Hvor har du dine katte fra?

Puha det her kan godt gå hen og blive langt…og så brænder aftensmaden på :besvimer:

Dusty…han er købt i Thorsø hos en sød familie hvis hunkat var kommet i dårligt selskab.
Chelsea…købt i Farre hos en opdrætter (tror ikke de er det mere og har været det længe) hvis hunkat var sluppet ud OG var kommet i uføre
Samson er købt i et opdræt der ikke findes mere…hans første navn er Askov
Nana hedder i virkeligheden Kariama’s Ginana. Hun er min soulmate og der findes ingen kat som hende.
Mandalay er købt på Fyn i et opdræt jeg har stor respekt for. Jeg fik noget nær den perfekte kat…noget nær fordi INGEN kat er perfekt, for ellers havde jeg skrevet det.
Simba 2 og Simba 3 er hittemisser. Simba 2 fik jeg fra en anden opdrætter der havde set ham sidde som lille misling og da hun fik at vide af den pågældende dyrlæge han ville blive aflivet var hun i syv sind og kontaktede mig. Nu er han et enormt skrummel og en gadedreng af rang.
Simba 3 blev afleveret hos ine dyrlæger…og han blev også…de resterende Simba’er/Savannah’er er omplaceret.
Beloki, Habibi, Pepita, Ouna, Ranya, Tabita, Sigariah, La-Toya, Cedille og Findus er hjemmelavet og sorte på den ene eller anden måde (læs: sorte, blå, sortblotchedtabby, sortsilverblotchedtabby eller sort/smoke)
Hvis ikike det var fordi der er en risiko for forbrændt aftensmad havde jeg skrevet MEEGET mere :sshh:
Der er så mange ting der kan fortælles.
Blot tillægsordene er mangfoldige
Halvhjernet, tåbelig, ikkeopdraget (det er IKKE det samme som uopdraget), selektiv-døv, “hjælpsom”, nullerputtet, slem, så sød så sød OG kærlig:wehuu:

MInimis vores perser er mandens kat, dne fik han som killing af sin eks svigermor.

Kaiba som er min misser, er af egen avl hos mine forlædre, moren er sort huskat og far, tja… naboens store grå hankat tror vi nok :slight_smile:

Lad os nu se…:?

Tinnie, 9 år gammel stribet huskat - vi overtog hende for 8 år siden da hendes famlilie ville aflive hende.

Gazali´s Kimberly - blåtabby bimsekastratpige, har vi fra min gode veninde Valerie
Gazalis Jade - brunmasket birmatøs - samme opdrætter som Kimberly

Von Frey´s Wild thing - brunmasket avlshan, kommer fra min dejlige veninde Gitte på Lolland

Oddenvejens Rimini - chokotabby tøs - kommer fra Søde Gerd fra Sjælland

Så har jeg Chicabee Canoosia - hjemmelavet brunmasket tøs desværre kastrat (datter af Jade)

Og Chicabee Flower Power - bruntabbytøs - homemade (datter af Rimini)
Og rosinen Chicabee Himalaya - blåmasket baby (datter af Jade og Wild)

og…har jeg glemt nogle ??? :tihi:

Saltvigs Barabbas, sorrel somali er som navnet antyder, fra en opdrætter, han er min gamle skattebasse på 9 år :inlove:

Fnuggi, stooor sort overpelset mco-blanding på 1½ år er fra et internat. :inlove:

Rodams Simba d. 10, grå/hvid huskat 1½ år,verdensmester i utyskestreger, skulle der nu være nogle der ikke ud fra navnet kan regne ud hvad han er, så er han en af Brita’s Hittekatte, med nøjagtig samme dårlige opdragelse som Kamikaze-kattene :wehu:

Gizmo: Dukkede op ved mine forældres hus efter 5 måneder på farten og min mor endte med at købe ham af hans tidligere ejere.

Freya -riprip: Lavede samme nummer som Gizmo senere samme år, hende var til gengæld ingen der ville kendes ved, så hun flyttede ind hos mig.

Devi: Er fra Kattens Værn i Randers.

Søstrene Hejre: Shiri og Blanca (dengang Tulle og Mille) kom fra et familiemedlem der ville have dem aflivet. Jeg fik dem neutraliseret og fandt - efter et år - et hjem til tøserne. Desværre er de blevet omplaceret siden da og daværende ejer vil ikke tale med mig, så jeg har mistet kontakten med dem :frowning:

Junior og Niggi: Onkel og niece, kommer begge fra Pitho Maine Coons i Nordjylland.

Nynne er fra den blå avis :ups:
Hentet i Vejgaard, nær Aalborg, solgt på grund af katte-ellergi.

Men hvis/når (!) vi skal have en kat mere, ønsker vi os en NFO, med stamtavle, ude fra Gitte af :wehuu:

I have one word for you: vildkat!
www.vildkat.dk er simpelthen noget af det bedste, der er sket for Danmarks katte i lang tid.
Og hvis intet andet skulle sikre Dorthe ophavskvinde en plads i Himmerige, så vil det site ‘gøre susen’!

Min tilbedte perserpige, min elskede førstemis, fandt jeg dér.
En stakkels forfulgt raggiepige fik jeg lov at redde, og videreformidle, begge dele via vildkat.dk.
En lille drøm - en exo - fandt jeg også dér, med et kærligt lille spark fra Hanne Mega (som jeg - gentager det gerne - er evigt taknemmelig for info-sider, tips om pelspleje, samt ordene 'Nu har du talt og talt om, at du ønsker dig en exo - så tag dog over og se ham!).
Jeg tror nemlig ikke, at jeg og mit hjem er gearet til killinger :S og jeg kan godt lide pointen med, at vælger man en voksen kat, så ved man, hvad man får.
At en kat så kan udvikle sig, hvis den får mulighed for det, er en anden sag. Derfor kan omplacering være en ideel løsning, som andre også har været inde på.
Så mine to er ‘genbrugskatte’ og det er bare lykken for os alle tre. Jeg håber, at det site, og andre lignende, må fortsætte og fortsat have succes.
Jeg har fået 2 x daglige lykkestunder-leverandører derfra. Og der er ingen ende på min jubel :tihi:

Min far fandt Mutte alene og forladt (og dengang lidt større end en lighter) under en container på sit arbejde.

Vi fik Mitte fra en rideskole, der havde et kuld killinger.

Lille-Kat er killing af de to.

:slight_smile:

[quote=Marianne H;113208]
Rodams Simba d. 10, grå/hvid huskat 1½ år,verdensmester i utyskestreger, skulle der nu være nogle der ikke ud fra navnet kan regne ud hvad han er, så er han en af Brita’s Hittekatte, med nøjagtig samme dårlige opdragelse som Kamikaze-kattene :wehu:[/quote]

er det ikke dejligt :fløjte::fløjte::fløjte::fløjte:

HA HA HA jeg må altså ud og se de katte engang når jeg er i DK

[quote=birtheras;113307]HA HA HA jeg må altså ud og se de katte engang når jeg er i DK[/quote]Jeps det må være et must :ok:

[ul]
[li]Cozy Farm Moon Walker og Cozy Farm Paradox er begge købt hos det nu lukkede katteri Cozy Farm nær Vordingborg.
[/li]
[li]Guldfakse’s Boppin’ Out og hendes bror Jazz Devil er født hos mig af en udstationeringsmor, nemlig: MtKittery Yuma. Yuma kommer oprindeligt fra MtKittery-opdrættet i Pennsylvania, og vi har “arvet” hende, da Dortemarie, hendes oprindelige ejer, skulle flytte sammen med en hund, som ikke var kattevant.
[/li]
[li]Windwalker Blue Thunder har vi købt i Californien.
[/li]
[li]Broadsway Gloria har vi købt i New York.
[/li]
[li]MTNest Jackman har vi købt i Pennsylvania.
[/li]
[li]Katinka er vores skovkattewannabe, som fulgte Thomas hjem og hvis ejere vi trods ihærdig indsats aldrig fandt.
[/li][/ul]

Resten er hjemmelavede, fra 9 år til 5 måneder.

De tre tøser som hærger hjem og hjerter:

Kissy, det vil sige D*Li-Maj’s Kisses of Fire, hentede vi i 2005 fra Irmgard Baetke i Tyskland. Tænk, det er så længe siden vi hentede det lille pjok… :inlove:

Nine Bells Hallie hentede vi i Jylland hos Anja Højlund Thomsen, der har Nine Bells, og det er vi glad for for hun er bare en skøn, skøn kat og Anja er helt utrolig sød og hjælpsom.

Mindstpigen, Sweet Candy Candy Song Hio, har vi hentet hos en ven, nemlig Charlotte Holm, der har Song Hio opdrættet og har haft det i de sidste maaange år. :slight_smile:

KH

Sofie

Glemte lige vores besøgskat. Han ( tror jeg det er ) har rendt her i snart 1 års tid. Alle vores katte acceptere ham fint, men tror han er vildkat. Han drøner afsted, så snart vi nærmer os- har kun fået lov til, at røre ved ham 2 gange. Den ene gang, da disse billeder blev taget og den anden gang for et par aftener siden, hvor både manden, jeg og Bibi var i køkkenet. Missen sad på køkkenbordet ( hvor der står kattemad + vand ) og turde åbenbart ikke lige stikke af der.

ELMER er født af en vildkat i vores brændeskur, og tæmmet af yngste barn og hunden. Så flyttede han ned til min søster, som købte en legekammerat til ham: IVER.

Desværre måtte min søster flygte hals over hoved fra en dum eks, så kattene kom i pleje her, og er blevet boende.

KARLA, DAGMAR,SOLVEIG, SIGRID, THORLEIF, ESTER, FLEMMING, VERNER og GUDRUN er fra internat.

GUSTAV og ALMA er fra en bruger på et andet forum, der ikke kunne have dem mere.

FRIDA er fra en bruger på et andet forum, som “reddede” hende, men som desværre ikke måtte have kat.

ANTON, BODIL, CLEMENS er fra en ung familie, der ikke kunne have dem mere. (heldigt for kattene)

WILLIAM er oprindeligt fra CK, købt af en ung pige, der ikke havde råd til dyrlægeregningerne, så en sød pige overtog ham, og fik ham kastreret og tjekket. Desværre kunne han ikke falde ind i hendes flok, så han kom her.

THYRA er en perser der blev foræret væk fertil, så jeg skyndte mig at tage imod, og få hende neutraliseret. Hun var da gravid, med 6 kuld, og endnu ikke fyldt 3.

HARALD og LAURITS er fra min barndomsveninde, som flyttede fra kæresten og ikke kunne byde kattene at bo hos hende i en alt for lille lejlighed, så de kom her.

MARGRETHE og OLIVER er fra en ung pige, der ikke mere havde råd til at beholde alle sine dyr, grundet sygdom, så jeg overtog kattene.

Oliver er fra en dansk opdrætter
Coco, Feline, Gandalf, Holly, Jazzper, Trolde, Finke, KiKi, Lola, Snuf, NahNah, O’Malley, Ossia og Orlando har jeg “selv” lavet.
Romeo kommer fra en dansk Abyopdrætter Luna-Tick
Yvette er også fra en dansk opdrætter Badina
Dustin har jeg hentet i Dresden i Tyskland.

Hey og det var det -høhø

Åhh somme tider mere, end andre -what-what, men den ros skal Brita have, hun gør sørme ikke forskel :fløjte: alle bliver lige spolerede, hvad enten det er Hittekatte eller Kamikaze-katte

Steffie, Leia og Fenris er fra Ilse og Birger som har opdrættet Dansbjerg ved Sæby.

Airi er fra Nunchaku opdræt i Holland, en opdrætter som jeg tidligere har mødt flere gange oppe ved Dansbjerg og blev tilbudt Airi da vi havde snakket om en killing efter hende, fik hende så tilbudt da opdrætter lukkede sit opdræt.

Lissa er fra Tomiss ved Viborg, som er hvor Edith en rigtig kattegal opdrætter hersker S

Boromir er fra eget opdræt, somm er kommet hjem igen.

Another Day er fra Fyn fra et hold rimelige nye opdrættere.

MVH
Gitte

Sjovt at høre hvor I forskellige har katte fra :slight_smile:

De 2 gamle Somali er fra Charlie (Zingara) i Roskilde. :wehuu::wehuu:

De 2 sorte MCO piger er fra Akirabakken i Vejle
Den sorte MCO dreng og den mest nysgerrige er fra Brita Kamikaze.
Alle MCO har samme far, nemlig Brita’s Beloki Boy, derfor ligner de hinanden så meget. :wehuu: :wehuu:

Karla (NFO) er fra Zekape.

Anders Lund Madsen er fra Cherry Maine Coons.
Mozart er fra Cherry Maine Coons.
Mette-pige er fra Cherry Maine Coons

Findus er fra Alo’as Maine Coons

Kai (NFO) er fra Mi-Chi’s
Cykelmyggen (NFO) er fra Rimturser’s

-gruppekram Jeg er meget meget beæret.
Kærlig hilsen
Mona