Hvor gør i af gruset?

Hej Alle sammen.

I dag skulle skrældespanden ha været hentet. Vi har fået en ny pose men den gamle fyldte sæk står der stadig øv bøv.
Bebrejder dem egentligt ikke, for jeg tømte 2 relativt store kattebakker i den i går, der var jo plads nok.

kan godt se at der nok er nogen derude der har et langt større problem end jeg har

Hvad gør i andre med jeres Grus?

Vi samler sammen og kører på lossepladsen et par gange om måneden, med gruset.
På den måde kommer vi heller ikke til at få en kæmpe regning for affald, som vi betaler efter vægt.

Nå jeg tømmer mine bakker er det altid ned i affalds poser…!

Vi har en beholder som blir tømt hver uge… men for min egen skyld goder jeg ikke at der ligger grus rester i… -bleg

Hvis du bruger Extreme Classic el lign behøver du jo ikke tømme en hel bakke, blot tage klumper op og rense bakken af og til.

Jeg ved ikke hvor mange katte du har, men hos mig bliver det ikke så tungt på en uge.

Ellers kan du måske spørge skraldemændene om det er bedre at jeres hus får en container i stedet for en pose til skraldet?

Jeg bruger Extreme Classic, og jeg tømmer i en affaldspose med lukke halløj… og så ud i skrældespanden.

Der er ugentlig tømning hvor jeg bor, fra egen skraldespand. Jeg kommer kattegrus i seperate poser og lægger i skraldespanden.
Min hankat har klumpegrus, det tager lugten bedst, selvom det ikke er godt nok:-))
De andre bakker har Best Friend Öko Plus, det klumper pænt (bedre end supermarkedsklumpegrus). Det er lavet på grønne plantedele og kan skylles ud i toilettet, selvfølgelig ikke en hel bakkefuld, men dagligdags tømning. Det er meget drøjt og billigt i brug, også fint at bruge til små killinger i den periode de spiser grus.
Fås som 10 liter til 50 hos maxizoo
Fås som 40 liter til 20,89 euro

De 4 udendørs kattebakker (det er store plastik hundekurve) Plastik for hygiejnens skyld for de kan rengøres så de er HELT rene…deres indhold er strandsand og det kører vi med trillebøre ned i et stort område bag vores grund. Det skader ikke for sttrandsand er miljøvenligt og det er pøllebæ også [bigloony]
De 7 indendørs kattebakker med klumpende strandsand i, bliver til små fyldte fryserposer som ender i en blå plastikkasse bagerst i min carport. Når Poul så alligevel kører på lossepladsen med skrammel, og det sker ofte, så tager han plastikkassen med MED indhold.
Ind imellem smugler jeg en eller 3 små poser med i den almindelige affaldspose -høhø
Førhen tog både jeg og min gemal poser med på vores arbejde og dumpede dem i de affaldsspande der var der.
Jeg kan godt forstå det kan være et problem, hvis man har mange misser…men så kan man måske få en snak med skraldemanden om endnu en spand.
Brita

Jeg har også prøvet Cats Best Öko Plus, og det er mindre tungt også, hvis det er vægten som er problemet hos skraldefirmaet.

Jeg gik dog selv væk fra det grus igen, fordi jeg oplevede at kattene slæbte små træstumper med rundt over hele huset. Men det er ellers en god ting at det er mere miljøvenligt. -thumbs

Der skulle stå klumpende kattegrus
Mig og mine klumpfingre [smilie=hate-tunz.gif]
Brita -pote

En anden ting ved Best Friend Öko Plus er det kan brændes og komposteres, molersgruset bliver til slagger på forbrændingen. Så tænker man lidt på miljøet er det klart at anbefale.
Men ja det er rigtigt der kommer en del udenfor bakken, men det er ikke så ubehageligt at træde på med bare tæer som andet grus:-))

Jeg ved der var nogen i den ejendom jeg boed ei før der puttede brugt katte grus i toilettet… [smilie=hate-boid.gif]

Det kostede lige en rensning af hele ballaeden… fedt at bruge “andels” penge på det!!

Bruger extreme classic, fjerner klumper og smider det ud i en lukket pose i affaldsspanden uden for huset.

Tømmer den i en stor inkøbs pose, fylder det fra rotteburene i oven i, binder knude på, og så bliver det smidt i en af de 3 fælles skralde spande opgangen har

Samme her, men når jeg også gør det i løbegården hvor der kan ligge for nogle dage, så kan det godt blive tungt. Jeg har fået lov til at smide i genboens skraldespand, enlig ældre dame. Så søndag smider ud hvad vi ikke kan have i vores egen.
Ja om jeg fatter vi har så meget skrald, 2 mennesker og 5 katte, at 1 pose altid er for lille, hvad pokker gør en familie med børn -uh

Jeg bruger super catrine grus og graver efter guld 2 x om dagen som jeg kommer i skraldeposer binder og smider ud i skraldesækken udenfor. Jeg har 3 bakker og de bliver tømt helt 1 x i måneden dog i hver deres uge så feks i uge 24 tømmer jeg den store i uge 25 den høje og i uge 26 den mindste. Det gør jeg simpelthen for at det ikke skal veje for meget. Gruset kommer selvfølgelig i skarldeposer eller indkøbsposer alt efter hvilken bakke der bliver tømt og de bliver også lukket forsvarligt.

-lazykitty -pote -pote -pote -pote

Jeg bruger en fransk klumpegrus og renser bakker mindst 2 gange om dagen. Det kommer i en pose der bliver lukket ordentlig og så i skraldespanden. Hernede har vi heldigvis ikke problemer med plads i skraldespanden da vi får tømt 3 gange om ugen.

hehe ja det der ekstreme classic er da vældig godt, men ikke for mine fine misser… Nej nej, Mille har skam prøvet det grus, og hver gang hun havde brugt bakken, gik hun lige så fint hen og dyppede poten i vandskålen, for at få al det fine grus ud fra mellem tæerne… hvilket resulterede i et godt mudret gulv… og konstant skiftning af vand… Men man kan jo ikke gå med grus mellem tæerne!! -pote
Skøre kat! Nej derfor bruger vi noget grovere grus, der vist nok hedder multifit… Det er ret godt duftmæssigt, og klumper også… Så men vi har fælles skraldespand, hvor vi bor nu, så der er altid plads. Det kommer bare ned i plastikposer… Men nu flytter vi snart, så blir spændende og se hvorn det så blir… hehe [smilie=hate-smile.gif]

Dygtig og renlig misser. Jamen det er jo fordi du ikke stod klar med et håndklæde til at tørre fusserne, at gulvet blev mudret -xxrotflmao

Jeg er så heldig at bo på landet og vi har 30 tøner land. så det ryger bare ud i vores læbælter.

Jeg bruger så ikke grus, men derimod træpiller.
Disse bliver til savsmuldpulver, og bruges enten i komposten eller graves ned i bedene, det lugter slet ikke.
Afføringen ryger direkte i toilettet da intet sidder fast derpå.
Jeg renser bakken et par gange dagligt med eådan en engangshandske fra tankstationerne.
Så min skraldemand er glad for mig -thumbs