[QUOTE=MoMo;1008053]Ann, du må tage fat i Rikke Jensen som også har tæt kontakt til Marie Pedersen - kennel KISCI der opdrætter både pekingser og mops
Rikke har sat sig grundigt ind i de to racer :)[/QUOTE]
Som er søster til Grete Høyen, der opdrætter Japanese
Ah, så gav det mening… Jeg sad og vendte flere muligheder i hovedet ang. din kommentar, og kunne ikke få den til at passe
[QUOTE=Ann K;1008047]Nej…
Japanese Chin
Og i hel figur
Tibetansk spaniel
Og i hel figur
Pekingeser
Jeg kan ikke finde et nærbillede af hovedet, så I må nøjes med den i hel figur
Jeg er altså ikke helt sikker på det der med Mops - racen er en miniature af molosserherkomst, mens at de tre andre alle er spaniels…
Mops hoved…
Og i hel figur
Mops slægtskab med de store mastiffer ses især ved sammenligning med BullMastiff
[/QUOTE]
Mange tak for illustrationen… Udseendesmæssigt er tibetansk spaniel klart den af dem jeg finder pænest (altså bortset fra bullmastiffen)… Så er spørgsmålet bare hvilken af dem der mon passer bedst i temperament
Godt jeg har lang tid endnu til at lære mere om hunde og hunderacer
Hæ… jeg har jo haft Gimle, så jeg skal da klart have en japper igen… også selv om jeg foretrækker Tibetanerens udseende
Men fint at du allerede nu begynder at snævre dine ønsker lidt ind… Det er virkelig noget du kan bruge, når/hvis du deltager i “Før du køber hund” kurset
[QUOTE=Ann K;1008059]Hæ… jeg har jo haft Gimle, så jeg skal da klart have en japper igen… også selv om jeg foretrækker Tibetanerens udseende
Men fint at du allerede nu begynder at snævre dine ønsker lidt ind… Det er virkelig noget du kan bruge, når/hvis du deltager i “Før du køber hund” kurset :)[/QUOTE]
Ja, jeg må jo ud og lære nogle hunde at kende…
Og bliver det aktuelt, så tror jeg bestemt jeg vil deltage i det kursus (det er jo lige noget for en som mig )