HVIS I kun måtte beholde 1 kat, kan I svare?

[QUOTE=PiaB;876384]
så nej - jeg kan ikke svare hvem jeg ville vælge - for jeg kan ikke fravælge…[/QUOTE]

Det der var lige sagens kerne! For et valg indebærer jo netop et fravalg. Og hvordan kan man fravælge nogen af sine børn? (uanset om de børn har pels eller ej)

May eller Diego. Alle de andre er gode velfungerende tilpasningsdygtige katte, der sagtens kunne trives i nye hjem. May er i ekstrem grad MORS kat, og det er først efter at vi har boet sammen i 2½ år at Casper faktisk må røre hende, og hun er stadig ikke altid helt tryg ved det. Diego kunne i hans personlighed sagtens flytte et andet sted hen, men med de skavanker han har, især blærebetændelserne, hvor han bare stopper SÅ akut, er det virkelig de færreste jeg ville turde overlade ham til. Og i øvrigt det færreste jeg vil videregive den “byrde” til :slight_smile:

[QUOTE=Gizzemissen;876334]Jeg står næsten i situationen lige nu hvor min dispensation til en ekstra kat er udløbet og jeg har fået afslag på forlængelse. Så min boligorganisation kræver rent faktisk at jeg aktivt fravælger en af mine 3 katte - og det hverken kan eller vil jeg. Jeg kan for øvrigt heller ikke nævne en favorit, de er alle tre favoritter på hver deres præmisser. Var jeg blevet spurgt for tre år siden havde jeg til gengæld ikke været i tvivl om favoritspørgsmålet, så havde jeg svaret Gizmo. Men stadig ville jeg ikke kunne fravælge nogen fremfor andre.

Det var lige præcis den scene jeg brugte for at forklare mit forhold til mine katte da jeg besøgte den lokale lejerforening i sidste uge for at bede dem om at hjælpe mig. Og det virkede tilsyneladende, de er i hvert fald gået ind i min sag :)[/QUOTE]

Er det Randers Lejerforening der hjælper dig. Hvis ja, så er du i gode hænder.

Dit boligselskab burde have givet dig dispensation, til du mistede en af kattene og havde det antal man må have.

Hvis din situation ikke er ændret fra sidste ansøgning, hvor du fik tilladelsen, så har de ingen begrundelse for at give afslag nu.
En grund til afslag kunne fx være, at der var klager over dine katte, men så skal det dokumenteres.

hmmmmm, jeg ved godt en retssag koster penge, men jeg ville tage den, hvis de fastholder deres afslag, om ikke andet, så går der et par år…

Begrundelsen for en retssag skal være, at de ikke har “en ny situation”, så deres afslag er ubegrundet.

Jeg arbejdede i 70’erne og 80’erne i Vesterbro Lejerforening, ulønnet i min fritid, det var dog ikke sager i boligselskaber, vi kørte for medlemmerne.

Det var huslejenævnssager om lejeforhøjelser, manglende vedligeholdelse. osv, hele Lejeloven og Boligreguleringsloven var vores arbejdsområde…
Vi fik skovlen under samtlige bolighajer på Vesterbro og Frederiksberg, mange gik fallit, advokaten der administrerede den ejendom jeg boede i, begik selvmord da vi meldte ham til politiet for bedrageri…

Du skal ikke give op Tina…lad lejerforeningen hjælpe dig…

Men i øvrigt så er det her svar givet ud fra betragtningerne om hvilke katte, der ville kunne klare hvad, for jeg vil heller aldrig komme i den situation som beskrevet, at det er ydre omstændigheder, der gør det. Jeg vil i hvert fald gøre ALT jeg kunne for ikke at gøre det, også overtræde nogle regler… Dog er det jo levende dyr, og man kunne derfor komme i en situation, hvor man er nødt til at gøre det for kattens/kattenes bedste :slight_smile:

Det er Randers Lejerforening ja, og til forskel fra mit første besøg derinde for 1½ måneds tid siden, føler jeg mig godt tilpas med den advokatfuldmægtige der nu hjælper mig.

Lige præcis en af de ting jeg argumenterer for og som Lejerforeningen også har noteret sig.

Eneste ændringer er at jeg startede med 4 katte hvoraf de to blev dispenseret til og en faldt så fra næsten lige efter dispensationen blev givet. Jeg har overholdt alle de krav de har stillet til mig og også dem jeg har stillet til mig selv i min oprindelige ansøgning og der har ikke været klager i de to år. Så jeg håber…

Indtil videre har jeg i hvert fald ingen planer om at give mig, for jeg mener helt bestemt at jeg har fat i noget her og administrationsselskabet har dummet sig. Så må vi se om det bliver et langvarigt tovtrækkeri eller det er hurtigt overstået. Nok har jeg en svag psyke med diverse problemer, men mine katte…dem kæmper jeg på uanset om overskuddet er der eller ej.

Selvom Maria kun har været en del af familien siden starten af maj, tror jeg faktisk ikke at jeg ville kunne vælge mellem hende og Piv. De hører ligesom begge to til her…

den er godtnok meget svær at svare på den der, for begge vores katte er lige dejlige på hver deres måde, men hvis det virkelig kom dertil at vi skulle af med en af dem ville det nok blive gaia vi måtte tage afsked med. puha jeg får helt ondt bare ved tanken. det sker bare aldrig:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Jeg ville - med blødende hjerte - se på, hvem der ville have sværest ved en omplacering. Og beholde den kat. Men hvem… det håber jeg ikke jeg skal finde ud af.
Tullen er den eneste, der ikke er en tilbagelkøbsret på :slem: :stuck_out_tongue: … men Creamy hader forandringer i ekstrem grad, hun går i sort bare en kat har været ude af huset og hos dyrlægen… og hun kunne måske godt trives som enekat. Måske… det håber jeg virkelig aldrig jeg skal ud i at finde ud af… :ked: :blegne:

Nej, jeg kan ikke vælge.

