HVIS I kun måtte beholde 1 kat, kan I svare?

Uh jamen Gud forbyde det skulle ske, men det må i såkaldt være min Delle der endte som alene kat, dette fordi jeg ikke kan forestille mig en dag uden hende og fordi både Bubbles og Kitty elsker hinandens selskab, så ville håbe de kunne følges i ny familie

det ville ganske enkelt ikke ske for jeg ville ALDRIG kunne tilgive mig selv for dem jeg valgte fra…

det er meget simpelt - jeg ville finde en løsning - koste hvad det ville… det andet ville jeg ikke kunne leve med…

Jeg synes godt nok, der er mange, der prøver at knibe sig udenom spørgsmålet… Snyd! :stuck_out_tongue:

snyd måske - men faktum er - jeg ville ikke kunne… jeg ville dø inden i og det ville jeg aldrig gøre… jeg ville ofre hvad som helst for at beholde dem

Der er ting her i livet, jeg trods alt kan gå på kompromis med - men at lade en burmeser bo alene er ikke én af dem, så hvis jeg virkelig skulle stå i situationen er det faktisk ret nemt, for så ville jeg ikke beholde nogen!

Der er ikke nogen af mine nuværende katte, der ikke ville kunne “tåle” en omplacering og jeg ville derfor sørge for at finde gode hjem til dem alle - gerne med mindst én af deres nuværende venner som sambo.

Jeg ville nok beholde Kenya, der er den yngste. Hun er meget knyttet til mig, og samtidig lidt uden for flokken, dvs. ikke knyttet til de andre katte.
Som Mette siger, kan man dårligt beholde en burmeser som enekat, og de to andre skovkatte har aldrig været særlig knyttet til mig. Vi har faktisk snakket om, om Ditte skal have Aurora med, når hun engang flytter hjemmefra, men det er nok ikke så realistisk at hun kommer til at have et katteegnet liv de første år. Som ung studerende er boligsituationen sjældent optimal i forhold til at holde husdyr, og ofte er man heller ikke så meget hjemme.

Og derfor svarer jeg heller ikke… for hvem skulle jeg ikke længere leve sammen med?

Nemlig. :slight_smile:

I skrivende stund har jeg “kun” en kat boende, nemlig min dejlige dreng Smokey. Smokey vadede direkte ind i mit hjerte da jeg så ham første gang, og jeg var slet ikke i tvivl om at det skulle være ham der skulle med mig hjem. Og som sagt så gjort!

Selvom han engang imellem driver mig lidt til vanvid fordi han nogen gange prøver grænser af, så er han mit livs lys, han kan redde hele dagen bare ved at kigge på mig. Han er ubeskrivelig uundværlig for mig!

Min nye kat, Cooper har allerede taget verden og mig med storm. Jeg så ham da han var intet mindre end sølle 12 timer gammel. Han lå roligt og uden at pive i min hånd da jeg tog ham op så allerede der var jeg solgt til ham (og til resten af kuldet naturligvis selvom jeg oprindelig gerne ville have haft Leo, men e nu absolut lykkelig for at det er Cooper der skal være min anden følgesvend og Smokey’s legkammerat).

Hvem jeg ville beholde? Umiddelbart vil jeg helst ikke udtale mig om det, og det er ikke for at snyde mig uden om spørgsmålet, men jeg fordi jeg ikke har Cooper i eget hjem endnu.

Men som alle andre ville jeg kæmpe med næb og klør og alt andet muligt og umuligt for at beholde begge mine drenge, og ellers ville ejg høre min familie ad om det er muligt at man kunne lave en midlertidig ordning så jeg ikke helt og fuldstændigt skulle af med en af dem.

Heldigvis ved min familie hvor utrolig meget mine dyr de betyder for mig, og de ved at mine dyr både er og var som børn for mig. De betyder ALT for mig og dyrene (og her især hestene) har reddet mig ud af mange skidte situationer. Især min gamle hest Sultan (som Smokey med sit andet navn er opkaldt efter: Smokey Sultan)

Mange tak fordi I deler.:slight_smile:

Ingen tvivl om det ville være en utrolig slem beslutning at tage, men for nogle mennesker bliver det en nødvendig beslutning…og der eksisterer skilssmisse-misser…

Anyway, håber vi alle aldrig nogensinde kommer i sådan en situation - og for nogle der allerede har prøvet: en gang er nok…

[QUOTE=Apollo;876111]Mange tak fordi I deler.:slight_smile:

Ingen tvivl om det ville være en utrolig slem beslutning at tage, men for nogle mennesker bliver det en nødvendig beslutning…og der eksisterer skilssmisse-misser…

Anyway, håber vi alle aldrig nogensinde kommer i sådan en situation - og for nogle der allerede har prøvet: en gang er nok…[/QUOTE]

mine er skilsmisse misser :slight_smile:

og jeg ville været gået af med alt for at få dem… at han så var kommet af med genitalierne i processen er en mindre detalje, men jeg havde fået dem hvis han havde villet have dem…

nu var han så fornuftig og gav mig misserne uden videre… man han havde tabt hvis han bare havde tænkt tanken

Whiskey er min soulmate, min hjertekat og mit et og alt… Men han kan ikke undvære Ziggy.
Ziggy den lille bandit, han kunne måske godt bo alene… Men han ville savne de andre.
Tikko… Tja, måske han kunne være alenekat? Men han er så glad for Whiskey og Ziggy og deres drengestreger.
Kitten ville fungere fint som alenekat! Men hende ville Søren sikkert have…
Pixie er så ny endnu. Men meget meget speciel, og hun vil ikke kunne passe ind i de fleste hjem…

Jeg har lovet dem alle, at det her er deres sidste hjem. Så jeg ville med tungt hjerte gå til dyrlægen med hele flokken og sige farvel. Hårdt, ja. Men mit hjerte ville bløde, hvis jeg skulle skille mine drenge. Og mine tøser er bare for gimpede af natur begge to til at jeg ville kunne omplacere dem med god samvittighed.

