[QUOTE=Fieldstone;1108386]Det ser ud til, at lige meget hvad du vælger, er der en form for stivelse/ kulhydrat i. Majs, ris, korn eller kartoffel, ja sågar pasta… Hvad der er lettest for katten at optage, ved jeg ikke!?
Min går på bakken én gang om dagen, måske to… Og det er sjældent, jeg har problemer med løs mave.
Jeg er helt enig i, der i hvert fald ikke skal være sukker i foderet! Dog har jeg lagt mærke til, flere producenter bruger sukkerroe affald!
Så jeg synes, det er lidt en jungle 
Jeg ved ikke helt, hvad der skal til, før man betegner et foder som højprotein?
det har 30.5% råprotein og “Andel af kød eller animalsk protein: over 42,5% (på tør basis), andel af animalsk protein i samlede proteinindhold: over 85%”[/QUOTE]
Alt hvad der indeholder stivelse indeholder også sukker. Stivelse er nemlig opbygget af sukker (glucose) enheder.
Mht. protein-indholdet i dit foder så skal du kigge på tørstof-analysen, den oplyser om det reelle proteinindhold i foderet.
[QUOTE=Eife;1108387]Sanabelle er ikke højprotein, der skal man efter min mening over 40% råprotein for at snakke om 
Men hvis Sanabelle virker for dine katte, så anbefal da det!
Jeg vill hellere snakke om procenter end mærker dog. Altså et foder med mere end 30% protein, helst mere end 35% (og herhjemme over 40%), og et højt fedtindhold også (20% er det her, også til kastrater), og så masser af vådmad (uden sukker) og gerne noget råt som kyllingelår etc. :)[/QUOTE]
Jeg fodrer på samme måde, men som flere andre fortæller, så kig på katten og se hvad den trives med 
[QUOTE=Fieldstone;1108402]Ja du kan tro killingerne vil blive vænnet til alt! Og vil få anbefalinger med der går på lødigt tørfoder ad libitum, vådfoder med ekstra vand mindst to gange om dagen og så råt med ben nogle gange om ugen! 
Jeg har selv kun lige lært det dér med, man skal give rigeligt med vådt, da kattene ikke selv indtager nok væske… Det er derfor jeg også beder om hjælp til tørfoderet nu!
Kunne jeg fodre med Porta 21 grain free, havde jeg gjort det! Jeg har haft det før, og de er rigtig glade for det, men det går jo så ikke med tænderne
overvejer at købe deres killingevariant, så jeg har den og Sanabelle dental :)[/QUOTE]
Hvis kattene er glade for Porta 21 grain free så kan du jo godt stadigvæk give dem det, men blande fx. 50-50 af den og Sanabelle dental så de stadigvæk har noget at tygge på