Dyrekassen til de fertile piger.
De betaler promte, de gange vi har haft brug for dem.

Vi har en kattebudgetkonto, hvor vi sætter penge af hver måned.
Så klarer vi også at betale ½årligt :slight_smile:

Det du skal lægge mærke til, er at de dækker med et meget mindre beløb, ca. halvdelen af hvad Dyrekassen dækker. (14.000 contra 26.000)
Selvrisikoen er også lidt større, 100,- mere end Dyrekassen.
Til gengæld er den årlige præmie også ca, 100,- mindre.

Hvis man har en budgetkonto, er det da ligegyldigt, om selskabet får pengene én gang om året eller hver måned? Du betaler jo stadig et månedligt beløb til din budgetkonto og mærker derfor ikke nogen forskel :slight_smile:

Min pointe er, at Agria - som er det eneste, der har månedlig betaling - er dyrere end alle de andre selskaber, medmindre man får en masse rabatter, som du ikke er berettiget til, og at jeg derfor synes, det er underligt, hvis du vælger selskab ud fra, om det har månedlig betaling frem for, om det er det med den bedste dækning for prisen :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;916613]Vi har Dyrekassen til de fertile piger.
De betaler promte, de gange vi har haft brug for dem.

Vi har en kattebudgetkonto, hvor vi sætter penge af hver måned.
Så klarer vi også at betale ½årligt :)[/QUOTE]

Har også både min egen budgetkonto, men også en konto til Cooper og Smokey som der sættes penge ind på hver måned som jo så skal dække bla. forsikring af dem. Og en hurtig (og med alt hvad jeg nu formår inde for tal) hovedregning så er det groft set 1000 kr. pr. halve år for de to og det må jo kunne lade sig gøre.

[QUOTE=Theomilou;916615]Det du skal lægge mærke til, er at de dækker med et meget mindre beløb, ca. halvdelen af hvad Dyrekassen dækker. (14.000 contra 26.000)
Selvrisikoen er også lidt større, 100,- mere end Dyrekassen.
Til gengæld er den årlige præmie også ca, 100,- mindre.[/QUOTE]

Ja, jeg har jo fået kigget på både Dyrekassen og Agria, og selvom Agria har månedlig betaling, så er der nogle højtråbende faktorer der helt klart taler for Dyrekassen.

[QUOTE=Temple Bar;916616]Hvis man har en budgetkonto, er det da ligegyldigt, om selskabet får pengene én gang om året eller hver måned? Du betaler jo stadig et månedligt beløb til din budgetkonto og mærker derfor ikke nogen forskel :slight_smile:

Min pointe er, at Agria - som er det eneste, der har månedlig betaling - er dyrere end alle de andre selskaber, medmindre man får en masse rabatter, som du ikke er berettiget til, og at jeg derfor synes, det er underligt, hvis du vælger selskab ud fra, om det har månedlig betaling frem for, om det er det med den bedste dækning for prisen :)[/QUOTE]

Jeg ser hvad du skriver og lytter, og jeg fandt også det link som FF havde delt i en tråd, og læste den også lige igennem så godt som jeg nu kunne forstå det, og der tales helt klart for at det er Dyrekassen der vil være bedst for mig, frem for Agria.

Iøvrigt, tusind tak for hint om det link :ok:

jeg har valgt Agria fordi jeg derigennem føler mig rimeligt dækket ind ift. dækning af div. ting - OG det er det sted jeg kan samle flest rabatter sammen og betale hver måned :slight_smile:
For to katte skal jeg betale under 150,- :slight_smile: har ikke fået den samlede opgørelse endnu, da jeg stadig skal have Yasha dyrlægeattest ind, men jeg får 10% for hovedklub, 10% for opdrætternavn samt samlerabat fordi jeg forsikrede begge mine katte på en gang :slight_smile: og så blev præmien pludselig lav! :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;916615]Det du skal lægge mærke til, er at de dækker med et meget mindre beløb, ca. halvdelen af hvad Dyrekassen dækker. (14.000 contra 26.000)
Selvrisikoen er også lidt større, 100,- mere end Dyrekassen.
Til gengæld er den årlige præmie også ca, 100,- mindre.[/QUOTE]

Korrekt, men Garfors er de eneste der dækker guldimplantater i fx HD-katte eller gigtkatte.

Mine er forsikret i Garfors og Dyrekassen og betales 1 x årligt…oven i købet samme måned, hvert år i maj.

Gennem Dyrekassen får jeg så 10 % rabat på Falck’s kæledyrsabonnement…men det er vist kun 26 kr…men alt tæller :slight_smile: