Hvilken sofa?

Kort og godt: Hvilken sofa har I? :slight_smile:

Vores gamle lædersag fra Ikea trænger efterhånden til udskiftning, og vi overvejer at få én i stof… Men er det overhovedet muligt at holde sådan én pæn i et kattehjem? :thinking:

Hvad er jeres erfaring? Læder eller stof? Og er der noget, som er særligt godt? :slight_smile:

Søde Katia… lad være overhovedet at overveje stof… Du har Ilikethis kat :sunglasses::crazy_face::joy::heart:

3 Synes om

Vi har sofa i stof, og den holder fint :person_shrugging: Den er 5 år til efteråret.

Den skal støvsuges en gang om ugen, det er det.

Personligt synes jeg læder er træls at sidde i, så sådan en får vi ikke :tihi:

1 Synes om

Jeg har også en stofsofa som faktisk er en gammel Ikea sag jeg har købt brugt for 500 kr :wink:

Katte og sofaer er bare en udfordring, men en med stof som er tæt vævet og ikke sådan lige at trække tråde ud er i min erfaring det bedste.

Har haft en læder sofa, men hynderne blev fuldstændig splittet ad af små skarpe killingekløer.

@_DK_Sugieh hvordan klarer du at holde en lædersofa pæn, har du nogle staldtips?

2 Synes om

Kan man både have katte OG en pæn sofa??

Jeg har en gammel lædersofa, arvet fra min veninde … den var grim da jeg fik den og er blevet endnu grimmere her hos mig

3 Synes om

:wink: stof eller læder hmm hvad vil katten helst have og ligge i. Er det ikke dem der bruger den meste der skal bestemme :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Køb ægte læder som det første. Det er holdbart og det kan shines igen relativt enkelt med fedt og knofedt.
For det andet, så køb brugt ægte læder til det rum, hvor killingerne er :slightly_smiling_face: De har bare ikke samme respekt for tingene som nogle voksne måske har :crazy_face: og igen ægte læder er bare mere holdbart :+1:t2:

8 Synes om

Undskyld men

:rofl: :rofl:

Skal så siges engang har jeg været på besøg ved en der havde hvidt gulvtæppe, hvide gardiner til gulvet, hvide møbler med hvide puder på og stole hvidt stof betræk, hjørnesofa i hvidt læder, og to sofa med lænestole til i hvidt plyds stof betræk. Og de have 3 norske skov katte der have kattelem fra en dør i stuen til friløb i have og køkken have og en mark til dyr.
Der var ikke en beskidt støv fnug, jeg forstår det stadig ikke, jeg var der på en regnvejrsdag, jeg så kattene der kom ind :crazy_face: de var slet ikke rene
Hun sagde bare hun gik en lille omgang med en klud hvert anden dag

Jeg forstår det stadig ikke

Med venlig hilsen beimis ejer

7 Synes om

Jada, det kan man. Jeg synes da min sofa er pæn. :ok:

Men indrømmet, jeg har næsten altid et tæppe af en eller anden slags liggende på siddefladen, da stoffet på sofaen ikke kan tages af, og jeg vil helst have noget man kan vaske når det trænger.

6 Synes om

Nøj en smuk sofa :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Tak jeg er selv vild med den, så meget at jeg er i gang med at reparere den og lave den lidt om, så den kan holde mange år endnu. Indtil videre har jeg haft den i 14 år.

2 Synes om

3 år med Guliver….

Køb læder!

7 Synes om

Se lige bort fra at den faktisk trænger til en tur med knofedt :wink:
Sofaen er købt brugt for 1000,- den er af fed ægte læder, og de skader på billedet, er de eneste den har.
Den står i lillestuen, hvor den til nu har taget fra, fra 4 kuld :slightly_smiling_face:
Og… det er faktisk Sugieh, der bærer det meste af skylden, hun vil bare ikke helt indrømme det :smile:

Edit: bræk er også lettere at håndtere på læder :wink:

6 Synes om

Jeg ved faktisk ikke om det var ægte læder den jeg havde, men tak for rådet.

Mit hus er ikke så stort at killinger har en stue for sig selv, så sofa skal kunne klare både killinger og voksne

2 Synes om

Microfiber er vores erfaring er det der holder sig pænest med kattekløer, det bliver så bare nusset at se på efter en 5-10 år, hvis man sidder meget med bar hud (armlæn f.eks.). Tilstrækkeligt tætvævet stof går også, men der bliver rykket noget ud.

1 Synes om

Vi har en læderlook sofa i den store stue. Den var ret ny, da jeg lærte Lars at kende. (6år siden) Den er lige til at kyle ud.
Katterally over ryglæn kan ikke reppes, fordi det i bund og grund er plastisk materiale.
Vores drømmesofaer koster 36 af de lange, fordi det skal være læder, så vi køber også brugt til den store stue.
På DBA kan man finde lækre møbler til under det halve, og det er godt nok til os :blush:

3 Synes om

Hvor ser det godt ud Ea :wehu:

Den der kat i hjørnet kan vel ikke ødelægge meget :tihi: - hvor stammer den fra, synes jeg kender det der let fornærmede udtryk :never:

1 Synes om

Jeg tror også placering betyder rigtigt meget - ligesom med senge og karadsetræer.

Muffe kan fx ikke lade ryggen på lænestolen være, og sofaen i havestuen skal dø… Men han rør ikke den store sofa.

4 Synes om

Jeg er så enig, her har vi også sofa i ægte læder som er købt brugt og de holder super også til killinger der holder fræs i stuen

1 Synes om

Jeg har stof sofa og køber brugt når jeg trænger til en ny fordi misserne bruger den som kredsetræ. Når jeg syntes det bliver for slemt med løse tråde klipper jeg dem af. Jeg har bevidst valgt stof da jeg ikke kan lide at sidde i læder og da jeg havde læder blev det også flået af misserne så jeg kunne klippe løse stumper af ind i mellem.
Her er min sidste nye brugte sofa som jeg fik får få måneder siden.

3 Synes om