Hvilken race er den dejligste

jeg har indtil for få år siden kun haft huskatte, men da jeg fik en perser forærende var jeg slet ikke i tvivl om at det var “min race”…men kun til opdræt…husmisserne har jeg stadig, pt 16 af slagsen…og “kun” 7 fladnæser

Ja men jeg elsker misser og så vil jeg nok sige mit hjerte banker mest for huskatten.
Jeg elsker også min bengal, det er en sjov kat der giver så meget og kræver så meget.
Men huskatten med alle den variationer er bare så skøn.
Knus Elin, der er helt vild med striber og pletter;o))

-love-love-loveBriten!!! -love-love-love

Men dem i nævner er også skøøøønne, men ingen kan overbevise mig om andet end at Briten, nærmere bestemt MINE drenge, er de bedste i verden -tihi

Det der betyder allermest for mig er kattens personlighed -. jeg vil ha’ modspil og ikke katte der bare er til pynt.
Jeg var heldig den smukke, elegante abyssinier gav mig alt det jeg ikke gang vidste eksisterede.
Kors de er kloge, smarte, smukke og hammer irriterende nu og da:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;69434]Det der betyder allermest for mig er kattens personlighed -. jeg vil ha’ modspil og ikke katte der bare er til pynt.
Jeg var heldig den smukke, elegante abyssinier gav mig alt det jeg ikke gang vidste eksisterede.
Kors de er kloge, smarte, smukke og hammer irriterende nu og da:-)[/QUOTE]

Er du sikker på det ikke er en bengal du har, din lyder nøjagtig som min Leopold;o))

Knus Elin

Må man vælge en art? Okay - jeg vælger Felis catus:-)

Det skønne ved racekatte generelt er, at man ved sådan nogenlunde, hvad man får - og dermed kan man vælge den race, der passer bedst til én selv. Jeg ville aldrig trives med en stille kat, en kat med pelspleje og lign - men disse katte er så lige dét for andre - og hvor er det dog skønt.

Det skønne ved huskatte er så det modsatte - de er så dejlig uforudsigelige, hvilket også har sin charme.

Men jordens mest fantastiske katte er naturligvis mine abyssiniere :D-wehuu-wehuu

Jeg MÅ tilstå MCo’en er min favorit, men der skal ikke meget til for jeg besvimer over en Aby-“mus”, eller over en Somali-ditto, eller drukner i mit mundvand over den søøødeste lille Burmesermisling eller noget 4.
Om spynx’en er det ene eller andet…HUSK ALLE vore katte er spynx’er inde under pelsen…tænk over det -tihi

Brita

[quote=kamikaze;69502]Jeg MÅ tilstå MCo’en er min favorit, men der skal ikke meget til for jeg besvimer over en Aby-“mus”, eller over en Somali-ditto, eller drukner i mit mundvand over den søøødeste lille Burmesermisling eller noget 4.
Om spynx’en er det ene eller andet…HUSK ALLE vore katte er spynx’er inde under pelsen…tænk over det -tihi

Brita[/quote]

Det er nemlig rigtig…jeg har set Charlies spynx side -tihi

Jeg er ikke til frækheder, larm og ballade -uha…-tihi

…men jeg er til Ragdolls, Ragamuffins og den gamle type Perser -wehuu

Jeg må give Celina 100 % ret… Briten er bare helt vildt fantastisk!!!

Jeg er en smule snæversynet når det gælder min ynglings race -sorry , forstå mig ret jeg synes alle katte er smukke og fantastiske, meeeeen British shorthair er bare min yngling, alt hvad angår hvordan den ser ud, men også hvordan den er… Jeg elsker bare de store vamse-katte!!-wehuu
-likeit

[quote=kamikaze;69502].HUSK ALLE vore katte er spynx’er inde under pelsen…tænk over det -tihi

[/quote]

Ja og jeg så Leo som spynx i starten af året her- ikke et kønt syn. :smiley:

På et andet forum blev der for nylig spurgt om drømmekatten… altså hvilken kat, man går og drømmer om det skjulte…
Jeg har lidt svært ved at holde ud at skrive, så jeg nøjes med at kopiere mit svar fra det forum…

Jeg svigter aldrig mine skovsere!
Men egentlig fik jeg min drømmerace ind af døren for ca 7 år siden… nemlig en vildtfarvet abyssinier.
Siden er der kommet to nye drømmeracer til… nemlig en gnistrende sort Orientaler, typet, dog uden at være alt for ekstrem! Og en langhåret sort eller sortsmoke Selkirk Rex…

Og så har jeg en drømmeKAT… jeg er nemlig ikke interesseret i nogen andre katte fra denne race! Men Perligems Red DeLong aka Brian har på hele perserracens vegne sat solide potespor i min bevidsthed! (Gæt selv, hvem der har givet ham det for en perser så upassende kaldenavn!?! -tihi )

Næste kat her i huset bliver dog opfyldelsen af Jans drøm… en coon, TICAtype… helst en sorttabby hankastrat, men han ævler af og til om en tortiepige -rulleøjne … nu får vi se, hvad det bliver.

Jeg tror at min yndlingsrace er en tonkaneser - hvis I kender den?
Jeg er også vild med siameser, orientaler og balineser og orientalsk langhår samt Tyrkisk Angora.

Men MCOen er nu også min favorit. Og ragdoll - og Abyerne/Somalierne… og… ja!:slight_smile:

Men sådan hvis jeg skal se helt bort fra hvor skøn MCO er, så bliver det en tonkaneser

Knus

Hos mig er og bliver det racerne huskat og Norsk skovkat, men jeg kan lide alle katte.

Sphynxen har jo lidt pels:) Små dun er dækker kroppen. Kommer du på udstilling engang, vil jeg opfordrer dig til at finde en opdrætter der har sphynx med, de er så bløde og venlige (katten that is-høhø) Tror det fjerne alle dine fordomme, det gjorde det ved mig i hvert fald-thumbs

Yndlings race - det er svært, men coon har en helt speciel plads i mit hjerte

[QUOTE=~Prinsesse~;69623]Sphynxen har jo lidt pels:) Små dun er dækker kroppen. Kommer du på udstilling engang, vil jeg opfordrer dig til at finde en opdrætter der har sphynx med, de er så bløde og venlige (katten that is-høhø) Tror det fjerne alle dine fordomme, det gjorde det ved mig i hvert fald-thumbs
[/QUOTE]

Sphynxen er dejlig at røre ved, synes jeg. Man kan mærke kattens kropsvarme, som pelsen ellers tager på alle andre katte.
Men jeg vil nu ikke have en alligevel -tihi

[QUOTE=Vivi_Fletcher;69638]Sphynxen er dejlig at røre ved, synes jeg. Man kan mærke kattens kropsvarme, som pelsen ellers tager på alle andre katte.
Men jeg vil nu ikke have en alligevel -tihi[/QUOTE]

Jeg var også noget overrasket over hvor lækker den var at røre ved - så dejlig varm og på sin egen måde fluffy-høhø

Men man kunne høre fra opdrætters side, at hun havde været udsat for mange dumme og fordomsfulde spørgsmål:rolleyes:

Det sjoveste hun sagde var, jo flere rynker i panden, jo bedre-love

Hvis man må skrive om en drømmekat,så bliver det ikke en MCO igen,nej det bliver en Bengal-wehuu-wehuu-wehuu de er bare for smukke.

[QUOTE=~Prinsesse~;69644]Jeg var også noget overrasket over hvor lækker den var at røre ved - så dejlig varm og på sin egen måde fluffy-høhø

Men man kunne høre fra opdrætters side, at hun havde været udsat for mange dumme og fordomsfulde spørgsmål:rolleyes:

Det sjoveste hun sagde var, jo flere rynker i panden, jo bedre-love[/QUOTE]

Så skal du se en fertil han bagfra - en helt speciel oplevelse man aldrig glemmer:-)