Hvilket ord?

:pote::pote::pote:

Hvilket ord reagerer din kat/katte altid på ?

Her hos os er det ordet fisker - det virker hver gang.

Selvom Silke ligger under to tæpper og sover noget så dejligt - så skal jeg bare sige lidt stille ud i stuen :

Nå… men det kunne da være at man skulle have sig lidt fisker

Før jeg når at blinke, står hun på gulvet med små søvnige øjne og skriger og hyler - for hun elsker fisker - som er tun i vand - og som hun får ca. 1 gang i måneden.

:pote::pote::pote:

Tykke Berta reagerer hver gang nogen siger BASSE - så kommer hun pænt -høhø

:wehuu::wehuu::wehuu:

ååååååååååååååååååååååååååååååååååårh

Her i huset skal man bare tænke på en kylling i fryseren, så står Leopold der omgående. Han holder øje med den mens den tør op, tjekker jævnligt om den ikke snart er klar til at komme i gryden. Når den så begynder at dufte dejlig, så klapper han måsen i gulvet og fortæller for ca hvert kvarter, at nu er den altså ved at være færdig.
Han er også meget meget hjælpsom, når kødet skal pilles fra benene.
Knus Elin

Siges KYLLE med høj skinger stemme kommer 3/4 afbanden fræsende for fulde gardiner.
MUS ved en del også hvad betyder.
Ska’ vi ind og putte er også gode kodeord og skal du ud og tis’ (de kan gå selv hele vejen) med det er sommetider vigtigt at følges ad :tihi:
Lyden af mikroovnen der startes er også et kodeord og de minutter den arbejder sidder man trooolig på køkken bordet og venter. Jeg BURDE tage et billede en dag…køkkenbordet er usynligt :ups:
Lyden af et køleskab der åbnes er også kodeord og et tallerken der tages ud af skabet OG sættes på køkkenbordet er ligeledes startskudet til et-eller-andet-godt/givtigt.
Kommer gemamlen hjem løftes der end ikke et øjnbryn, kommer jeg hjem sidder der 482625435475856473456 misser og venter ved bagdøren så jeg næsten ikke kan komme ind. Det handler om de forbinder MIG med ritualer…læs: gufgivning som er morgen, eftermiddag og aften. De dage jeg har aftenvagt dog KUN morgen og aften.
Idag har den stået på vådfoder OG kyller…iaften skal vi have fisk -dans

[quote=Leopolds mor;158517]Her i huset skal man bare tænke på en kylling i fryseren, så står Leopold der omgående. Han holder øje med den mens den tør op, tjekker jævnligt om den ikke snart er klar til at komme i gryden. Når den så begynder at dufte dejlig, så klapper han måsen i gulvet og fortæller for ca hvert kvarter, at nu er den altså ved at være færdig.
Han er også meget meget hjælpsom, når kødet skal pilles fra benene.
Knus Elin[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu:

Sådan noget kan jeg sleeeet ikke stå for - hvor er det skønt, Elin.

:slight_smile:

Her er det næsten ligesom hos Brita.

Hvis vi siger “kyllinger” på en bestemt måde - det behøver ikke være højt, så vågner Ochta og Olav af selv den dybeste søvn og er klar.
En overgnag var det så slemt, at Ochta forbandt lyden af microovnen, der blev åbnet og lyden af terassedøren i køkkenet med kyllinger.

[quote=kamikaze;158522]Siges KYLLE med høj skinger stemme kommer 3/4 afbanden fræsende for fulde gardiner.
MUS ved en del også hvad betyder.
Ska’ vi ind og putte er også gode kodeord og skal du ud og tis’ (de kan gå selv hele vejen) med det er sommetider vigtigt at følges ad :tihi:
Lyden af mikroovnen der startes er også et kodeord og de minutter den arbejder sidder man trooolig på køkken bordet og venter. Jeg BURDE tage et billede en dag…køkkenbordet er usynligt :ups:
Lyden af et køleskab der åbnes er også kodeord og et tallerken der tages ud af skabet OG sættes på køkkenbordet er ligeledes startskudet til et-eller-andet-godt/givtigt.
Kommer gemamlen hjem løftes der end ikke et øjnbryn, kommer jeg hjem sidder der 482625435475856473456 misser og venter ved bagdøren så jeg næsten ikke kan komme ind.
Det handler om de forbinder MIG med ritualer…læs: gufgivning som er morgen, eftermiddag og aften. De dage jeg har aftenvagt dog KUN morgen og aften.
Idag har den stået på vådfoder OG kyller…iaften skal vi have fisk -dans[/quote]

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Hvor er det bare herlig læsning…og ja tak !

Vi vil da godt se billeder…

-engel

[quote=Miff;158524]Her er det næsten ligesom hos Brita.

Hvis vi siger “kyllinger” på en bestemt måde - det behøver ikke være højt, så vågner Ochta og Olav af selv den dybeste søvn og er klar.
En overgnag var det så slemt, at Ochta forbandt lyden af microovnen, der blev åbnet og lyden af terassedøren i køkkenet med kyllinger.[/quote]

-høhø-høhø-høhø-høhø

Ja, de er ski ikke helt uden evner - det er bare så sjovt at læse jeres historier - sidder her og morer mig noget så dejligt.

:ok:

Åååååhhh… -LOL

Her i huset er det klangen fra en ganske bestemt slags underkopper, der sætter gang i køkkenbevogtningen med øjne så store som tekopper! Leise ved udmærket, at når der findes underkopper frem og varmes vand, så er der lunt vådfoder i farvandet :savle:

Gia er ligeglad med alt vådfoder, hun er en værre diva. Men har det skortet på hendes favorit-tørkost, så står hun med forpoterne oppe på sofa-armlænet (vender ud mod køkkenet) og hyler iv-iv-iv-iv-iv! RC Fit 32 må man altså have, synes hun :savle:

Jeg behøver ikke sige noget. Jeg skal bare gå ud i køkkenet og fluks er der 3 hjælpere der gerne går i vejen :tihi:

Altså…nu er jeg jo nødt til at afsløre vores helt unikke om meget barnlige kodesprog herhjemme -høhø

Her reageres der altid på ordet gufmamse - som selvfølgelig står får alt der ikke er tørfoder i den store fællesskål.

Et andet - og lignende ord - der giver god respons er pipmamse…det er de der store madpakker med vinger der flyver rundt udenfor mine stuevinduer :tihi:

Og så reagerer de alle på deres navne - sådan cirka 95% af gangene :ups:

Hvoer er det nogle dygtige katte :smiley:

Her hjemme reagerer Bamse på “mad” og så stiller han sig ved sit madskab.
“skal vi ud?” det betyder at vi skal en tur på altanen, men den bliver ikke brugt lige nu for Basil er for lille og såskal den hegnes ind inden han skal der ud!

Nu er Basil jo meget ny her hjemme, men opdrætter har lært ham godt op, for han kommer på “kom” (selvfølgelig :D) og når vi siger nej til noget han ikke må stopper han med det samme.

Bamse reagere jo også på: Sit, læg, pote, snude, op, vær sød og rolig fordi jeg klikkertræner med ham.

Kom lige i tanker om at Devi også har en lyd hun reagerer på - ligegyldigt hvor hun er i lejligheden og hvad hun laver.

Jeg skal bare røre ved hendes sele på dens knag i entreen, så kommer hun flyvende og vandrer hvileløst - og meget klagende - frem og tilbage foran yderdøren, så skal vi nemlig ud og gå tur :thumbup:

Ord, samtlige katte ALTID reagerer på, er
Hvor er de stakkels Suuuultne, suuultne … suuuultne

Bitte, bitte, bitte har samme virkning!

Og så er de sædvanlige lyde som poset, der knitrer, skabsdøre, der åbnes, osv. osv.

[quote=MiSi;158613]Åååååhhh… -LOL

Her i huset er det klangen fra en ganske bestemt slags underkopper, der sætter gang i køkkenbevogtningen med øjne så store som tekopper! Leise ved udmærket, at når der findes underkopper frem og varmes vand, så er der lunt vådfoder i farvandet :savle:

Gia er ligeglad med alt vådfoder, hun er en værre diva. Men har det skortet på hendes favorit-tørkost, så står hun med forpoterne oppe på sofa-armlænet (vender ud mod køkkenet) og hyler iv-iv-iv-iv-iv! RC Fit 32 må man altså have, synes hun :savle:[/quote]

-høhø-høhø-høhø

Det er bare så kært :wehuu: - de skal nok få fortalt, hvad de ønsker…

-LOL-LOL

Ja, er det ikke bare hyggeligt ?

Tænk, hvis man ikke hele tiden skulle holde øje med, hvor man træder - hvor ville det da være kedeligt.

:wehuu:

[quote=Gizzemissen;158619]Altså…nu er jeg jo nødt til at afsløre vores helt unikke om meget barnlige kodesprog herhjemme -høhø

Her reageres der altid på ordet gufmamse - som selvfølgelig står får alt der ikke er tørfoder i den store fællesskål.

Et andet - og lignende ord - der giver god respons er pipmamse…det er de der store madpakker med vinger der flyver rundt udenfor mine stuevinduer :tihi:

Og så reagerer de alle på deres navne - sådan cirka 95% af gangene :ups:
[/quote]

-høhø-høhø

Jeg elsker barnligt kodesprog :ok::ok: her S-T-A-V-E-S ordet GUFFER og FISKER, for els går sirenen i gang.

:wehuu:

[quote=Bamse;158640]Hvoer er det nogle dygtige katte :smiley:

Her hjemme reagerer Bamse på “mad” og så stiller han sig ved sit madskab.
“skal vi ud?” det betyder at vi skal en tur på altanen, men den bliver ikke brugt lige nu for Basil er for lille og såskal den hegnes ind inden han skal der ud!

Nu er Basil jo meget ny her hjemme, men opdrætter har lært ham godt op, for han kommer på “kom” (selvfølgelig :D) og når vi siger nej til noget han ikke må stopper han med det samme.

Bamse reagere jo også på: Sit, læg, pote, snude, op, vær sød og rolig fordi jeg klikkertræner med ham.[/quote]

:ok::ok::ok:

Hold da op en masse Bamse kan - jeg vil oz prøve klikkertræning med min næste kat - for de kan langt mere end vi tror - og så er det herlig måde at aktivere/stimulere dem - for stimuli, det skal de bare have.

:wehuu:

[quote=Gizzemissen;158661]Kom lige i tanker om at Devi også har en lyd hun reagerer på - ligegyldigt hvor hun er i lejligheden og hvad hun laver.

Jeg skal bare røre ved hendes sele på dens knag i entreen, så kommer hun flyvende og vandrer hvileløst - og meget klagende - frem og tilbage foran yderdøren, så skal vi nemlig ud og gå tur :thumbup:[/quote]

:wehuu:

Ej, hvor lyder det hyggeligt - det er skønt som de kan huske alt det gode, vi gør med dem.

:slight_smile: