Jeg glemte helt en gammel drømmerace… som jeg har opgivet igen, da jeg simpelthen ikke bryder mig om den måde man idag har avlet på al den løse hud… Da jeg forelskede mi gi racen for ca 25 år siden var den langt mere moderat i sit udseende - og med et moget mere “heftigt” temperament…
Mastino Neapolitano… nedstammende fra de romerske molosser, oprindeligt en kamp- men især krigshund…
Noget helt helt andet end mine små lette og lynende intelligente sheltier, eller yndige jappere.
Jeg får næppe aldrig hund pga. boligforhold (kommer aldrig til at bo i hus - jeg egner mig ikke til det ) livsstil og mange andre faktorer (tanken om hundeluftning kl bæ om morgenen harmonerer ikke rigtig med b- mennesket i mig), men i et andet univers og uden skelen til ovenstående, så er drømmen helt klar:
Siberian Husky
Karelsk Bjørnehund
Shiba Inu
Akita
Schæfer
Men sådan en lille fætter kunne sagtens bruges
Kleinspitz
Men jeg nøjes glad og gerne med at nusse andres hunde - og håber i mit stille sind, at min far skal have hund igen snart, så jeg kan leve hundedrømmen ud på den nemme måde :høhø:
[QUOTE=Ann K;738576]Jeg glemte helt en gammel drømmerace… som jeg har opgivet igen, da jeg simpelthen ikke bryder mig om den måde man idag har avlet på al den løse hud… Da jeg forelskede mi gi racen for ca 25 år siden var den langt mere moderat i sit udseende - og med et moget mere “heftigt” temperament…
Mastino Neapolitano… nedstammende fra de romerske molosser, oprindeligt en kamp- men især krigshund…
Noget helt helt andet end mine små lette og lynende intelligente sheltier, eller yndige jappere. :)[/QUOTE]
Jeg sad faktisk og tænkte at jeg godt nok faldt noget udenfor, med mine drømme racer herinde, for den største drøm er en Mastino…
De er simpelthen så utroligt lækre.
Og det går heldigvis den rette vej igen, med at få avlet medgørlige individer der ikke er alt for ekstreme i udseendet.
Desværre bliver den jo nok forbudt, den er jo stor og sårn…
Har lige luret at man på observationslisten har taget Dogue des Bordeux med, som er endnu en af mine drømmeracer, og det er da til at grine af, for den er faktisk så utroligt mild af sind, og en hund som man bør have mindst 2 af, for at de ikke savner selskab.
Ellers kan jeg såmænd snildt nøjes med en almindelig Mastiff, den er simpelthen for lækker…
Jeg har egentlig ikke lyst til at skulle have hund, da det ikke rigtig passer mig med alle de ture man skal gå med den og i alt slags vejr… Men hvis det endelig var, skulle det nok være en Jack Russell terrier, de er søde og frække.
Mine bedsteforældre havde verdens bedste hund… En Sheltie, som jeg voksede op sammen med i mine barndomsår… Jeg blev passet hos mine bedsteforældre, da der dengang ikke var garanteret vuggestue plads, og min mor kunne ikk få en til mig…
Han var verdens bedste ven og hund, og jeg har idag stadig mange gode minder om ham…
Så en Sheltie kommer helt sikkert til at bo her engang…
Her er et lille billede af mig og ham sammen… Har vel været en 5-6 år der…
Udover en Sheltie, er drømmen, en fransk bulldog og en King Charles Cavalier
[QUOTE=Silotte;738352]
Ellers ku’ jeg helt vildt godt tænke mig de der sjove små hunde som ligner en bunke garn. Lige nu kan jeg selvfølgelig slet ikke komme i tanke om hvad de hedder! [/QUOTE]
Kommondor DeineTierwelt Community der er nogle billeder her
eller en puli
En af dem du tænker på?
