Hvor hurtigt virker Zylkene?

Jeg store idiot sku’ jo ha’ ingefærkapsler til Adelie inden køreturen i aften. Og gæt hvad det eneste jeg glemte at købe var?!

Men Tzari sagde at Zylkene også ku’ ha’ en effekt så det skal da prøves, det har jeg heldigvis på lager. Men hvor lang tid før turen? Hvor hurtigt virker det? Jeg skal køre om ca 3 kvarter så jeg regner egentlig med at gi’ hende den nu, men er det for tidligt? for sent?

jeg ville mene det er for sent, zylkene skal oftes give nogle dage i opstart for at have ordentlig effekt

Hvis det virker har jeg faktisk set effekt i løbet af få timer (nytårsfyrværkeri og generel “opkørthed”). Men jeg tror det måske er individuelt?

Firmaet angiver at man skal give det 1 time før “det ubehagelige” sker hvis man skal have hjælp til en enkelt begivenhed.

http://www.zylkene.dk/kat/anvendelse

Det gør ihvertfald ingen skade, så prøv dog …

Pretty reagerer utrolig godt på zylkene, hos hende kan jeg se/mærke virkning efter bare et par timer.

:slight_smile:

Er der mon nogen, der vil sælge 2-3 stykker til mig ??

Jeg skal have håndværkere både fredag, lørdag og søndag i næste weekend - fra morgen til aften - og Silke hader det og ligger og gemmer sig hele dagen…

Jeg har været inde og lure på tabletterne - men der er alt for mange til vores behov i en pakning - og jeg ved slet ikke, om jeg kan få hende til at sluge sådan en kapsel.

Der står, at de smager godt - men det er jo ikke sikkert at Silke er enig i det.

Send mig evt en PB, hvis jeg må købe et par stykker. :slight_smile:

Det skal være dem på 75 mg - da hun vejer under 5 kg.

Prøv Colostrum i stedet - her i huset virker det bedre end Zylkene

[QUOTE=Tante Tut;1127564]:slight_smile:

Er der mon nogen, der vil sælge 2-3 stykker til mig ??

Jeg skal have håndværkere både fredag, lørdag og søndag i næste weekend - fra morgen til aften - og Silke hader det og ligger og gemmer sig hele dagen…

Jeg har været inde og lure på tabletterne - men der er alt for mange til vores behov i en pakning - og jeg ved slet ikke, om jeg kan få hende til at sluge sådan en kapsel.

Der står, at de smager godt - men det er jo ikke sikkert at Silke er enig i det.

Send mig evt en PB, hvis jeg må købe et par stykker. :slight_smile:

Det skal være dem på 75 mg - da hun vejer under 5 kg.[/QUOTE]

Hun skal ikke sluge kapslen, du trækker den bare fra hinanden og hælder det ud på lidt af hendes foder. Og ja, de synes det smager godt.
Hos din dyrlæge kan du måske købe 10 ad gangen, det kunne jeg hos min.

[QUOTE=Milles mor;1127595]Hun skal ikke sluge kapslen, du trækker den bare fra hinanden og hælder det ud på lidt af hendes foder. Og ja, de synes det smager godt.
Hos din dyrlæge kan du måske købe 10 ad gangen, det kunne jeg hos min.[/QUOTE]

Langt fra alle kan lide det dog :slight_smile:

Vi bliver nødt til at blande det i deres foder - eller endnu bedre - i ostepasta :slight_smile: - ellers vil de ikke have det.

Ikke fordi jeg vil overtage din tråd - men ang. dosering af zylkene. Kan man overdosere zylkene?
Sparta får to pga hans vægt - men jeg synes ikke effekten af dem er så stor. Vil det have nogen effekt at sætte dosis op?
(Vi har gang i feliway også - men han ER altså noget nervøs)

Tak, Lis

[QUOTE=Milles mor;1127595]Hun skal ikke sluge kapslen, du trækker den bare fra hinanden og hælder det ud på lidt af hendes foder. Og ja, de synes det smager godt.
Hos din dyrlæge kan du måske købe 10 ad gangen, det kunne jeg hos min.[/QUOTE]

Mange tak for dit svar - jeg må have fat i min dyrlæge og høre om hun har Colostrum eller Zylkene

[QUOTE=Sussi;1127603]Vi bliver nødt til at blande det i deres foder - eller endnu bedre - i ostepasta :slight_smile: - ellers vil de ikke have det.

Ikke fordi jeg vil overtage din tråd - men ang. dosering af zylkene. Kan man overdosere zylkene?
Sparta får to pga hans vægt - men jeg synes ikke effekten af dem er så stor. Vil det have nogen effekt at sætte dosis op?
(Vi har gang i feliway også - men han ER altså noget nervøs)[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om man kan overdosere, men jeg tror, man i givet fald skal op i meget høje doser. Og så er det værste, der kan ske, sikkert, at de får ondt i maven. Der sker næppe noget ved at give Sparta en enkelt kapsel eller to mere. Jeg giver tit Magic to kapsler Zylkene ad gangen, og den dag, Krummeluren ankom, fik de alle sammen tre i alt fordelt over dagen (ikke Krummen). Om det rent faktisk virker, er jeg mere i tvivl om, men så længe det ikke skader andet end min pengepung, er det vel forsøget værd.

Tutten - prøv allerførst at give Silke hele kapslen og se, om hun vil spise den af sig selv. Magic æder kapslerne og synes, de er den bedste snack overhovedet. Det er måske ikke så sandsynligt, at lille forsigtige Silke har det sådan, men det ville jo være det nemmeste :slight_smile:

Til gengæld har jeg lige oplevet, at mine fik dårlig mave af Colostrum. Meget ironisk begyndte jeg at give det for at styrke deres immunforsvar, inden den lille skulle komme, fordi jeg gerne ville undgå en gentagelse af sidste år, hvor Chili og Asani havde dårlig mave i et halvt år, da Chili ankom. Og så endte det altså med, at de fik dårlig mave af det, der skulle styrke dem.

Jeg ved helt sikkert, det var det, for det holdt op, lige så snart jeg holdt op med at give det. Desuden var det kun Magic og Asani, og det passede fint med, at de begge syntes, det smagte godt, mens jeg ikke rigtig kunne få Chili til at tage det.

Jeg gør jo aldrig noget halvt, når jeg køber ind (som I ved = Probiocin), så jeg har en hel masse Colostrum til salg, hvis nogen skulle være interesseret :slight_smile:

[QUOTE=galath;1127626]Jeg ved ikke, om man kan overdosere, men jeg tror, man i givet fald skal op i meget høje doser. Og så er det værste, der kan ske, sikkert, at de får ondt i maven. Der sker næppe noget ved at give Sparta en enkelt kapsel eller to mere. Jeg giver tit Magic to kapsler Zylkene ad gangen, og den dag, Krummeluren ankom, fik de alle sammen tre i alt fordelt over dagen (ikke Krummen). Om det rent faktisk virker, er jeg mere i tvivl om, men så længe det ikke skader andet end min pengepung, er det vel forsøget værd.

Tutten - prøv allerførst at give Silke hele kapslen og se, om hun vil spise den af sig selv. Magic æder kapslerne og synes, de er den bedste snack overhovedet. Det er måske ikke så sandsynligt, at lille forsigtige Silke har det sådan, men det ville jo være det nemmeste :slight_smile:

Til gengæld har jeg lige oplevet, at mine fik dårlig mave af Colostrum. Meget ironisk begyndte jeg at give det for at styrke deres immunforsvar, inden den lille skulle komme, fordi jeg gerne ville undgå en gentagelse af sidste år, hvor Chili og Asani havde dårlig mave i et halvt år, da Chili ankom. Og så endte det altså med, at de fik dårlig mave af det, der skulle styrke dem.

Jeg ved helt sikkert, det var det, for det holdt op, lige så snart jeg holdt op med at give det. Desuden var det kun Magic og Asani, og det passede fint med, at de begge syntes, det smagte godt, mens jeg ikke rigtig kunne få Chili til at tage det.

Jeg gør jo aldrig noget halvt, når jeg køber ind (som I ved = Probiocin), så jeg har en hel masse Colostrum til salg, hvis nogen skulle være interesseret :)[/QUOTE]

:inlove:

Tak, Ingrid - jeg prøver om hun vil spise den frivilligt - hendes Canosan spiser hun med største velbehag.

Måske klarer hun sig også uden - det har hun jo gjort alle de andre gange her har været håndværkere.

Det er mest lige når de kommer, så ryger hun ind under sofatæppet eller dynen i sengen - nogen gange bliver hun liggende lige til håndværkerne er gået igen - andre gange er hun for nysgerrig og skal lige frem og se, hvad der sker. :slight_smile:

[QUOTE=galath;1127626]
Jeg gør jo aldrig noget halvt, når jeg køber ind (som I ved = Probiocin), så jeg har en hel masse Colostrum til salg, hvis nogen skulle være interesseret :)[/QUOTE]

Jeg kunne godt være interesseret i noget af det … er det i kapsler, eller løst pulver ?

[QUOTE=galath;1127626]

Jeg vil gerne købe noget af det, da jeg snart er udgået for zylkene. Og Mille har stadig brug for beroligelse ind i mellem.

Det er løst pulver.

Jeg har en stor pose, som sikkert godt kan pakkes om i nogle mindre portioner. 80 kroner pr. 100 g, inkl. forsendelse.

Jeg kunne selvfølgelig også veje det af i 10 g doser og pakke det i små papirsfoldere og så se, hvad jeg evt. kunne få for det på Crazy Daisy, eller hvad de hippe natklubber hedder nu om dage :gruble:

[QUOTE=galath;1127688]

Jeg kunne selvfølgelig også veje det af i 10 g doser og pakke det i små papirsfoldere og så se, hvad jeg evt. kunne få for det på Crazy Daisy, eller hvad de hippe natklubber hedder nu om dage :gruble:[/QUOTE]

Det ville nok indbringe mere end at sælge det til os …
Hvor meget bruger man ca. per dag, per kat ?

[QUOTE=Skattekat;1127692]Det ville nok indbringe mere end at sælge det til os …
Hvor meget bruger man ca. per dag, per kat ?[/QUOTE]

Det kan jeg ikke fortælle dig i gram, men jeg har læst herinde, at folk giver en kvart teskefuld. Så det gjorde jeg også. En kvart teskefuld er ikke mange gram.

Jeg har en stor pose, som sikkert godt kan pakkes om i nogle mindre portioner. 80 kroner pr. 100 g, inkl. forsendelse.
:gruble:[/QUOTE]

Så vil jeg godt købe 2 poser a’ 100 g