Hvor længe er en kat om at komme af med narkosen?

Hej

Min kat Benjamin har været hos dyrlægen i dag, og skulle desværre havde revet 4 tænder ud.

Han kom i narkose og blev undersøgt og lægen ringet kl 09.00 og sagde hvor mange tænder der skulle tages ud.
Jeg hentet ham kl 16.15.

Der har været lidt liv i ham… Han har været nede og prøve at gå , fordi han skulle tisse.

Men ellers har han bare ligget her på sofaen med tæppe på. Jeg har sørget for han ikke er for kold.

Men nu er kl halv 8 og han ligger stadig bom stille… så nu bliver jeg lidt nervøs.

Ved godt at han var i narkose længe. Men har aldrig oplevet han har været så langt væk…:frowning:

Er det bare mig der er pyldret … eller ??

Sidder og bliver helt urolig…:ked:

Mine tøser var i narkose til sterilisering…

Jeg fik dem ud i halvt bevidstløs tilstand kl 11 om formiddagen og først kl 17 rejste den ene sig og den anden kort tid senere

[quote=Battlestar;268623]Mine tøser var i narkose til sterilisering…

Jeg fik dem ud i halvt bevidstløs tilstand kl 11 om formiddagen og først kl 17 rejste den ene sig og den anden kort tid senere[/quote]

Lige i det øjeblik jeg var ved at skrive til dig løftet han hovedet :slight_smile:

Okay Mange tak så det bare mig der er helt pyldret… :tihi:
Så kan min puls godt falde lidt ned… hi… har været så nervøs…

Hej du skal holde godt øje med ham … Jeg har en birma der ikke kan tåle bedøvelsen og han havde fået for meget.
Den 11/9 fik han renset tænder og vi måtte på dyrehospital. Jeg fik af vide af med tøjet katten ind til mig og side og gnide /nuse ham til han liver op, plus han fik noget der kunne kvikke ham op.
Så hvis han ikke får det bedre så heller ring til dyrelægen

Håber det bedste for ham:kryds:

[quote=skeem;268631]Hej du skal holde godt øje med ham … Jeg har en birma der ikke kan tåle bedøvelsen og han havde fået for meget.
Den 11/9 fik han renset tænder og vi måtte på dyrehospital. Jeg fik af vide af med tøjet katten ind til mig og side og gnide /nuse ham til han liver op, plus han fik noget der kunne kvikke ham op.
Så hvis han ikke får det bedre så heller ring til dyrelægen

Håber det bedste for ham:kryds:[/quote]

Hej…

Jeg har ham i sofaen, så jeg har styr på ham… :slight_smile:

Det var også det jeg var lidt bange for om han havde fået for meget…

Men nu er der sket et lille fremskridt han har flyttet sig i sofaen, da han var kommet til at tisse på tæppet… :slight_smile:

Mange tak…:slight_smile:

Vi har været ude for både at en kat var meget kvik hurtigt efter narkosen og at en kat, der var i narkose fra morgenen af, først kom rimeligt til sig selv først på aftenen.

en af mine hunkatte, lå med mig på det varme badeværelsesgulv en ½ nat…efter en neutralisering…havde fat i vetten flere gange, men han sagde at jeg gjorde det helt rigtige, holde hende varm og under opsyn…først ved 3 tiden stod hun op og ønskede forplejning…men hold op hvor man er nervøs…
XXX for at Benjamin snart er på poterne igen

Er man i tvivl tag temperaturen - desværre ved jeg ikke hvor langt den må gå ned. Vigtigt at katten holdes varm

ved ikke om det er rigtig , men dyrlægen sagde til mig der var meget forskel på de forskellige racer… nogen kunne bedre end andre.

Det er rigtigt - og derfor har dyrlægen forskellige narkoser, nogen mere skånsomme end andre og mere kontrollerbare (også dyrere)

Så vidt jeg husker er den gal når temperaturen er nede på omkring 35 - og når katten bliver koldere og koldere og mere og mere fjern

Hvor ville jeg gerne have “kendt” kattegale, da min hunkat var blevet fikset. Hun havde møffet lidt rundt, slåssede gevaldigt med kraven (hvorfor i alverden får et bedøvet dyr krave på?? Jeg pillede den af - og fandt senere ud af, hvorfor man gør det, mens de er bedøvede!), men hun virkede bare slap og sløv, og da kraven var kommet af, og hun ikke slåssede med den mere, var hun bare helt væk.

Da klokken var 1, ringede jeg til vagtdyrlægen og fik at vide, at det var helt normalt for nogle katte. Hmmm… men jeg ikke at vide, at det var vigtigt at holde hende varm og gode råd om temperatur, Men hun overlevede altså og vågnede lidt op ved 4-tiden.

mvh. tina

[quote=Lis Dahlstrøm;268664]Det er rigtigt - og derfor har dyrlægen forskellige narkoser, nogen mere skånsomme end andre og mere kontrollerbare (også dyrere)

Så vidt jeg husker er den gal når temperaturen er nede på omkring 35 - og når katten bliver koldere og koldere og mere og mere fjern[/quote]

vi fik af vide en birma var meget sart og det er blevet noteret i hans journal… derfor er det vigtig man får en dyrelæge med forstand på katte.

I det tilfælde, hvor Missi tog meget længe om at komme bare lidt til sig selv, var jeg i kontakt med dyrlægen 2 gange. Han sagde, at det var vigtigt, at hun blev holdt varm og at det var en god idé, hvis vi sørgede for at vende hende regelmæssigt og evt. masserede hende for at holde gang i hendes blodomløb. Missi er MCO, men hun har ikke reageret sådan på sine andre narkoser. Hun skal ikke have ret meget narkose før hun tager lang tid om at vågne op.

Benjamin har også været i narkose før og er kommet sig hurtigt de andre gange… Men den her gang synes jeg godt nok der er længe mellem han bevæger sig.

Jeg har lige haft vendt ham og har også ligget med ham på min mave… Men er lidt urolig over han er kold…Selvom jeg har 3 tæpper i gang…

Jeg har lige taget hans temperatur… 34,8 skriver den… Er det så kritisk???

ring til dyrlægen og hør - det er det sikreste !!!

Min dyrelæge sagde INGEN tæpper af med tøjet … tag katten ind til din bare krop og varm ham på den måde …
Men syntes du skal starte med at ringe til dyrlægen , hvis han ikke plejer at tage lang tid om at vågne

Har prøvet 4 dyrlæger… og lagt mit nummer hos den som jeg kunne forstå havde vagten… så nu håber jeg hun ringer tilbage…:slight_smile:

HMM hvor bor du henne ?
Det ville vi aldrig opleve hos min dyrelæge de har akut nr ?

34,8 er MEGET for lavt! Fyld en varmedunk, eller nogle plastikflasker med varmt vand og vikl håndklæder rundt om, så han ikke får forbrændinger - han skal have den temperatur op, men ikke hurtigere end 1 grad i timen og så prøv at få fat i dyrlægen igen.