Min ønske hunde liste består af en: Newfoundlænder eller en Old english sheepdog. Min kærestes er en Rottweiler(familie linie) eller Kuvais. Heldigvis kan vi blive enige om dem så ender nok med en af dem:)
Jeg elsker corgien. Det er en sjov hund med et fantastisk temperament
Når Emma og Toffie ikke er mere, vil jeg sikkert gerne have en Corgi igen, men måske vil jeg overveje en lille shitzu :? Toffie er en Lhasa apso og de er også utroligt skønne
[QUOTE=baremig;738613]Jeg sad faktisk og tænkte at jeg godt nok faldt noget udenfor, med mine drømme racer herinde, for den største drøm er en Mastino…
De er simpelthen så utroligt lækre.
Og det går heldigvis den rette vej igen, med at få avlet medgørlige individer der ikke er alt for ekstreme i udseendet.
Desværre bliver den jo nok forbudt, den er jo stor og sårn…
[/QUOTE]
Det er så en af de racer, som jeg til nød kan forstå, at man medtager på forbudslisten… man skal nemlig ikke tage fejl - det ER en barsk køter!
Hvad det OGSÅ er, er en dejlig hund, som knýtter sig tæt ind til sin familie - hele familien, dvs også familiens øvrige dyr…
Og har man en gang haft fornøjelsen at lege sok med sådan en kæmpevovse, så glemmer man det aldrig igen
Note: I USA har stofforhandlere gennem flere år lavet en blandingshund af Pit Bull, Grand Danois og Mastinoen - kaldet Band Dog… Støder politet på den slags hunde under en razzia, skyder de først og spørger bagefter!!! De er ganske enkelt livsfarlige…
[QUOTE=Ann K;738635]
Note: I USA har stofforhandlere gennem flere år lavet en blandingshund af Pit Bull, Grand Danois og Mastinoen - kaldet Band Dog… Støder politet på den slags hunde under en razzia, skyder de først og spørger bagefter!!! De er ganske enkelt livsfarlige…[/QUOTE]
Nu er det så ikke for sjov en pitbull i MANGE år har været forbudt i dk for den ER ustabil. Men med det argument der er en grand danois jo også farlig…nej vel
En mastif, grand og pit ville OGSÅ være livsfarlig pga størrelsen. Alt stort med pitbull temperament er jo logisk nok livsfarligt.
Vivian… vi skal ikke diskutere Listehundene i denne tråd Der er masser af andre tråde herinde om det emne - hvor jeg meget klart har givet min mening til kende…
I mine øjne kan en hund ikke blive for stor og bamse-agtig, så en New Foundlænder eller en Berner Sennen ville jeg ikke have noget imod.
Det går så udelukkende på udseendet, aner ikke hvordan de racer er at live sammen med.
Hvis jeg skulle gå efter temperament, ville jeg få min venindes Americanske Bulldog klonet … Freja er den skønneste hund ever (men grim som bare pokker )
[QUOTE=GitteS;738337]Nu har vi jo haft nogle dejlige tråde om hvilke katte vi smug gør og drømmer lidt om, hvis man ikke tog helt så meget hensyn til den flok man allerede havde samt penge m.m
Så hvad siger I til en tråd med hunde.
Jeg ligger gerne ud og håber nogen har lyst til og lege med
Kunne godt tænke mig en lille corgie cardigan, gerne i merle eller brindle.
MVH
Gitte[/QUOTE]
Her har vi samme smag, kunne jeg tåle hunde, så kunne det godt være der havde boet en sådan her, er helt vild med dem, og deres store ører og små ben hihi ELLER en mops, de er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ søde
Store katte - store hunde hehe. Vi vil supergerne have en Leonberger, den passer til vores temp og det er en utrolig lækker bamse. http://leodania.dk/
En eller anden dag flytter der sådan en bamse ind - vi har snakket om at det må vente, til Sebastian selv kan gå hjem fra skole og lufte hund.