Jeg har været i situationen at skulle vælge.
Ikke hvilken kat jeg skulle af med, men om min gamle Mismusskulle blive eller med mig :slight_smile:
Hun var godt 10 år dengang og hun blev hos min ex.
Det var så hårdt at vælge til hendes bedste, og jeg savner hende stadig. Selvom jeg ved hun har det godt :slight_smile:

Efter det, har jeg valgt at jeg ALDRIG mere kommer i den situation, at jeg skal vælge nogle fra :slight_smile:

Ingen tvivl i sindet - Teddy. Min lille sære baby-kat på 3 år.

Orientalerne ville jeg aldrig byde at være alenekatte. Men de kunne blive midlertidigt omplaceret indtil at jeg kunne få mine pelsbørn tilbage. Jeg har flere venner og familie som ville ELSKE hvis de fik lov at passe dem.

Vil aldrig i livet kunne vælge i en sådan situation - eneste jeg kan er at kigge ud over mig eget ego hvis en kat viser tydeligt at den ikke trives i min flok. Men skille mig af med en kat pga. jeg har lavet møg i mit eget liv, den er ikke så nem og som andre skriver så ville jeg selv gøre alt hvad jeg kan for at finde en bolig hvor jeg må have dem med mig :slight_smile:

Mine to MCOer flytter aldrig… Vi har en lang historie, og jeg har kæmpet for Tara i tre år. Nanoq er min soulmate, og de må aldrig skilles.

Eddie og Fie må aldrig skilles - de er bedste venner. Jeg håber heller aldrig jeg kommer i en situation, hvor jeg skulle af med dem. Fie kunne sagtens skifte hjem, hvis hun ikke trivedes her som kastrat, men så ville Eddie savne hende, og jeg ham… Sikke et rod! Det er mit indtryk, at Eddie er meget knyttet til mig og så Elin. Andre tror jeg ikke han ville synes om at flytte til - men det er jo også kun en tanke - heldigvis ikke relevant. Jeg ville være knust, for jeg har altid drømt om sådan en kat som ham :smiley:

Tip skal jo flytte… det er med stor sorg. Men jeg skylder ham det. Og Smilla skal jo også… Hun søger stadig hjem efter at Norge, der skulle have haft hende er sprunget fra af personlige årsager i opdrættet…

Jeg har jo en gammel huskat og to unge siatalere - og eftersom at ingen af siatalerne nogensinde ville kunne trives som alenekat, så måtte det blive dem, der skulle omplaceres - sammen!

Og så skulle gamle Artemis blive hos mig. På trods af, at hun nok ikke har langt igen. Jeg har i øvrigt også lovet hende, at jeg ville passe på hende resten af hendes liv. Sådan et løfte kan man jo ikke bryde… :slight_smile: :hjerte:

jeg skylder måske at fortælle hvorfor det skulle være gaia vi skulle af med.
ganske enkelt fordi hun er den sidst ankommende, men den situation kommer bare aldrig aldrig siger jeg bare.
omvendt er trixie jo osse en ældre kat, så hvis det blev langt ude i fremtiden og hun var blevet en gammel kat så var det nok hende vi tog afsked med

En næsten utænkelig tanke…
Hvis jeg skulle vælge, måtte jeg vælge at beholde Bastian., selvom Isis er min soulmate. Bastian kan ikke omplaceres, hvorimod Isis ret nemt ville kunne plantes om. Men det kommer nu aldrig til at blive aktuelt - med mindre jeg selv stiller træskoene. Men så er situationen jo en helt anden,

Jeg har ikke svært ved at vælge: Aslan er den af bamserne jeg aldrig kan skille mig af med.

Aslan er vores kat, han bryder sig ikke om fremmede, han er psykisk skrøblig og vil hverken fysisk eller psykisk kunne klare en flytning. Vi har også kæmpet så meget sammen at han er og bliver mit hjertes brite.

Kaplan vil komme ind til min datter og svigersøn.

Milak og Nanok - de to skønne basser vil trives hvor som helst, sammen eller hver for sig…

Selvom jeg elsker alle mine 3 katte er der ingen tvilv hos mig hvis jeg skulle gå fra 3 til 1. Det er helt klart min huskat Juno, hun er den mest frække og sødeste kat, og så er hun korthåret, de 2 andre er norske skovkatte.
Men at det er Juno jeg ville beholde er fordi hun er mit hjertebarn, jeg er totalt vild med hende.

Jeg tror og håber aldrig, at jeg kommer i den situation, hvor jeg skal vælge mellem Nikita og Robin. :ked:

Nikita er jo en halvgammel pige, så hun skal under ingen omstændigheder omplaceres - det kunne Robin bedre, ung som han er.

Men hold op, hvor ville det gøre ondt at skulle sige farvel til ham - bare tanken får næsten tårene til at bryde frem :ked:

Han er bare så dejlig, når han kommer og putter og lægger sit lille hoved helt ind til min hals, mens han spinder på livet løs :hjerte: