Hvilken race er god med Briter

Hvilken race har i erfaringer med er gode til at gå sammen med Briter?
Vi vil på et tidspunkt gerne forøge en lille bitte smule -engel og så skal det jo være med en som racemæssigt vil være fornuftigt med vores Brita-brødre [bigloony]
Knus!

Her i huset har vi 1 BRI blandt skø’re KOR og bestemte RUS - han klarer sig fint :smiley: Jeg vil mene, at BRI går godt med dte meste - der er ikke så meget bøvl med BRI :slight_smile:
mvh Camilla

prøv at kontakte mai herindefra, hun har “forsket” en del i netop hvilke racer der er gode sammen med en brite

Klart jeg svarer …En brite :-)))))

Som I sikkert alle ved, så har jeg jo sølvbriter …Og denne variant er …øhhhhh noget mere livlig end de fuldfarvede. Jeg har solgt killinger til hjem hvor der i forvejen er Somalier, og det går fint.

er enig med alice,sølvbritter har lidt mere fart over feltet end de fuldfarvede.
og de kan gå sammen med stort set alt. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Vi havde Briter sammen med Somali. Det gik fint med Brite hannen som bestemte. Pigen kunne derimod ikke lide dem, men det var en pigeting og de drillede hende en del, og så blev hun gimpet. De er jo noget livligere end Briter. Men de levede alle sammen i fordragelighed. Da Brite hannen ikke var mere, så knyttede hunnen sig meget mere til de 2 somali ballademagere.

Hehe …
Jeg er nemlig blevet helt forelsket i røde missere og havde først tænkt på en rød Brite, men det har jeg aldrig set så ved ikke om det fås? -rulleøjne eller om man skulle over i andre racer for at få det… Jeg elsker MCO’er men tror jeg ville holde mig til en korthårskat selvom de er skøøøønne -forelsket

Men mine briter er jo hverken sølv eller fuldfarvede… :? Og er der forskel på temperamentet på en sølv brite og en fuldfarvet brite… ?? -uha

Er de mere livlige end fuldfarvede, også når de bliver voksne ?? Nu er jeg ikke så genial til sån noget genetik osv, men har pelsfarven betydning for graden af livlighed ? :?

Jeg tror at en Ragdoll og en Brite vil gå helt fint sammen -forelsket

Hos Ragdollen er der meget mere fart over feltet med de røde, hvor de brune og blå er alm Ragdoll-rolige. Om det så er fordi de rødhårede er mere “vilde”… -høhø -høhø -høhø

Sørme jo findes der røde briter …Endda nogle MEGET flotte eksemplarer. Min Gabby fik da tørre tæsk af en rød Brite engang hvor de to skulle dyste om at komme på scenen :slight_smile:

Er de mere livlige end fuldfarvede, også når de bliver voksne ?? Nu er jeg ikke så genial til sån noget genetik osv, men har pelsfarven betydning for graden af livlighed ? :?[/quote]

Ja MEGET mere livlige :-)) …Til tider ‘næsten’ irriterende livlige :-). To af mine killinger kom ud i hjem, hvor der i forvejen fandtes fuldfarvet ( blå ) briter, og jeg kan love dig, at de nye ejere blev overrasket. Og de satte fut i de lidt sindige fuldfarvede :slight_smile:

Prøv lige at se flokken her …Man smelter :slight_smile:
http://www.lochloyal.dk/britishshorthair/kattehoved.htm

Må man forresten det ??? …Altså sætte link ind til hjemmesider, ellers må I jo spanke mig :slight_smile:

Jeg tror at briter kan med de fleste. Har selv en huskat og en Selkirk, det går fint.

Min veninde har Somali sammen med og det går fint. Hun har haft Maine Coon før sammen med uden problemer.

Jeg har skam set fine røde briter på udstilling, kan bare ikke lige huske hvem der havde dem.

Jo det må man godt Alice, de fleste har links i deres banner iøvrigt :smiley:

Og sikken en kurvfuld, der er jo ben, haler og hoveder alle vegne. Hvor er de da søde -forelsket -forelsket -forelsket -forelsket

Er de mere livlige end fuldfarvede, også når de bliver voksne ?? Nu er jeg ikke så genial til sån noget genetik osv, men har pelsfarven betydning for graden af livlighed ? :?[/quote]

Ja MEGET mere livlige :-)) …Til tider ‘næsten’ irriterende livlige :-). To af mine killinger kom ud i hjem, hvor der i forvejen fandtes fuldfarvet ( blå ) briter, og jeg kan love dig, at de nye ejere blev overrasket. Og de satte fut i de lidt sindige fuldfarvede :slight_smile:

Prøv lige at se flokken her …Man smelter :slight_smile:
http://www.lochloyal.dk/britishshorthair/kattehoved.htm

Må man forresten det ??? …Altså sætte link ind til hjemmesider, ellers må I jo spanke mig :-)[/quote]

Åh nej da hvor er det skønt at se -love

Der hvor du har købt dine drengebriter…var der da en rød brite…Cordelia er rød, og en rigtig fin en af slagsen.

Der hvor du har købt dine drengebriter…var der da en rød brite…Cordelia er rød, og en rigtig fin en af slagsen.[/quote]

Nårh ja! -lyside Ihhh ja smukke Cordelia! Præcis som hende! Sån en rigtig lækker rød! -forelsket

Tja, nu er Cordelia jo herfra, og faktisk moster til en rød basse som søster Carmelia er mor til :smiley:
Du kan se dem her:
http://www.catpaws.dk/brikill.htm
http://www.catpaws.dk/brikill16ug.htm
Røde briter har forøvrigt et skønt temperament :slight_smile:
Hvis du vælger en anden race, jeg har f.eks. burmeser sammen med briterne, vil jeg foreslå du får to så de også har hinanden, som de to briter du har i forvejen.
Marina

Enig -thumbs

Jeg kan egt ikke komme i tanke om nogen racer, som en BRI ikke ville kunne gå sammen med -love -engel - deres adstadige, rolige og klippefaste sind gør dem meget nervefaste og gode at have i en flok -thumbs
mvh Camilla

Ih, det er da dejligt at høre om briterne. Det er nemlig nok den korthårs race jeg synes bedst om :slight_smile: