Hvis man ikke elskede sin kat… gjorde man sig nok ikke den ulejlighed, at spørge til råds om det man nu ville, om det var ok…
Hvis man ikke elskede sin kat, ville man heller ikke há dårlig samvittighed over en enkelt gang at tænke på sig selv, og komme lidt ud…
Og man er altså IKKE en dårlig katteejer, fordi man gerne vil til bla en fødselsdag…
OG nej, hvis man i det hele tager bare var ligeglad med sin kat og det kun var noget anskaffet til pynt, ville man nok ikke engang há fantasi nok til at bevæge sig IND på et katteforum, som udelukkende - næsten, omhandler pynten…
Her i huset har vi en katte/hunde sitter nok mest for hundens skyld , da den jo ikke lige kan gå på bakke … Men er vi væk en weekend , så er der besøg 2 gange dagligt og måske mere hvis vi har killinger… Men sådan er vi jo så forkellige…
Jeg er enige i at din kat måske kommer til at kede sig , men at du skulle være en dårlig katte ejer fordi du tager ud og juler lidt kan jeg ikke se… Planlæg nogle aktiviter til ham og tag så afsted med god samvitighed…
Mine dyr ser på mig/os med et blik som kan få en til ALDRIG at forlade dem igen når vi har været væk…
God julefrokost. ;O)
Hej Gry
Jeg vil bare lige ønske dig nogle rigtig gode fester og en kanon weekend med en masse hygge.
:snemand
For at støtte dig vil jeg da gerne melde mig som total uansvarlig katteejer. I de ca. 4 år jeg har haft indekatte har mine nemlig nogle gange været alene i mere end 24 timer…men aldrig flere dage i træk - altså jeg har været hjemme hos dem på et tidspunkt hver dag. Jeg kan ikke lige sige hvorfor lige nu, for det kan jeg altså ikke lige huske, men det har bare været en kombination af flere ting så ikke alt kunne gå op i en højere enhed og hvor mine kattesittere har haft andet på programmet…ja believe it or not står de ikke til råde 24/7/365. Så hvis jeg nu ikke elsker mine katte…nå ja, så må det jo være sådan det er…jeg tror nu mine stakkels mishandlede missere har det ganske udmærket - og jeg bliver da også rost hos min dyrlæge som synes jeg passer mine katte SÅ flot…så helt skidt kan det jo ikke være, så tror godt jeg kan leve videre uden dårlig samvittighed
og jo det er også sket da Daisy var alenekat -what og ved du hvad - helt mirakuløst har hun overlevet denne mishandling [cat01.gif] Hun har aldrig opført sig anderledes når vi kom hjem…nu har du jo aby så han ville nok højst sandsynligt være mere aktiv end ellers - men så må du jo bare aktivere ham når du kommer hjem
Jeg kan se at din mor nu kommer og det er også en rigtig fin løsning…men Gry du skal altså ikke have dårlig samvittighed og skulle du nogensinde komme i situationen igen så er jeg helt sikker på din skønne missekat nok skal klare den -kramer
Hvis man er i tvivl om hvorvidt du holder af ham, så skulle man nok finde nogle af alle dine mange indlæg…det lyser da ud af dem hvor meget du holder af ham
[quote=lenschow;83419]Ronja: Mit indlæg er et forsvar af en katteejer, som forsøger at gøre det bedste for hendes kat. Jeg fastholder at det er malplaceret og groft at skrive sådan i en tråd om en, der i forvejen er ked af at lade en misling alene.
Det virker ganske unødvendigt på mig - især fordi ingen herinde svigter deres dyr eller ikke elsker dem.
Mine katte er iøvrigt ikke børn - de er katte. Hunden er også en kat, men det er en anden historie:-)
MVH[/quote]
og for sidste gang så er det ikke om gry jeg skriver sådan, men GENERELT, da samtalen da jeg kom ind var drejet ind på om hvad folk GENERELT mente om hvor længe katte skal være alene osv…
Og ved godt katte ikke er børn…men næsten…i min verden…
Copycat - Nu du live nævner det med at du har kanin og der blev nævnt det med anderledes opførsel når de er alene: Jeg havde om smerte til en forelæsning i mit adfærds-fag i tirsdag. Og der lærte jeg at man f.eks. ikke kan få kaniner til at vise smerte når der er en observator til stede. De sidder bare helt stille. Men lige så snart mennesket går kan man så via videobånd se en helt anderledes opførsel fra kaninen Nu er det så kaniner og ikke katte, men jeg tror meget på at katte og hunde godt kan have behov for tid uden mennesker.
(Jeg mener så at mine så rigeligt får det dækket når jeg har skole, arbejde og en hest 3 gange om ugen ;))
Hehe, jeg kan godt lidt følge dig. Mine katte betyder mere for mig end mange andre. Endnu har alle kærester kun ligget lavere placeret end kattene -tihi
Men så længe man ikke tillægger katten at skulle være et barn, men bare har følelser for katten på linie med det man måske kunne have for sit barn, så er jeg enig. Men går det på at man skal behandle katten, som det var et barn, f.eks. mht. at lade dem være alene hjemme eller ej, så er jeg ikke enig
mine børn er 6 og 2 år og dem ville jeg ikke lade alene hjemme overhovedet gggg
så der er skam forskel på hvordan jeg behandler dyrene og børnene, men følelsesmæssigt er der ikke den store forskel, dog ville jeg da nok blive endnu mere ødelagt hvis en af ungerne kommer til skade end hvis det er en kat selvom de nemt kan få mig til at stortude hvis der er noget…(f.eks da jeg panikkede over Elviras første observerede epilepsianfald)
Til gengæld fik jeg et lift hjem fra julefrokost nummer to, så nu er jeg sikkert hjemme og kan kæle og nusse med min mis til jeg skal afsted her i eftermiddag engang.
Og iiiih hvor har det bare været nogle gode julefrokoster de her to dage!
Fredag tog jeg en taxa hjem kl. halv syv om morgenen med en veninde, der straks efter ankomst blev besat af Willow der skulle nusses med, og leges med.
Så vi fik kun lov til at sove 4-5 timer til idag.
Så tog jeg afsted til næste julefrokost. Jeg valgte her så at være på vandvognen for jeg kunne godt mærke min krop var lidt træt.
AJ hvor var det bare hyggeligt! Vi har siddet 9 mennesker og hygget og snakket og gået sammen i hold og spillet sådan et underligt spil på x-box hvor man skal quizze på sin paratviden om film, skuespillere m.m.
Jeg kunne have blevet ved hele aftenen! Åh og en af mine venner er lige blevet far så ham og hans kone havde deres 3 måneder lille datter Klara med. Gosh hvor er de bare skønne sådan nogle små nogle! Man går jo helt skruk!
Men det var dejligt at komme hjem også, og jeg blev glad og varm i maven da jeg åbnede døren og Willow stod og tog imod mig i gangen og gned og spandt og bare var…Willow -forelsket
Kæft hvor jeg elsker den energibombe Han har ligget i mine arme i 20 minutter og bare skulle kæles, for nu var “mor” jo kommet hjem. -love
Gæt hvem der bortfører missen med ind i seng om lidt? -thumbs-forelsket-wehuu
Det kan godt være, at man i andres øjne “bor alene”, men de ved jo heller ikke, at man har en fast partner at komme hjem til, at sove i arm med, at nusse med i sofaen og alt det der.
Felis og jeg er vist ellers uenige om temmelig mange ting vedr. katte. Men det der kunne ikke siges bedre! Ingen glorie er pudset her. Det er almindelig samvittighedsfuld omgang med alle typer dyr uden at være specielt pylleret.
Nu fik jeg lige kæmpet mig igennem det meste af tråden. Kan se, at flere bliver forargede over den nævnte paragraf i Dyreværnsloven, men så længe dyret tilses dagligt er der jo ingen ko på isen.
I øvrigt en fed løsning på problemet, der kom til sidst Sådan noget har jeg desværre ikke mulighed for, så jeg er aldrig hjemmefra i mere end een overnatning (hvilket faktisk også er en ufatteligt rar undskyldning for at tage hjem).
vel ikke mere relevant end at læse hele tråden før man træder andre over tæerne ?
desuden må det betegnes som ringe etikette specielt af en erfaren forumbruger, ikke at præsentere sig, før man træder ind i en tråd hvor følelserne ligger lidt uden på tøjet i forvejen.
Læste lige noget af den her tråd, da jeg står i samme situation. Min far er lige død og så skal vi begrave ham her i weekenden. Det vil i praksis betyde fra torsdag nat og til søndag middag.
Har tænkt på om man kan tage katten med sig ? … Ved dog at katte ikke er glade for den slags, men så er den med folk den kender. Desværre så skal kæreste og andre relevante personer med til begravelsen… Og kan ikke rigtig komme hjem før, da jeg har en familie jeg skal passe lidt på. er dog igang med at søge lidt rundt blandt venner, som måske kunne kigge forbi og lege lidt med den…
Det er ikke altid nemt med sådan en elsket social kat.
Jeg kondolerer med din far! Katten burde kunne være alene 2½ døgn, det er lidt længe synes jeg, så det bedste vil selvfølgelig være at der kunne komme en forbi både fredag og lørdag og kigge til den + give frisk vand og mad - men hvis det ikke kan være anderledes, så kan den godt være alene. Hvis den skal være alene, så husk at stille frisk vand flere forskellige steder og selvfølgelig at fylde godt op med tørfoder.