Hvor længe må missen være alene?

Åh den søde juletid -tihi

Ser i, jeg skal ud til en masse mennesker fredag-lørdag-søndag og så tænkte jeg på om jeg kunne/måtte det?

Willow elsker jo selskab så det er med en lidt underlig fornemmelse i maven at jeg går kommende weekend i møde. Jeg har lidt dårlig samvittighed.

Fredag skal jeg til julefrokost, og der har jeg sørget for at have penge nok til at jeg kan tage en taxa hjem fra albertslund. Så der kommer han kun til at undvære mig i nogle timer, jeg kommer nemlig hjem og sover.

Men lørdag skal jeg så til en julefrokost mere og denne gang i farum. der bliver jeg nød til at overnatte der, og dagen efter skal jeg direkte videre til fødselsdag i albertslund.

Så han kommer potentielt til at mangle mig fra lørdag eftermiddag til sent søndag aften/nat.

Er det okay? Eller der det egoistisk når man har abby, og jeg kan bare tage og fedte hjem til min kat?

Det bliver første nat jeg ikke sover sammen med ham. Jeg er allerede pyller over det Gg -upssa-tihi

Altså … fysisk set, kan han jo sagtens være alene, men der er nok ingen tvivl om, at han vil savne selskab.
Mine er somme tider alene en weekend, hvis jeg fx er på udstilling, men de har jo så også hinanden som selskab.

Jeg sørger altid for at have en “barnepige” til mine katte når jeg er væk i mere end en arbejdsdag fra dem, så er jeg sikker på at de har det godt og at de ikke mangler noget…og hvis en af dem nu skulle blive syg eller der skulle ske noget så er der jo en der kan ringe efter mig…

Et døgn er jeg højst hjemmefra før der kommer kattesitter på.
En hel weekend fra fredag til søndag ville jeg ikke have det godt med, ikke fordi de ikke saktens, hvis der er massere af mad og vand, ikke kan klare det - men hvis en skulle komme til skade, blive syg (måske alvorligt) mm. er der langt fra fredag til søndag.

Dyreværnsloven siger dyr (minus fritgående dyr på græs) skal tilses mindst en gang om dagen , og det passer meget godt til mine grænser.

…det ville ikke få mig til at ligge søvnløs.

God julefrokost :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;81620]Altså … fysisk set, kan han jo sagtens være alene, men der er nok ingen tvivl om, at han vil savne selskab.
Mine er somme tider alene en weekend, hvis jeg fx er på udstilling, men de har jo så også hinanden som selskab.[/quote]

Uden der kommer nogen og ser til dem???

Hvis de er helt uden opsyn i en weekend, så for det første er det ulovligt, en overtrædelse af dyreværnsloven (dyr skal tilses mindst en gang i døgnet) , og for det andet synes jeg det er uforsvarligt…det er lang tid såfremt der sker noget uforudset med dyrene -tommelned-tommelned

[quote=Felis;82367]Uden der kommer nogen og ser til dem???

Hvis de er helt uden opsyn i en weekend, så for det første er det ulovligt, en overtrædelse af dyreværnsloven (dyr skal tilses mindst en gang i døgnet) , og for det andet synes jeg det er uforsvarligt…det er lang tid såfremt der sker noget uforudset med dyrene -tommelned-tommelned[/quote] Så er der god nok mange katteejere der er nogle banditter-høhø-høhø PUHAA Skam jer at i laver noget ulovligt,i kommer ind og sidde sammen med en *kattehandler * en dag.

PS. Felis har du pudset glorien her til jul ?

[quote=Felis;82367]Uden der kommer nogen og ser til dem???

Hvis de er helt uden opsyn i en weekend, så for det første er det ulovligt, en overtrædelse af dyreværnsloven (dyr skal tilses mindst en gang i døgnet) , og for det andet synes jeg det er uforsvarligt…det er lang tid såfremt der sker noget uforudset med dyrene -tommelned-tommelned[/quote]

Altså nu skriver hun jo faktisk, at det reelt kommer til at dreje sig om lørdag eftermiddag til sent søndag.

…det er i min terminologi ikke en hel weekend :slight_smile:

[quote=Gerner;82375]Så er der god nok mange katteejere der er nogle banditter-høhø-høhø PUHAA Skam jer at i laver noget ulovligt,i kommer ind og sidde sammen med en *kattehandler * en dag.

PS. Felis har du pudset glorien her til jul ?[/quote]

Nu er det jo ikke noget med glorie eller ej , men Felis syntes at en helt weenkend er for lang tid , det syntes jeg også … Men nu er den jo “kun” fra Lørdag eftermiddag til søndag …

Jeg ville ikke have det godt med det , selv om den jo ikke tag skade af det, ville jeg nok få en sød nabo til kigge ind til det lille pus …

[QUOTE=Felis;82367]Uden der kommer nogen og ser til dem???
[/QUOTE]

Det afhænger af, hvor lang tid jeg er væk og om jeg har killinger i huset.
Hvis det er voksne katte, kan de sagtens være alene fx fra lørdag morgen til søndag aften (typisk udstillingsweekend).
Er der killinger i huset eller er det længere tid, kommer min søster som regel forbi og kigger til dem.

I øvrigt føler jeg mig fuld ud i stand til at vurdere, hvornår mine katte bør have tilsyn, så din mening om det, er mig temmelig ligegyldig.

[quote=Kaja;82380]

Jeg ville ikke have det godt med det , selv om den jo ikke tag skade af det, ville jeg nok få en sød nabo til kigge ind til det lille pus …[/quote]

Ja hvis naboen forstår ike at lade Willow smutte ud imellem hendes ben :S Hvis der er nogle der skal se til mine katte, skal det være folk der er vandt til at omgås katte i det daglige, men ok jeg tror nu Willow vil overlevde fra lørdag til søndag, men der er da ingen tvivl om at han bliver vældig glad når mor Gry er hjemme igen og kan putte-nussehygge hele natten -wehuu

Mine katte er aldrig alene mere end en dag. Kommer vi ikke hjem om natten, har jeg verdens bedste søster, som kommer og sover hos hele menageriet og sørger for de har det godt -wehuu

Kære Gry…-wehuu
Jeg synes, at det er for længe, når han er helt alene.
Kan du ikke tage hjem for at sove??
Så har han dig hele natten og kan putte.

Ikke for at skræmme;
men vi var for mange år siden en uge på ferie,
da børnene var små.
Vi havde kun én kat, som vores venner kom og så til hver dag.

Men…men…han blev aldrig den samme glade og
harmoniske kat igen.
Det var en stor sorg for os. -ked

Kærlige tanker -wehuu
Mona

Mjoe jeg kunne vel godt prøve at komme hjem fra farum om natten lørdag. Natbus eller noget.

Det bliver bare meget kringlet. og dyrt. En allezoners billet eller noget og et par timer for at komme fra farum til amager.

Problemet er at forholdsvist tidligt søndag skal jeg til min bedste venindes fødselsdag, så det var lettere for mig at sove i farum lørdag og så tage direkte videre til fødselsdag søndag.

Det er jo “kun” et døgn han så er alene, for jeg kommer hjem og sover efter julefrokost fredag. Jeg ville aldrig lade ham være alene og utilset i 3 dage.

Måske din mor har lyst til at sove hos ham lørdag? :slight_smile:

Hun arbejder jo om natten :frowning: Ellers et rigtig godt forslag :confused:

-bangbang …nu skyder jeg lige en gråspurv med en kanon…

…hvis ingen kan tilse katten, så aflever den på internat.

[Jeg synes, at det er helt ude af proportion at være nødsaget til at aflevere katten på internat, fordi den ellers skal være alene fra lørdag eftermiddag til sent søndag].

Jeg ville naturligvis gøre mig mine overvejelser, som du gør, men jeg ville helt sikkert komme frem til, at den godt kunne klare at være alene det stykke tid :slight_smile:

…og så mener jeg i øvrigt også, at timerne alene er mindre stressende for katten end at blive afleveret på f.eks. internat.

…men jeg tror også, at den bliver glad for at se dig igen :slight_smile:

Jamen kan hun så ikke sove hos ham om dagen :slight_smile:

For mig at se handler det faktisk ikke om at få ham tilset - for fysisk er det jo intet problem.
Problemet består i, at han ikke har en legekammerat, som han kan underholde sig med - men det er jo ulempen ved kun at have én kat.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;82496]-bangbang …nu skyder jeg lige en gråspurv med en kanon…

…hvis ingen kan tilse katten, så aflever den på internat.[/QUOTE]

Nu snakker vi jo altså timer han skal være alene og ikke flere uger. -surrender

Vivi - jeg tror, du misforstår mig!

Hvis du læser hele mit indlæg, så fremgår det jo, at jeg mener, at det er så relativt kort tid, at det ikke ville bekymre mig, at den skulle være alene :slight_smile: