Hvor gør i af gruset?

Jeg har sådan en fin måtte liggende som pigerne træder ud på. Når de træder på den spredes poterne og grus opsamles i måtten.
Har du prøvet sådan en?[/quote:3navnz0q]

hehe Annette, den havde vi skam også liggende, men den tog ikke det hele, så Mille var “nødt” til at bruge vandskålen os… -rulleøjne men ellers tak for rådet… [bigloony] Synes faktisk også det vi har nu er bedre mht lugten… -høhø

Hej Susanne " Misurama :stuck_out_tongue:

Vi har en container stående som rummer 7 sække og den blev brugt til affald fra kattene, men det koster efter vægt, det var en af vores gode venner som havde den stående og vi fik lov at låne den til vores affald

Ellers ville vi ha haft det samme problem som du har nu, men vi kunne ikke tømme sække med katte affald af til store skrald og de sække de tager i mod skal være til at se i gennem

så vi var glade for at nogle af vores gode venner kom og tog vores med fra den container som vi havde fået lov at låne og han fik så penge for det + efter vægt
PS. Ville være lækkert hvis i kunne få fat på en container meget meget nemmere

-pote -pote -pote

Ditto.

Her bruger jeg disse måtter, de er noget billiger og kan nemt ligges ved siden af hinanden… Jeg tror de koster omkring 80 kr, når man ikke køber en hel koli…

De fås også i grønne… og de er ret efekttive

ang at komme af med gruset, så har jeg en der henter det for mig…

Her hjemme bruger vi Catz fra dagli’ brugsen, og er rigtig godt tilfredse. Det er det bedste grus vi har prøvet, og vi har været omkring alt fra nettos lugtende, røde, støvende kattegrus til dyrehandlerens dyre. Men som sagt er det det bedste klumpende grus vi har prøvet, og så er prisen overkommelig. ca 25 kr pr pose, og sådan en holder i lidt over en uge (mere hvis jeg opfylder bakken hen af vejen naturligvis). Men jeg har ind til videre rengjort bakken i bund en gang om ugen, så vi bruger ca 100 kr pr måned til to katte, og så er bakken altid fin og ren. Bonus er at det ikke lugter, støver, farver poterne eller noget andet skidt, og så klumper det ganske fint.

Jeg fjerner grusklumper en gang dagligt, og deres guldklumper så snart de har lagt dem hvis jeg er hjemme. Grusklumperne kommer i små poser, og ryger ud i containerne som er fælles for alle beborer. - så det er dejligt nemt [smilie=hate-smile.gif]
For at undgå at de slæber grus over hele lejligheden har vi lagt et lille billigt tæppe foran bakken, det tager det værste. -thumbs

Nu er jeg så heldig jeg bor på landet og her bruger vi de små træpiller, man fyrer med, eller slet og ret det grove savsmuld.
Hvis du spørger misserne kan de bedst lide savsmuld. Det brugte ryger ud i vores store fyr og bliver brændt.
Vi er fri for lugt, næsten. En stor mis der efterlader en pæn stor en i bakken, kan lugtes. Ellers er vi stort set fri for lugt, da træ også er bakteriedræbende.
Jeg har brugt grus til bakkerne, men det gad de store slet ikke, men det var nu også for hitternes skyld. Der gik ikke lang tid før de også brugte savsmuld istedet for. Så når vi sender en lille hittemis hjemmefra, får den en pose savsmuld med til at blande i gruset den første tid, så der ikke bliver problemer med renligheden.
Savsmuld henter jeg i store sække hos en landmand og det koster ikke alverden, tror vi giver omkring 40 til 50 kr for en sæk med jeg ved ikke hvor meget, men den er stor. Det kræver så du skifter et hele, men det gør jo som sagt ikke noget når vi brænder os tilrette med det.
Knus Elin

Her hos os, bliver klumperne smidt i skraldeposer, forsvarlig lukket og så i container.

Før i tiden havde vi også problemer med at skraldemanden pev over at posen blev for tung.
Men den gang havde vi også et ble-barn så det gjorde jo ikke sagen bedere.

Kommunen blev kontaktet, og vi fik en container leveret [bigloony] Så alle problemer blev løst nemt.

Vores datters gudfar er skraldemand, og hvad han ikke bliver udsat for som skraldemand er ikke småting -brækkesig
Som han siger, hvad er det sidste folk tømmer ud inden skraldemanden kommer -bleg Det er såment kattebakken og hygiegne-spanden, og det er ikke altid det er i aflukket poser -brækkesig
Så, jo selv om det er en container med hjul på, så bliver ALT lukket inde, jeg kan ikke have at støvet fra kattebakken skalblæse skraldemanden op i hovedet, for det er bare for ulækkert -bleg

Enig -thumbs
Jeg vil heller ikke udsætte vores skrældemænd for flere klamme ting end de allerede bliver, så alt affald fra dyrene ryger i forsvarligt lukkede poser… - Og det samme sker med køkkenaffaldet. Der bliver også bundet en forsvarlig knude. Det andet er simpelthen for ulækkert. -brækkesig

-thumbs