Hvis man ikk kan komme af med sine katte?

[quote=alleos7;227148]Nå, nu kan jeg altså ikke holde mund længere.

Jeg forstår ikke det der med at man skal af med kattene fordi de ikke har det optimalt, men man beholder dem bare hvis ikke man finder noget???

Altså enten eller.

Enten tager man det hensyn til sine katte at man når man ikke selv mener de har det godt nok hos én, så finder man nyt hjem til dem i en fart, eller også afliver man dem.

Det der med at sidde bagefter og trække lidt i land, med at de jo bare kan blive???

Jamen altså helledusseda.
Enten kan man have dem, eller også kan man ikke.

Og hvis man helt seriøst mener de skal væk, så bør man måske lægge en lidt venligere attitude for dagen når folk forsøger at hjælpe…

Men her er et tilbud.

I kan aflevere kattene her…

Jeg vil ikke give noget for dem, for jeg mener faktisk at jeg gør dig en tjeneste ved at aftage dem.

Her får de masser af legekammerater, de vil blive fodret “efter alle kunstens regler”, de kan komme ud i en have.

Men det er langt i skal transportere dem…[/quote]

Jeg trækker overhovedet ikk i land, jeg siger bare at vi nok skal klare den men at det ikk er optimalt…
Og hvorfor sku jeg aflive 2 raske katte?

Og nej tak til dit tilbud, har godt nok ikk lyst til at aflevere mine katte hos dig når du skriver det på den måde…

Og som jeg skrev før, så er der en grund til jeg svarede folk som jeg gjorde, har da i det mindste sagt undskyld…

Det ville også være en god idè at få tjekket for d-vitamin-mangel
MAANGE danskere går rundt og mangler d-vitamin
Mange flere end man har troet og nu hvor man har fundet ud af problemet faktisk er langt større end antaget har medicinalfabrikanterne lavet en d-vitaminpille.
Jeg fik mit tjekket sidste efterår…det skal så vidt jeg husker ligge mellem 60 og 120…mit var 27 -what…så tro da fanden jeg var træt.
Nu spiser jeg en d-vitaminpille hver dag og jeg fik mit tal tjekket her i juni…nu er det 64 og dermed ok.
Skynd dig til doktormanden…og få tjekket dit d.vitamintal og de andre foreslående :ok:

[quote=kamikaze;227155]Det ville også være en god idè at få tjekket for d-vitamin-mangel
MAANGE danskere går rundt og mangler d-vitamin
Mange flere end man har troet og nu hvor man har fundet ud af problemet faktisk er langt større end antaget har medicinalfabrikanterne lavet en d-vitaminpille.
Jeg fik mit tjekket sidste efterår…det skal så vidt jeg husker ligge mellem 60 og 120…mit var 27 -what…så tro da fanden jeg var træt.
Nu spiser jeg en d-vitaminpille hver dag og jeg fik mit tal tjekket her i juni…nu er det 64 og dermed ok.
Skynd dig til doktormanden…og få tjekket dit d.vitamintal og de andre foreslående :ok:[/quote]

Jeg tager en D-vitamin pille hver dag for jeg har en masse tilbage fra da jeg var gravid, så tror heller ikk det kan være det, men det var et godt forslag :slight_smile:
Men vil da helt sikkert gå til lægen og få tjekket min blodprocent…

[QUOTE=BitterSweet;227152]
Og nej tak til dit tilbud, har godt nok ikk lyst til at aflevere mine katte hos dig når du skriver det på den måde…

…[/QUOTE]

Det kunne du nu ellers roligt have gjort - men dit valg.

Det var også et super fint tilbud, men når jeg lige har skrevet at jeg ikk har det særlig godt og der så blir skrevet på den åde så blir jeg enormt ked af det… Der sættes jo tvivl omkring mine hensigter…
Men jeg er da sikker på alleos ville give mine katte et skønt hjem…

Jeg beklager meget hvis nogen synes jeg er grov, jeg skal nok prøve at svare på en anden måde, jeg er bare ikk særlig god til at formulere mig når jeg føler at nogen er efter mig…
Jeg ved godt i siger at det er i ikke, men sådan føler jeg det.
Sorry

Selvom du spiser en d-vitaminpille hver dag ER det ikke sikkert din krop optager den.
Prøv at Google d-vitaminmangel og læs mere om problemet…det er noget der ligner en folkesygdom.efterhånden.
Mange får for lidt i maden og for lidt sol…jeg er åbenbart en af dem :tihi:
Måske jeg skulle tage gulvvaskene udendørs OG ligeledes min symaskine :klapper:

[quote=BitterSweet;227157]Jeg tager en D-vitamin pille hver dag for jeg har en masse tilbage fra da jeg var gravid, så tror heller ikk det kan være det, men det var et godt forslag :slight_smile:
Men vil da helt sikkert gå til lægen og få tjekket min blodprocent…[/quote]

Jeg ville nu nok få det tjekket alligevel, hvis du alligevel skal have tjekket blodprocenten. Det er jo et stik uanset hvad :slight_smile: Nyere undersøgelser viser faktisk at rigtig mange har brug for langt højere dosis af D-vit. end de der er anbefalet fra sundhedsstyrelsen for at opretholde et normalt niveau af vit. D. Og når du så oveni har været gravid, ja så kunne depoterne godt være for lave.

Og som sagt, når du alligevel skal have nålen i armen, så få da lige taget den med det samme. Faktisk ville jeg nok vælge at tage en såkaldt “anæmi-pakke”, som inkl. jern og B-12 osv. Men det har din egen læge ganske sikkert styr på :slight_smile:

[quote=Marsini;227167]Jeg ville nu nok få det tjekket alligevel, hvis du alligevel skal have tjekket blodprocenten. Det er jo et stik uanset hvad :slight_smile: Nyere undersøgelser viser faktisk at rigtig mange har brug for langt højere dosis af D-vit. end de der er anbefalet fra sundhedsstyrelsen for at opretholde et normalt niveau af vit. D. Og når du så oveni har været gravid, ja så kunne depoterne godt være for lave.

Og som sagt, når du alligevel skal have nålen i armen, så få da lige taget den med det samme. Faktisk ville jeg nok vælge at tage en såkaldt “anæmi-pakke”, som inkl. jern og B-12 osv. Men det har din egen læge ganske sikkert styr på :)[/quote]

Ja det vil jeg da gøre, skal alligevel have tjekket mit stofskifte når min læges sommerferie er slut om nogen uger, så der vil jeg bede ham kigge på det…
Jeg er så vant til blodprøver alligevel, så det rør mig ikk :slight_smile:

Vil lige fortælle jer at jeg har sendt alleos7 en undskyldning og vi snakker om at hun måske tager kattene, så nu må vi se hvad der sker…

Tak til alle jer der har skrevet :slight_smile:

Sikke et flot tilbud fra Dorte! Det ville jeg fluks tage imod. Som du kan se har jeg en voksen huskat (kastrat) til salg også - og har haft det lææææææææææææææææææææææææææænge

Min nabo var tæt på at tage ham, men flere ting gik galt - blandt andet så han mine to killinger og faldt for at få en killing (POKKERS) - og så gør de gamle ejere, at Thomas har bedst af at rejse lidt længere væk, så børnene fra familien ikke kan genere ham mere (Dumme kat går hen til dem til trods for tidligere negative oplevelser! Han er SÅ RAR altså…).

Alligevel tog jeg to killinger ind - heldigvis har de fundet verdens bedste hjem nu, men jeg gjorde det med den viden, at der var risiko for at brænde inde med dem.

Kuld, hitter og voksne, som jeg vil hjælpe tages derfor altid kun ind, hvis jeg har mulighed for at beholde, hvis dagen vil, at ingen henvender sig. Ja det er surt, men bare klø på med annoncerne - en dag står det rette hjem der pludseligt.

Ganske som jeg er sikker på, at det en dag vil gøre til søde Thomas.

KH

[quote=lenschow;227184]Sikke et flot tilbud fra Dorte! Det ville jeg fluks tage imod.

KH[/quote]

Ja det er rigtig flot af hende…
Så må vi se om vi kan låne en bil et sted, men vi skal nok finde ud af det…

Hvor bor Dorte henne af?
Udover ved siden af hendes nabo, og overfor genboen? :slight_smile:

// Martin

Jeg mener det er i Sønderjylland et sted…

[quote=DaneX;227187]Hvor bor Dorte henne af?
Udover ved siden af hendes nabo, og overfor genboen? :slight_smile:

// Martin[/quote]

Hun har skrevet Sønderjylland til mig, men ved ikk hvor mere præcist

Okay. Det er jo fordi jeg kører fra København til Vestjylland enten den 7. august om aftenen eller meget tidligt den 8. august.

Så kunne jeg godt have dem med over, hvis der er transportkasser til dem.

// Martin

[QUOTE=DaneX;227192]Okay. Det er jo fordi jeg kører fra København til Vestjylland enten den 7. august om aftenen eller meget tidligt den 8. august.

Så kunne jeg godt have dem med over, hvis der er transportkasser til dem.

// Martin[/QUOTE]

Du er da bare for dejlig - det er Dorte også:-)

[quote=DaneX;227192]Okay. Det er jo fordi jeg kører fra København til Vestjylland enten den 7. august om aftenen eller meget tidligt den 8. august.

Så kunne jeg godt have dem med over, hvis der er transportkasser til dem.

// Martin[/quote]

Hold da op et flot tilbud, det må jeg nok sige :slight_smile:
Jamen jeg har kun 1 transportkasse faktisk, men så må jeg købe en til ellers kan det være vi kan låne en…

Men nu skal vi selvfølgelig lige se om det blir aktuelt og om det hele er okay med Dorte…

Men rigtig flotte tilbud både dorte og DaneX er kommet med :slight_smile:

Ellers har jeg to tomme transportkasser, som jeg nok alligevel skal have med til Jylland, da det ser ud til, at jeg får mine to prinser med hjem i den weekend.

Det går nok, da de kommer til at lugte lidt af andre katte inden prinserne skal i dem.

Men det er bare rart at vide, hvor langt nede i Sønderjylland, hun bor. Der er jo forskel på om det er Billund eller Tønder. :slight_smile:

// Martin