Nu har vi jo haft nogle dejlige tråde om hvilke katte vi smug gør og drømmer lidt om, hvis man ikke tog helt så meget hensyn til den flok man allerede havde samt penge m.m
Så hvad siger I til en tråd med hunde.
Jeg ligger gerne ud og håber nogen har lyst til og lege med
Kunne godt tænke mig en lille corgie cardigan, gerne i merle eller brindle.
En smuk lille cavalier king charles i tricolor
eller en staffordshire bullterrie eller bullterrie
Ellers ku’ jeg helt vildt godt tænke mig de der sjove små hunde som ligner en bunke garn. Lige nu kan jeg selvfølgelig slet ikke komme i tanke om hvad de hedder!
Cavalier er simpelthen den sødeste hund jeg nogensinde har mødt.
Mine forældre fik en på min anbefaling for 10 år siden.
Så sent som i går mødte jeg endnu en af slagsen - og den slår aldrig fejl - de er simpelthen skønne.
Lad os lige så en ting fast…
Der findes ingen mini-collier!!!
Heller ikke Dværg-collier!!!
Der findes derimod Shetland Sheepdogs… og jeg har den smukkeste og dejligste af dem alle…
Jeg kunne fylde forum med lovord… Sheltien er min race!
… Dise er idag 11½ år ung - og en konstant udfordring til mit intellekt. For godt nok går det ikke helt så stærkt som det gjorde da hun var yngre - men hun kan stadig løbe Nannavuffen op, hun kan stadig hyrde myrerne på havegangen og ænderne i voldgraven og hun er stadig så intelligent at hun har brug for nye udfordringer og oplevelser dagligt…
Hun holder mig simpelthen igang - fysisk men især psykisk
Og så er hun bare smuk… det giver fred at betragte hende i hvile… og det er en ren æstetisk oplevelse at få lov at følge hende i fuldt løb på enten en agilitybane eller på en mark sammen med en flok får…
Mit helbred tvinger mig til at skifte race - jeg har ikek lyst, men Sheltien er en for stor mundfuld for mig nu, i hvert fald så længe jeg insisterer på at ville have brugshunden og ikke vil nøjes med fluffballs på tændstiksben og uden gnist af instinkt…
Så næste drømmehund er en ny lille Gimle…
Dvs en Japanese chin - meget gerne i farven lemon og hvid… man kan se nogle stykker HER (se under hanner efter lemon).
Eller måske bare en almindelig langhåret collie… tricolour naturligvis…
En Sheltie er en fryd for øjet og dens temperament, som du beskriver så godt, vil passe fint til mig/os.
Så længe jeg “kører” et opdræt, må jeg bare sande, at jeg ikke har tid til en Sheltie også, men drømme har man lov til at have og hvem ved … måske bliver den til virkelighed en dag.
[QUOTE=Ann K;738401]Det kan du da også få hos hundene…
Chinese Crested…
De findes også i en langhåret version, kaldet Powder Puff - som jeg faktisk gerne vil have
[/QUOTE]- Jamen de er altså ikke ligeså bløde (og pæne) som de hårløse katte. Racen er sikkert dejlig, ingen tvivl om det. Det samme gør sig gældende for den mexikanske hårløse. De nøgne hunde siger mig ikke så meget, men sådan en lille Mops kunne nok gå an - eller måske en Puli.
Jeg bryder mig ikke så meget om den mexikanske hårløse - den er meget for “plump” til mig… men de der små crested, jo de tiltaler mig selv om der er alt for lidt pels på dem
nu er jeg ikke det store hundemenneske, er ikke meget for hunde, men der er dog enkelte racer som jeg syntes er skønne og skulle vi ha hund var det mulige hunderacer for os og så ikke alligevel, for den ene race er ulovlig i danmark, nemlig en american staffordshire(amstaff). den anden race jeg er vild med er danskernes favorithund nr 1 , nemlig den kluntede og sjove lille mops. den race kan jeg bare slet ikke stå for.