Så jeg ville aflive dem. Og tude et helt år bagefter!

Det spørgsmål kan jeg slet ikke svare på. Situationen ville være …utænkelig. Jeg ville finde en løsning, uanset hvad det ville koste…

Mine 2 nuværende katte er mine, jeg har købt og betalt dem…men da jeg for mange år siden blev skilt fra min mand, havde vi 5 katte og 1 hund.
Jeg beholdt dem allesammen, det var slet ikke til diskussion, selvom min ex var meget glad for kattene…

Skulle det blive en skilsmisse, ville det være mig der skulle have begge katte, uanset hvad. Og det ville jeg også få uden diskusion… Det er MINE katte :slight_smile:

Hellere en skilsmisse end at undvære en af kattene…

Ej, det sagde jeg ikke :ups: :klapper:

[QUOTE=Baileyhusmis;876318]Hellere en skilsmisse end at undvære en af kattene…

Ej, det sagde jeg ikke :ups: :klapper:[/QUOTE]

det sagde jeg også til ham da han spurgte… jeg kunne ikke få mig selv til at lyve…

du er ikke alene :lol:

[QUOTE=Baileyhusmis;876318]Skulle det blive en skilsmisse, ville det være mig der skulle have begge katte, uanset hvad. Og det ville jeg også få uden diskusion… Det er MINE katte :slight_smile:

Hellere en skilsmisse end at undvære en af kattene…

Ej, det sagde jeg ikke :ups: :klapper:[/QUOTE]

Og skulle jeg så vælge mellem kattene, ville jeg sende Balou ned til min mor. Dels for at kunne se ham stadig. Hun har nemlig også hans bror, og vi har mange gange talt om at det kunne være sjovt at se den sammen, da de er så ens :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;876321]det sagde jeg også til ham da han spurgte… jeg kunne ikke få mig selv til at lyve…

du er ikke alene :lol:[/QUOTE]

Det er jeg glad for, det forventede jeg nu heller ikke herinde :ok:

[QUOTE=Apollo;874848]hej

Til os med mange mislinger: Kan I svare på hvem er jeres favorit og hvorfor? Måske er det et svært spørgsmål for mange, da vi ikke vil gøre forskel på mislingerne. Men HVIS der skulle opstå et dilemma hvor I kun måtte beholde EN kat, hvem ville det være og hvorfor??[/QUOTE]

Jeg står næsten i situationen lige nu hvor min dispensation til en ekstra kat er udløbet og jeg har fået afslag på forlængelse. Så min boligorganisation kræver rent faktisk at jeg aktivt fravælger en af mine 3 katte - og det hverken kan eller vil jeg. Jeg kan for øvrigt heller ikke nævne en favorit, de er alle tre favoritter på hver deres præmisser. Var jeg blevet spurgt for tre år siden havde jeg til gengæld ikke været i tvivl om favoritspørgsmålet, så havde jeg svaret Gizmo. Men stadig ville jeg ikke kunne fravælge nogen fremfor andre.

[QUOTE=DK Lindvig;874942]Åh det ville godt nok være et rædselsscenarie - et sandt mareridt.

Det minder mig om filmen Sophies choice. Dér hvor hun står og skal vælge mellem sine 2 børn, hvilket der skal leve, og hvilket der skal dø :ked::ked:[/QUOTE]

Det var lige præcis den scene jeg brugte for at forklare mit forhold til mine katte da jeg besøgte den lokale lejerforening i sidste uge for at bede dem om at hjælpe mig. Og det virkede tilsyneladende, de er i hvert fald gået ind i min sag :slight_smile:

kan I svare?
nej… så simpelt kan det svares, men uddyber lidt alligevel…

for jeg troede det var simpelt nok - at jeg ville vælge Yasha, fordi han ikke ville håndtere end omplacering ret godt og at jeg faktisk tror at Unni rimelig “sorgløst” ville kunne finde ud at komme ud i en ny flok og familie…
men en ting er kattene - en anden ting er mig selv… (og Yasha!)
For hverken jeg (… eller Yasha) vil undvære Unni - Basta! :slight_smile: Hun “fylder” nu så meget med hendes helt fantastiske lille katte-personlighed, at hun altid har en fast plads herhjemme sammen med mig og Yasha! :slight_smile:

Jeg er heldigvis “bare mig selv og dyrene” - og bor et sted, hvor kattene må være… ingen mand eller kvinde skal komme og fortælle mig, at de ikke skal være i mit liv - for de kom nu en gang først! :slight_smile:

så nej - jeg kan ikke svare hvem jeg ville vælge - for jeg kan ikke fravælge…

Puha, jeg ville heller ikke kunne vælge. De er allesammen fantastiske på hver sin måde. Og Phumba er Andreas kat, Ozzy er Mandens kat og Stevie og efterhånden Adelie har valgt Alex som “du er vel nok dejlig-menneske”
Ib… er Ib. han elsker alle og alle elsker selvfølgelig Ib.

Så Ib selvfølgelig speciel - han er jo Ib. Men det ville være så synd for ham (og for alle siatalere) at være alene, så derfor er det alligevel ikke en løsning.

SKULLE jeg absolut vælge en, måtte det blive Ib. Men så ville jeg sørge for at få de andre omplaceret til et sted hvor jeg kunne se dem så tit jeg ville. Helst lige inde hos naboen eller sådan noget :slight_smile: