Hvor har du dine katte fra?

Ja som overskriften siger så kunne det være spændende at høre hvor i har jeres vidunderlige misser fra. :?

Mine persere er fra:

Victoria er købt som killing hos en opdrætter i Moskva, Rusland

Charlie er genbrugsmis og købt i nærheden af Ålborg. Hans ejer havde mistet interessen for ham så han var total misligeholdt.

Nunuu har jeg fra Elisabeth som er her på forum. Hendes mand havde desværre slem allergi og derfor kunne de ikke beholde ham.

:slight_smile:

-engel

Silke er købt ubeset.

Jeg sad på min arbejdsplads og Googlede på killinger (Hellig Birmaer), da vores tekniker kom forbi og sagde :

Sådan en kat har min kæreste og den skal have killinger om et par dage !

:pote::pote::pote:

Så sprang jeg til og bestilte én.

Der gik kun et par dage, så fødte Bella-mormis 4 killinger - 3 magen til Silke og en, der var sort som kul…

:savle:

Da jeg var ude at se hende første gang, valgte jeg hende fordi hun var den eneste med hvid hagesmæk og hvide sokker.

Vi aftalte, at jeg skulle give 300,- kr. for hende - men sønnen på 10 år syntes, at det var for billigt - så den endelige pris blev 317,- kr.

:hjerte::hjerte:

Panda er en killing vi fik fra en bekendt- søstrene og Filur er fundet i ugeavisen og Leo er en genbrugsmis, som vi fik via Lise`s gamle forum.

Vi boede langt ude på landet, da vi fik kattene og bestemte os dengang for, at vi vil have 4 killinger og valgte så Panda og de 3 første, som jeg kunne finde i ugeavisen. :tihi:
Valgte killinger, så vi selv kunne sætte et lille præg på deres personlighed.

Anyway- elsker vores misser, der snart fylder 5 år allesammen. :wehuu:

Jeg har Tara (Oline på tavlen) og Nanoq fra Kamikaze Coon/Kattery v/Brita Rodam.
Tip og Maggie er fra hittekilling.dk da jeg ønskede at eje en flaskekilling og give hjemløse katte en chance til. De var overskudskatte:-)

I dag er de ikke i overskud… :slight_smile: I dag er de alle vegne!

:wink:

MVH

Seven og Neelix er fra Inges kattehjem.

Flemmings nabo forærede ham Victor.

Ochta er opdrættet af Helle herinde (Panthera Tigris) i samarbejde med en anden sibireropdrætter, Meldgaards.

Olav er fra Troldpus.

Og vores 2 kommende mislinger, Mercedes og Bugatti, er jo fra Jungleman :slight_smile:

Vimmer kom spadserende helt af sig selv… og blev boende :wehu:

Okay… I får lige hele remsen… døde såvel som nulevende :slight_smile:

Saga (huskat) :rip: - en kollegas kat spyttede p-pillen ud og gik på herresjov.

Tjalfe (og Tamlin :rip: ) - Saga gentog sin mors kunststykke. Tjalfe var den killing som ikke fandt nyt hjem…

Ranje :rip: - blev fundet halvdød af sult og fyldt med parasitter nytårsaften i en københavnsk park af Sif vores gamle hund…

Aske - købt hos opdrætter fundet via telefonbogen… ak, ja, det var dengang :wink:

Namacoola :rip: - vi kendte hende allerede som lille killing, men havde afgjort ikke planer om at anskaffe aby. Hun blev i stedet solgt til MB, der efter ca ½ år måtte indse, at hendes ellers søde huskatte hellere så Namacoolas hæl end tå… MB tog efter råd kontakt til os ang omplacering - og vi sagde ja.

Kludetæppet - vi var i Sverige for at se på ulve i Kålmorden djurpark… boede hos en NFOopdrætter. Kludetæppet forelskede sig simpelthen i Jan og da hendes ejer var nervøs for hvordan hun ville reagere, når Jan rejste fra hende, tilbød hun at vi måtte få katten med hjem straks…

Lille Ting - købt hos opdrætter… Jan kun udsat for mildt pres i den sammenhæng :smiley:

Leo - omplacering fra opdrætter, der selv henvendte sig og spurgte om vi kunne være interesserede…

Og det var så det… Næste kat købes formentlig også hos opdrætter - det er i hvert fald planen :slight_smile:

-engel-engel-engel

Ja, for han vidste nemlig at det var et godt sted at bo - den dejligste Vimmer.

:hjerte::hjerte::hjerte:

daffy er en efterladt sommerhuskat som jeg har taget til mig for snart 12½ år siden

trixie har vi hentet på odder kattehjem

min mor har købt den dejlige Willow hos Vivi :smiley:

Han var min julegave og den BEDSTE gave jeg NOGENSINDE har fået - hun kan fame ikke toppe dén her :smiley:

Diamond & Amidale er fra opdrættet: Wackymoon Coon.
Gismo PP er fra opdrættet: Lykken.

Det var ganske kort fortalt. Gs

Ziggy valgte jeg i et kuld ude hos noget familie til min svigersøn, og det var egentlig meningen jeg kun skulle have ham.

Men “Firlingerne” var i mellemtiden blevet født som vildkillinger på mit udhusloft uden jeg anede noget om det…jeg kunne ikke nænne at få dem fanget ind og aflivet, så jeg brugte i stedet lang tid på at gøre dem tamme og beholdt dem så…

Ziggy og firlingerne bliver 6 år her til sommer

Shadow var en forvirret tilløber, der dukkede op sidste forår og ikke kunne finde hjem, og hvor jeg ikke kunne finde ejeren, så ham tog jeg til mig, og det er han vældig tilfreds med.

Han er ca 1½ år nu (dyrlægens og min vurdering)

Jeg må så indrømme at jeg er selvproducerende-høhø
Så de fleste af misserne er født her, udover et par importer, to “kiwier”, en Schweizerost, en svensker og en københavner:)

Marina

Begge mine katte - Mister og Misling - kommer fra Dansk Dyreværn Århus’ internat v. Århus.

Vikken er en husmis (halv brite fra et ups kuld) født i lokalområdet. Camma og Cæsar er købt hos en (nu tidligere) burmeseropdrætter i Ribe.

Guinness (og Bailey), henholdsvis brun og chokolade burmeser, er fra opdrættet “Steenbergs” i Liseleje.

Galliano, der er 1/2 burmeser, 1/4 chimpanse og 1/4 flyveegern tilsat et tågehorn, er fra opdrættet “Abéné” i Rågeleje.

Sander, creme burmeser, er fra opdrættet “Luxus Cats” i Glumsø.

Så indtil videre har jeg holdt mig til de sjællandsk producerede katte :slight_smile:

Vi har obelix der er købt hos Ailuro´s mainecoon V/ Danielle Villefrance

Cocu & Le-Ander købt hos brita

Vi har vores drenge fra min opdrætter Elin som opdrætter dejlige Briter :wehuu:

Somali . . . Gyldfinas Wild Oliver . . . hmmm er fra Gyldfina :tihi:

De tre andre har jeg såmænd selv lavet :

Gugger’s Androkles
Gugger’s Pretty Chilla
Gugger’s Tana

:wehuu:

Fiona - halv maine coon halv huskat - fundet i den blå avis og købt på et landsted i nærheden af Silkeborg.

Annabel, Marrow og Balut P - maine coon’er - fra MysteryCoons.

og Hampus - maine coon - fra Cherry Maine Coons.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu: