Hvilket tørfoder fodre i med?

1/3 Orijen m. kylling, 1/3 Acana med fisk og 1/3 RC Young Neutered Male (vi købte 3 kg med fra Inges Kattehjem, da vi hentede kattene d. 1/12-13, da det var det, de havde fået dér). Desuden har jeg en 2 kgs pose Porta 21 Grain Free liggende og så har jeg købt prøveposer af alle 6 Wildcat varianter fra det sted, som hmm linker til - den med hest er allerede væk. På længere sigt tror jeg bare at det bliver Orijen, da det er den der lader til at have de bedste ingredienser (og vi har råd til den - ellers ville det blive Porta 21 GF), men jeg shopper lige rundt og danner mig et overblik over, hvad de kan lide - det hele er dog kornfrit bortset fra RC’en. De får 60-70% vådt og lidt råt, så tørfoder holder læææænge. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve Power of Nature, da den kun indeholder 3% kulhydrater.

Basisfoder: RC steriliseret young male. Har i en periode været et Animonda vom Feinsten foder, men det kan de absolut ikke lide, så går tilbage til RC-varianten
Blandes op med: Applaws, Orijen, Taste of the wild, Acana, Porta21 grain free, Porta 21 Finest cats heaven

Skal snarest prøves i større målestok, da prøver virkelig har været et hit: Perfect fit Diva, Wildcat, Four Friends shiny coat og en anden Four Friends variant som jeg ikke kan huske

Frederik forsøges kørt over på tørfoder til kronisk nyresyge katte, men han er SÅ kræsen og det er lidt et problem. Af samme årsag får han stort set kun vådfoder pt.

Vådfoder: LUX, bozita, smilla, en enkelt whiskasvariant som er ganske fornuftig mht. indhold, Applaws og derudover meget blandet landhandel.

Tørfoder (ad libitum): I MANGE år Arion adult og large breed - både til indekattene og vildmisserne.
Dåsemad: kun LUX fra Aldi
Derudover: daggamle kyllinger + alt muligt andet lige fra ost til boller i karry :slight_smile:

Acana + Taste of the Wild + Eukanuba + div. prøver.

Men deres kost består især af vådfoder = for øjeblikket kun Lux.

Lige nu: RC Exigent 42, men havde du spurgt for et par dage siden, havde svaret være Sanabelle Grain Free.
Vi ha tidligere brugt mange andre kvalitetsmærker, det eneste vores katte ikke har fungeret særligt godt på har været Iams adult.

Sparta får alt som er på tilbud :wink:
Hun trives :slight_smile: Aldrig dårlig mave, spiser alt med glæde :slight_smile:
I disse dage står det på kingsmoor. Ellers holder jeg mig normalt til Porta, Arion eller som sidste gang Smilla. Jeg aner ikke om smilla er et godt foder, men Sparta elskede det :slight_smile:

her bruges der: Porta 21 Feline Finest Adoult og Porta 21 Holistic med Kylling og sød kartoffel.

Her har vi opdelt spisning…

Jack får som grundfoder Feline Porta 21 Grainfree og det bliver så blandet op med det han har vundet og forskelligt Nobby ikke har kunne tåle :slight_smile:
Mavekatten Nobby er lige nu på RC Gastro Intestinal…

Men det er virkeligt begrænset, hvor meget tørkost de spiser, efter vi oppede deres vådfoder :slight_smile:

Som grundfoder får de en blanding af Orijen med fisk, Applaws med kylling og Almo nature rouge label med and. Derudover bestiller jeg lidt forskelligt fra zooplus i mindre poser for at der er noget variation - som regel det der er tilbud på/trial packs - og hvis jeg har zoopluspoint, der skal bruges så ender det tit med det tørfoder jeg kan få for dem. De andre mærker jeg har købt har f.eks. været Acana og Taste of the wild.

Hills Feline Adult Oral Care og Hills Feline Sterilised Cat Young Adult blandet sammen. Efter at være skiftet til det er Oedipus’ ånde blevet bedre og begge katte er i rigtig pæn form.
De får så også vådfoder 1-2 gange om dagen og det skifter mellem LUX og Bozita.

som tørfoder får de lige nu hills adult - og skal så have blandet lidt eukanuba i det, for det giver lige lidt ekstra til pelsen :slight_smile:

Elvis får Smilla tørfoder - skifter mellem de 3 smagsvarianter. :slight_smile:

her hos os får de to sorte Royal Canin Fit32 og så får den sidste Royal Canin British. Og utroligt nok så vælger de (næsten) altid det, der er bestemt for dem. Det er da faktisk meget godt gået synes jeg

RC og Hill’s dyrlægeserier og James Wellbeloved indtil jeg når til bunds i den sidste 10-kilos sæk :slight_smile:

Hill’s, Iams, Pro plan, Animonda, sanabelle.

Tørkost får de ligenu FP21
og våd Lux og Applaws

[QUOTE=MissHoumann;1158461]Simpelt spørgsmål…

Når i giver tørfoder, hvilket mærke?? :)[/QUOTE]

Mine fik kingsmoor killing, men det kan deres mave ikke så godt fungere på… Så nu får de RC killing og med pet balance medica og en lille smugle kingsmoor, vi er ved nedtrapning af foderet…

Jeg overvejer at de skal have RC hairball, fordi de ikke kaster hårboller op, men nogle gange skal til at kaste op, men uden der kommet noget… Jeg er ikke så stor fan af de kornfrie produkter… Jeg har fodret med orijen også… Ontario var vi også på og det var jeg faktisk rigtig glad for, jeg overvejer om de skal have det igen…

Af vådfoder får mine bare whiskas i gele… De får et brev om dagen også har de fri adgang til tørkost og vand. De drikker meget vand og det hele fungere nu rimelig godt :slight_smile:

Mine små er jo ikke så gammel endnu, men de har nogle små sarte maver…

Som tørfoder bruger vi Sanabelle, da de er de eneste der med sikkerhed siger at de ikke bruger laks i deres foder. Vores sølver får noget mere rufisme hvis vi fodre med foder med laks tilsat, og det har de rigeligt af i forvejen:thumbdown: Derudover har vi tidligere kæmpet med at en af vores katte havde en del allergi, men hun kan heldigvis tåle dette foder.

Som vådfoder bruger vi lidt forskelligt købe mad, men udover det laver jeg selv nogle “milkshake” med fisk, kylling og hvad jeg ellers har. Det er noget mere vådt end det man køber, men hvis kattene får lov at vælge vil helst have det vi selv kokkerere:)

[QUOTE=Ginaby;1160612]Som tørfoder bruger vi Sanabelle, da de er de eneste der med sikkerhed siger at de ikke bruger laks i deres foder. Vores sølver får noget mere rufisme hvis vi fodre med foder med laks tilsat, og det har de rigeligt af i forvejen:thumbdown: Derudover har vi tidligere kæmpet med at en af vores katte havde en del allergi, men hun kan heldigvis tåle dette foder.

Som vådfoder bruger vi lidt forskelligt købe mad, men udover det laver jeg selv nogle “milkshake” med fisk, kylling og hvad jeg ellers har[/QUOTE]

Har du kigget på den jeg foder med Wildcat den opfylder mange af de ting du savner

Nej det har jeg ikke, men må nok også tilstå at jeg ikke tør skifte nu hvor vi endelig har fundet et foder der fungere for alle kattene:) Men mange tak for forslaget det vil helt sikkert blive prøvet på et tidspunkt:thumbup: