Hvis man ikk kan komme af med sine katte?

[quote=Mona Jensen;227064]Jeg synes ikke, at du behøver tage den fornærmede mine på :S

Du kunne jo selv oplyse - hvorfor du ikke kan have dine katte mere.
Det synes jeg ville være en god idé -

Jeg tror, at det giver større forståelse. :slight_smile:
Dit indlæg virker også meget kontant på mig.[/quote]

Det var skam ikk fordi jeg er fornærmet, nærmere fordi jeg bliver ked af det…
Og jeg synes ikk jeg behøver fortælle en flok fremmede mennesker grunden da det er noget personligt…
Hvis man meget gerne vil vide kan man jo spørge i en privat besked…

Og jeg er ked af hvis det virkede meget kontant, det var nu ikk meningen

[QUOTE=BitterSweet;227067]Det var skam ikk fordi jeg er fornærmet, nærmere fordi jeg bliver ked af det…
Og jeg synes ikk jeg behøver fortælle en flok fremmede mennesker grunden da det er noget personligt…
Hvis man meget gerne vil vide kan man jo spørge i en privat besked…

Og jeg er ked af hvis det virkede meget kontant, det var nu ikk meningen[/QUOTE]

Jeg syntes mere det ligner tendens til dårlig samvittighed.

Når det er sagt er det meget svært i øjeblikket at komme af med katte, der er alt for mange, desværre.

Jeg har forstået det ikke har noget hastværk - men så forstår jeg faktisk slet ikke tråden, haster det ikke kan kattene vel blive i deres trygge rammer?

Du kan jo også risikere du ikke kan finde et hjem - så bliver der noget helt andet både du og sin samvittighed skal bearbejde.

[quote=Lis Dahlstrøm;227073]Jeg syntes mere det ligner tendens til dårlig samvittighed.

Når det er sagt er det meget svært i øjeblikket at komme af med katte, der er alt for mange, desværre.

Jeg har forstået det ikke har noget hastværk - men så forstår jeg faktisk slet ikke tråden, haster det ikke kan kattene vil blive i deres trygge rammer?

Du kan jo også risikere du ikke kan finde et hjem - så bliver der noget helt andet både du og sin samvittighed skal bearbejde.[/quote]

Selvfølgelig har jeg da dårlig samvittighed, jeg det da pisse dårligt over jeg skal af med dem, da jeg er rigtig glad for dem…
Hvem ville ikk have dårlig samvittighed over det?
Og det hjælper jo ikk ligefrem når så mange herinde stikker til mig.

Og hvis jeg ikk finder et hjem så beholder jeg dem selvfølgelig, jeg ved ikk hva du hentyder til? Tror du jeg vil aflive dem eller hva?

[QUOTE=BitterSweet;227076]
Og hvis jeg ikk finder et hjem så beholder jeg dem selvfølgelig, jeg ved ikk hva du hentyder til? Tror du jeg vil aflive dem eller hva?[/QUOTE]

Hvorfor har du så oprettet denne tråd?

Gider du ikk være sød at lade være med at køre på mig?
Jeg har svaret på det samme spørgsmål 100 gange nu…
Jeg vil gerne vide hva mulighederne er, men hvis der ikk er nogen så må jeg jo beholde dem… Længere er den ikk…

[quote=BitterSweet;227078]Gider du ikk være sød at lade være med at køre på mig?
Jeg har svaret på det samme spørgsmål 100 gange nu…
Jeg vil gerne vide hva mulighederne er, men hvis der ikk er nogen så må jeg jo beholde dem… Længere er den ikk…[/quote]

Et venligt spørgsmål :slight_smile:

Hvorfor skal du af med dem - når du kan beholde dem :?
Det lyder besynderligt.

[quote=Mona Jensen;227093]Et venligt spørgsmål :slight_smile:

Hvorfor skal du af med dem - når du kan beholde dem :?
Det lyder besynderligt.[/quote]

Jeg skal af med dem af personlioge grunde, og det ville klart være bedst for kattene at komme et andet sted hen, men hvis jeg ikk kan komme af med dem så går det alligevel. Det vil bare ikk være det bedste for kattene.

Og jeg kan godt fornemme du ikk mente det særlig venligt, når du skriver det er besyndeligt…

Og skal det virkelig være nødvendigt at samtlige brugere på kattegale skal kunne høre om mine personlige problemer, det kan jeg ikk se nogen grund til

Absolut ikke - men derfor bliver du også nødt til at læse hvorfor der undres.

BitterSweet, jeg synes du beskylder rigtig mange for at være efter dig, fordi der bliver stillet nogle spørgsmål.
Fair nok, at du ikke vil svare, men har du overvejet om der rent faktisk kunne være en mulighed for, at nogle her prøver at hjælpe dig og egentlig slet ikke er efter dig?

Videregav dit link i går til en ung pige, der søger et par katte … det begynder jeg så småt at fortryde, med den opførsel du lægger for dagen.

[quote=BitterSweet;227101]Jeg skal af med dem af personlioge grunde, og det ville klart være bedst for kattene at komme et andet sted hen, men hvis jeg ikk kan komme af med dem så går det alligevel. Det vil bare ikk være det bedste for kattene.

Og jeg kan godt fornemme du ikk mente det særlig venligt, når du skriver det er besyndeligt…[/quote]

Det gjorde jeg faktisk. :slight_smile:

Når jeg skriver, at jeg finder det besynderligt - så er det, fordi jeg ikke
forstå, hvad dit formål er med denne tråd. (Ordet besynderlig er et af nuancerne i sproget)

[quote=Vivi_Fletcher;227105]BitterSweet, jeg synes du beskylder rigtig mange for at være efter dig, fordi der bliver stillet nogle spørgsmål.
Fair nok, at du ikke vil svare, men har du overvejet om der rent faktisk kunne være en mulighed for, at nogle her prøver at hjælpe dig og egentlig slet ikke er efter dig?

Videregav dit link i går til en ung pige, der søger et par katte … det begynder jeg så småt at fortryde, med den opførsel du lægger for dagen.[/quote]

Jeg er ked af hvis jeg virker sur men jeg forstår bare ikk hvorfor der skal stilles spørgsmålstegn hele tiden ved det jeg gør… Hvorfor kan i ikke tror på det gode i folk, det er altså ikk alle der vil deres katte det værste…

Men nu føler jeg næsten jeg er nødt til at fortælle om hvorfor jeg skal af med dem da jeg tror alle misforstår mig…
Jeg synes jo ikk det er noget der vedkommer alle, men altså det må jeg jo tage med…
Men sagen er den at jeg har en fødselsdepression (eller nej ikk helt sådan som man normalt kender den), men jeg har snakket med min læge og han kan godt se jeg ikk har det godt…
Jeg har kun “kræfter” og overskud til at tage mig af babyen, jeg kan ikke engang få gjort rent…
Kattene blir aldrig nusset eller snakket med, og jeg synes det er vildt synd for dem. Jeg har ingen anelse om hvornår jeg får det bedre igen, og når man mand kommer hjem fra arbejde er han nødt til at aflaste mig, så han kan heller ikk lege med kattene og nusse dem…

De har det jo ikk dårligt og kan godt være her, men det er bestemt ikk optimalt, og jeg synes det er enormt uoverskueligt at skulle tage mig af 2 legesyge katte når jeg dårligt nok kan overskue at gå i bad…

Vi har prøvet at spørge familie, venner og gjort stort set alt hva vi kan for at de får et hjem hos nogen vi kender, for at vi stadig kan have kontakt til kattene, men der er ingen der kan tage dem :frowning:

Og ja så må i kalde mig ond, men her mener jeg altså min søn kommer i første række, selvom jeg elsker kattene utroligt højt…

Og undskyld hvis jeg har svaret nogen grimt, men det er altså ikk nemt for mig det her… Og jeg har i forvejen et selvværd lig nul.

Håber det hele giver mere mening nu…

[quote=BitterSweet;227113]Jeg er ked af hvis jeg virker sur men jeg forstår bare ikk hvorfor der skal stilles spørgsmålstegn hele tiden ved det jeg gør… Hvorfor kan i ikke tror på det gode i folk, det er altså ikk alle der vil deres katte det værste…

Men nu føler jeg næsten jeg er nødt til at fortælle om hvorfor jeg skal af med dem da jeg tror alle misforstår mig…
Jeg synes jo ikk det er noget der vedkommer alle, men altså det må jeg jo tage med…
Men sagen er den at jeg har en fødselsdepression (eller nej ikk helt sådan som man normalt kender den), men jeg har snakket med min læge og han kan godt se jeg ikk har det godt…
Jeg har kun “kræfter” og overskud til at tage mig af babyen, jeg kan ikke engang få gjort rent…
Kattene blir aldrig nusset eller snakket med, og jeg synes det er vildt synd for dem. Jeg har ingen anelse om hvornår jeg får det bedre igen, og når man mand kommer hjem fra arbejde er han nødt til at aflaste mig, så han kan heller ikk lege med kattene og nusse dem…

De har det jo ikk dårligt og kan godt være her, men det er bestemt ikk optimalt, og jeg synes det er enormt uoverskueligt at skulle tage mig af 2 legesyge katte når jeg dårligt nok kan overskue at gå i bad…

Vi har prøvet at spørge familie, venner og gjort stort set alt hva vi kan for at de får et hjem hos nogen vi kender, for at vi stadig kan have kontakt til kattene, men der er ingen der kan tage dem :frowning:

Og ja så må i kalde mig ond, men her mener jeg altså min søn kommer i første række, selvom jeg elsker kattene utroligt højt…

Og undskyld hvis jeg har svaret nogen grimt, men det er altså ikk nemt for mig det her… Og jeg har i forvejen et selvværd lig nul.

Håber det hele giver mere mening nu…[/quote]
Hvis lægen ikke har gjort det endnu, så få ham til at tage en blodprøve og måle din blodprocent. Det kan være du mangler blod.

Det kan være det giver dig mere energi. Det lød også mystisk for mig første gang jeg hørte det, men tro mig, bare forlang af få taget din blodprocent hos din læge, hvis det ikke allerede er gjort. :slight_smile:

http://www.netpatient.dk/anaemi.htm

Og dit stofskifte. Se her: http://www.thyreoidea.dk/cgi-all/index.pl?side-3-09.htm

[QUOTE=BitterSweet;227113]Jeg er ked af hvis jeg virker sur men jeg forstår bare ikk hvorfor der skal stilles spørgsmålstegn hele tiden ved det jeg gør… Hvorfor kan i ikke tror på det gode i folk, det er altså ikk alle der vil deres katte det værste…
[/QUOTE]

For mig virker det mere som om du misforstår os andre end omvendt :slight_smile:

Ingen har jo stillet spørgsmålstegn ved, at du skal af med dine katte - det kan jeg i hvert fald ikke se?
Men flere, mig selv inkl., har stillet spørgsmålstegn ved, hvorfor det skal gå så stærkt :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;227141]For mig virker det mere som om du misforstår os andre end omvendt :slight_smile:

Ingen har jo stillet spørgsmålstegn ved, at du skal af med dine katte - det kan jeg i hvert fald ikke se?
Men flere, mig selv inkl., har stillet spørgsmålstegn ved, hvorfor det skal gå så stærkt :-)[/quote]
Vivi, jeg synes Bittersweet har forklaret at kattene bliver hos hende indtil et godt nyt sted er fundet.

Hun prøver bare at være forudseende.

Jeg synes nu også Bittersweet har forklaret mere end rigeligt, hvorfor hun vælger som hun gør. Det er meget personligt og sikkert ret svært at skrive om, så måske skal der ikke graves mere i det??? Der er ikke nogen grund til at sparke til folk, der allerede ligger ned…hvis du spørger mig.

Det kan jo også sagtens være at kattene alligevel har det fint hos dig, selvom du ikke kan nusse dem så meget lige for tiden.

Der kommer jo snart nye forsyninger af nusseenergi til når ens børn bliver lidt ældre… :slight_smile:

Jeg forstår det også som at Bittersweet er i gang med at tjekke alle mulighederne. Det ville jeg også gøre i den situation.

Og Bittersweet, god bedring til dig :slight_smile:

mvh. tina

Nå, nu kan jeg altså ikke holde mund længere.

Jeg forstår ikke det der med at man skal af med kattene fordi de ikke har det optimalt, men man beholder dem bare hvis ikke man finder noget???

Altså enten eller.

Enten tager man det hensyn til sine katte at man når man ikke selv mener de har det godt nok hos én, så finder man nyt hjem til dem i en fart, eller også afliver man dem.

Det der med at sidde bagefter og trække lidt i land, med at de jo bare kan blive???

Jamen altså helledusseda.
Enten kan man have dem, eller også kan man ikke.

Og hvis man helt seriøst mener de skal væk, så bør man måske lægge en lidt venligere attitude for dagen når folk forsøger at hjælpe…

Men her er et tilbud.

I kan aflevere kattene her…

Jeg vil ikke give noget for dem, for jeg mener faktisk at jeg gør dig en tjeneste ved at aftage dem.

Her får de masser af legekammerater, de vil blive fodret “efter alle kunstens regler”, de kan komme ud i en have.

Men det er langt i skal transportere dem…

[quote=Sheer;227136]Hvis lægen ikke har gjort det endnu, så få ham til at tage en blodprøve og måle din blodprocent. Det kan være du mangler blod.

Det kan være det giver dig mere energi. Det lød også mystisk for mig første gang jeg hørte det, men tro mig, bare forlang af få taget din blodprocent hos din læge, hvis det ikke allerede er gjort. :slight_smile:

http://www.netpatient.dk/anaemi.htm

Og dit stofskifte. Se her: http://www.thyreoidea.dk/cgi-all/index.pl?side-3-09.htm[/quote]

Kan være jeg skal få tjekket min blodprocent så :slight_smile:
Har i forvejen for lavt stofskifte men er i behandling for det, så det burde ikk genere så meget, men selvfølgelig gør det at jeg er mere træt.

Tak for det :slight_smile: