Hvilken hunderace ville passe til os?

[QUOTE=MoMo;1008053]Ann, du må tage fat i Rikke Jensen som også har tæt kontakt til Marie Pedersen - kennel KISCI der opdrætter både pekingser og mops :slight_smile:
Rikke har sat sig grundigt ind i de to racer :)[/QUOTE]

Som er søster til Grete Høyen, der opdrætter Japanese :wink:

Ja netop :slight_smile:

Ah, så gav det mening… Jeg sad og vendte flere muligheder i hovedet ang. din kommentar, og kunne ikke få den til at passe :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1008047]Nej…

Japanese Chin

Og i hel figur

Tibetansk spaniel

Og i hel figur

Pekingeser

Jeg kan ikke finde et nærbillede af hovedet, så I må nøjes med den i hel figur

Jeg er altså ikke helt sikker på det der med Mops - racen er en miniature af molosserherkomst, mens at de tre andre alle er spaniels…

Mops hoved…

Og i hel figur

Mops slægtskab med de store mastiffer ses især ved sammenligning med BullMastiff

[/QUOTE]

Mange tak for illustrationen… Udseendesmæssigt er tibetansk spaniel klart den af dem jeg finder pænest (altså bortset fra bullmastiffen)… Så er spørgsmålet bare hvilken af dem der mon passer bedst i temperament :slight_smile:
Godt jeg har lang tid endnu til at lære mere om hunde og hunderacer :slight_smile:

Og her er en pekingeser tæt på

Hæ… jeg har jo haft Gimle, så jeg skal da klart have en japper igen… også selv om jeg foretrækker Tibetanerens udseende :smiley:

Men fint at du allerede nu begynder at snævre dine ønsker lidt ind… Det er virkelig noget du kan bruge, når/hvis du deltager i “Før du køber hund” kurset :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1008059]Hæ… jeg har jo haft Gimle, så jeg skal da klart have en japper igen… også selv om jeg foretrækker Tibetanerens udseende :smiley:

Men fint at du allerede nu begynder at snævre dine ønsker lidt ind… Det er virkelig noget du kan bruge, når/hvis du deltager i “Før du køber hund” kurset :)[/QUOTE]

Ja, jeg må jo ud og lære nogle hunde at kende… :slight_smile:
Og bliver det aktuelt, så tror jeg bestemt jeg vil deltage i det kursus (det er jo lige noget for en som mig :tihi:)