Hvor har du dine katte fra?

Mine 2 huskatte Borg og Saga kommer fra Hillerøds dyreinternat (dyrenes beskyttelse). Jeg fik dem som killinger. Deres mødre var indleveret til internatet fordi de var uønsket gravide.
Nuka og Njord mine 2 skovtrolde kommer fra opdrætter Minor lynx i Annisse.

Mine 2 smukke røde bamser Ramses og Sethi er fra BOROMIR

og mine 2 pragtfulde nye missedrenge er fra KAFRA

bedre steder kunne de ikke være kommet fra :slight_smile:

Differences Bella Dona, mor til nuværende killinger, er fransk import.
Warwick Rosa Glauca (Malthe), er tjekkisk import
Fletchers Young Start (Fie), er importeret fra min søster :wink:
Kuldet er efter Bella og en hollandsk hankat.

Hos min søster har jeg:
Thamos Louise (Pippi), nu kastrat, mor til Fie og i øvrigt norsk import
Fletchers Xanax (Lilo), hunkat efter Bella og en dansk hankat

Så egentlig har jeg ikke meget hjemmelavet lige pt :slight_smile:

Min Coon Mardoc av Luffre er oprindeligt fra Tyskland, men jeg har ikke selv hentet ham herop. Han er pensioneret avlshan, fra opdrættet Heron.

Norsk Skovkat Babette’s Nadine er her fra Sjælland.

Norsk Skovkat Musplheims Lærke er også fra Sjælland.

Norsk Skovkat Rebi Cats Alta har jeg hentet i Århus.

Norsk Skovkat Rebi Cats Michael McDonald er også hentet i Århus.

Norsk Skovkat Thomanis Sweetheart er hjemmebryg, og datter af Nadine.

:slight_smile:

Mikkel (huskat) er fra Dyreinternatet “Tingskoven” i Tranbjerg v Århus

Nynne (blanding) er fra en privat person i Funder Kirkeby ved Silkeborg

Den hvide diva Evita er fra Sverige, men fik hende af en opdrætter veninde i Norge. (Stamnavn. Kavekattens Béruthiel)

Perle Bamsekat er fra min søde søster, og hendes stamnavn er Missies Bastet

Trold, Heatie og Iggy Pop er hjemmelavede og hedder hhv. DK Arjuna’s Trolderina, DK Arjuna’s Heat Wave og DK Arjuna’s Ignis.

Chilli - min MCO kastrat hedder på stamtavlen Royal Montana’s Gina og er hentet på djursland

Sanne og Ronaldo er fra Babette på sjælland

Ingeborg og Josefine er fra Na’zyia i midtjylland

Og Ice har jeg fået af omveje, hun er født ved Rimtursers i nordjylland,flyttede ind men passede ikke ind i flokken i vejle ved Castri, og endte derfor hos mig

Jeg har kun min lille Silke, som jeg fik fra Inges kattehjem i Næstved som er under Dyrernes Beskyttelse. Hvilket jeg i samme åndedræt varmt kan anbefale!
Den lille pige havde strejfet rundt i over to måneder, uden nogle ville kendes ved hende. Jeg gav 600 ,- for hende, og så var hun også neutraliseret og tjekke for alle tænkelige sygdomme. Der var 6 misser og kunne med lethed har nuppet dem alle:), da de alle simpelthen var så dejlige.

Jeg valgte at få en fra et internat, da Kirsten som jeg snakkede med deroppe fra havde godt styr på hvem der kunne tackle en hund.
Jeg har altid nydt, når vi har fået en lille killing i familien, men Silke er knap et år, og det gør ikke spor, for prinsessen teer sig som en killing og harmonerer noget så fantastisk med min vovse Bella. :thumbup:

[quote=Pil;113406]
Resten er hjemmelavede, fra 9 år til 5 måneder. [/quote]

…Og noget af den hjemmeavl flytter herhjem én efter én, efterhånden som de blir store nok til det, er blevet snippet og er blevet kørt i stilling til et liv som møg-forkælede kastrat-coons :thumbup:

Se den søde "frimærke"samling nedenfor med de tre små søde hoveder i rammer :wehuu:

Stort set alle mine katte er importerede eller opdrættet af mig selv :slight_smile:

Fra USA:
Forrest Gump, Victor, Helsa og Fenris

Fra Tyskland:
Bon Bon, Fleur og Paddi

Fra Sverige:
Lexie og Lillan

Fra Østrig:
Mon Chi Chi

Fra Danmark:
Samme og Musse

Og så selvfølgelig dem, jeg selv har “lavet”:
Haddok, Boomer, Diamond, Angelina og Blue.

Mulle, husmis med langhårgen, fra hvad jeg idag ved var et BYB opdræt.
Thit, husmis er hentet i Høng hos en sød familie dernede.
Vildmis, husmis…guderne må vide, hvor han kommer fra.
Dr. Dre, Queenie, Shady, Don, Turbo, Missy og Tiffa er af eget avl.
Tupac, blandings ups’er fra min søster.
Findus, MCO som Stine var så sød, at lade mig købe.
Lucky, husmis som skulle aflives hos dyrlægen men endte med at komme med mig hjem.
Gøj, husmis som kommer fra hittemis med alle de unoder som følger med derfra.

Wi-ki´s Monty (R.I.P) kommer fra wi-ki´s opdræt
Og det samme gør Silver Bamse. Jeg ved ikke om nogle af dem stadig opdrætter i det navn!!

Tulle er købt af Litza her på KG.:slight_smile:

Bamse er af eget opdræt.

Perle er oprindeligt fra Norge, men jeg har købt hende af en dansk opdrætter, hvor Fie og Paddi også kom fra.

Sirenen og Totte er også eget opdræt.

Og endelig Bond og Envy som er fra England :wehuu:

brunemor er fra nissens i fredericia - som har givet mig en dejlig kat med god udstillingskarriere - og god mor. samtidig hjalp de mig igang med udstilling
dippedutten er mit lille “mordoffer” svigermors kollega havde kuld - de skulle aflives - der var en hvid og det vidste svigermor vi elskede så hun reddede ham og han er min skattebasse
rynke er fra birregin i helsinki- en af de bedste opdrættere af orientaler i findland - og derfor var jeg tryg ved at købe en peterbald af hende
og sidst men ikke mindst - pips (pinhead) af egen avl- jeg er så spændt på at se hvad han udvikler sig til

Sjov tråd - herligt at læse hvor I har fundet jeres kælepotter :slight_smile:

Min nuværende bande er i vilkårlig rækkefølge:

Valentino (Tino, trut, truttispruttis osv) huskat f. 21.09.2000 fandt jeg via den hedengange katte NG. Han var sammen med sine 7 brødre og søstre født af en huskat, der holdt til i et industrikvarter i Albertslund. Et firma i området tog hende og killingerne til sig - som chefen sagde da jeg hentede Tino ‘det er et projekt som alle medarbejderne har deltaget i og jeg håber at vi kan få lavet noget arbejde når den sidste killing er solgt’ :tihi:

Silverhearts Candy (Miss Candy, Candy K) sort/hvid skovkat f. 27.04.2003 blev jeg også gjort opmærksom på via nettet. Opdrætteren Sanne var også aktiv på katte NG’en og jeg var flere gange inde på hendes hjemmeside og lure på specielt en killing - nemlig Candy. Sanne var bare ikke så nem at gennemskue for nogengange var Candy til salg og andre gange ikke. Så måtte jeg jo tage tyren ved hornene og kontakte hende direkte. Heldigvis for mig var Candy grundet personlige omstændigheder til salg.

Miauw von Friberg (Finkedinke, Jav-Jav) sortmakreltabby m. hvid skovkat f. 12.01.05. Miauw er født og opvokset hos Lars & Hanne Dahl, som jeg via Katte NG har fornøjelsen af at lære at kende og kalde personlige venner. Jeg så Buens Hekla (Miauws mor) med sit første kuld og faldt pladask for hende og vi var ret enige om at jeg da skulle have en Hekla klon på et tidspunkt. Da Hekla fødte sit andet kuld var der sørme en pige til mig - Hanne var så sød at ringe mig op kl. bæ om natten for at fortælle mig at min pige var født som den første killing og jeg kunne høre hendes første piv :hjerte:(At jeg så var ved at vælge hendes kuldsøster da jeg 2. gang var nede at se nullerputterne er en anden og meget længere historie :tihi:)

I juli 2006 blev Miauw’s unger født og sørme om ikke der i første omgang indsneg sig hele 4 beholdere :ups: (Det er jeg godt nok blevet mobbet for mange gange :tihi:) Cattitude Aonghus (Angus, poop, poops), Cattitude Lughaidh (Louie-lu), [COLOR=red]Cattitude Brígh (Bree, pips, girlie) og [/COLOR]Cattitude Eithne (Enya-mus, baby)

I oktober 2008 fik en af mine killingekøbere (ja, ja jeg fik overtalt mig selv til at sælge 2 killinger tada) desværre konstateret allergi og begyndende astma, så Cattitude Caoimhe (Keewa the diva, my little pomeranian) flyttede hjem igen sammen med sin bofælle og partner in crime Whitesocks Tambora (Fis, fisen) - en smuk hvid og døv skovkat f. juli 2006.

Det var så min nuværende bande - igennem tiderne har der været søde og dejlige huskatte af ukendt oprindelse. De er her ikke mere, men de er ikke glemt :hjerte:

Min første kat var Victor, en sortsmoke m/hvidt huskat fra nogle venner hvis hunkat fik killinger.

Min første Korat var Kitty - hun kom til mig ad mystiske bagveje, men jeg fik da kontakt med hendes opdrætter i Norge, som kunne skaffe mig stamtavle og transfer osv.

Siden er der selvfølgelig beholdt nogle “hjemmeavlede” killinger og indkøbt nøje udvalgte avlskatte fra Canada og England.

Vi har så siden købt Russian Blue fra en dansk opdrætter.
Vores BRI er også fra en dansk opdrætter, som nu har lukket sit opdræt.

Og så er der Sigurd, vores huskat, fra Ann Ks nabo. Naboen ville gerne have neutraliseret sin hunkat, men dyrlægen ville ikke, før den var 12mdr - så den nåede altså at få et kuld dejlige killinger.

[quote=Marianne H;113513]Åhh somme tider mere, end andre -what-what, men den ros skal Brita have, hun gør sørme ikke forskel :fløjte: alle bliver lige spolerede, hvad enten det er Hittekatte eller Kamikaze-katte[/quote]-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Zilaz min viundrlige sorte huskat har jeg fra en veninde vestpå.
smukke Kista som er NFO er fra Rebicats
Figaro min lille scharmerende huskat er en killing jeg rede fra at dø, han er fra en gård i midtjylland.

Buster, som er født d. 6-6-04, kom til min veninde da han var 4 måneder gammel.
Da han var 1½ år gammel skulle min veninde og hendes daværende mand skilles, og der blev Buster “til overs”, og da jeg havde besluttet mig for at skulle have kat, skyndte jeg mig at slå til, og jeg har ikke fortrudt det et sekund siden…
Jeg ahr fået at vide at Busters mor kom til at gå ud foran en bil, så derfor blev han flasket op. Ville gerne vide mere, men min veninde går ikke op i den slags “detaljer”, så ved desværre ikke mere.
Buster er huskat, hvor han er født, og om det var et planlagt kuld eller ej, aner jeg ikke.

Men Busters hjem er her hos mig, og sådan bliver det ved med at være:-D

Jeg lister også lige døde og levende:

Mulle, huskat (som døde ved at blive kørt over da jeg var 8 år gammel og han 5), kom fra et Kattens Værn internat

Mille, huskat (som blev gammel og ikke lever mere), kom fra Inge Kattehjem

Panter og Puma, huskatte (som døde som gamle), var Milles killinger, fordi vi ikke fik hende neutraliseret i tide.

Tiger, (som er omplaceret), hvis mor var maine coon og far nordjysk rottekat, blev købt for 350 kroner hos en familie i Hjørring

Cirrus, maine coon, kommer fra DK Meekocoons

Ninjo, maine coon, kommer fra DK Mosegaarden

Wulfi, maine coon, kommer fra DK Boromir